![]() |
İslam'ı Anlamak |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() İslam'ı AnlamakİSLAM’I ANLAMAK Islam'ı anlamak İslam Dini, Allah’ın (c ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() “Bugün sizin dininizi sizin için kemale erdirdim ![]() ![]() “Ey Muhammed! Biz seni bütün insanlara yalnızca müjdeci ve korkutucu olarak gönderdik” (Sebe/158) Kuran ayetleri apaçık ortada iken; öteden beri İslam’a karşı çok çirkin karalama kampanyaları düzenleyerek Kuran’a “Çöl Yasası” damgasını vuran gafiller olmuştur ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İslam Dini sadece ibadetler dini değildir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İslam Dini, bir devlet yapısından veya tanımından bahsetmemiş; devlet başkanlarının hangi usullerle işbaşına geleceklerini belirtmemiştir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Yüce Allah (c ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İslam’ın özüne bakıldığında, İslam’ın kolaylıklar dini olduğunu; her asra ve her insana hitap ettiğini görürüz ![]() ![]() “Ey Muhammet! De ki; Ey insanlar, ben Allah’ın hepiniz için gönderdiği peygamberiyim” (El-A’raf/158) “Allah, insanı ancak gücünün yeteceği işle mükellef tutar…” (Bakara/285) “Allah sizin için kolaylık göstermek diler, zorluk çıkarmak istemez” (Bakara/185) Yüce Resul; İslam’ın kolaylıklar dini olduğunu şu şekilde açıklamıştır ![]() ![]() ![]() ![]() “Ben size neyi yasak ettiysem ondan çekinin; size neyi emretti isem ondan gücünüzün yettiği kadarını yapın ![]() ![]() “Amelden gücünüzün yettiği kadarını yapın ![]() ![]() “Kolaylaştırınız, zorlaştırmayınız ![]() Hz ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Dinimizde namaz kılmak için mutlaka su kullanılır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Oruç, namaz gibi farz bir ibarettir ![]() ![]() ![]() ![]() Utbe Bin Amir anlatıyor: “ Kız kardeşim Ümmü Hıbban, Beytullah’ı yaya olarak ziyaret etmeyi adamış; fakat sonradan buna gücünün yetmeyeceğini anlayınca bu durumun Rusulullah’a (s ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Cabir Bin Abdullah Anlatıyor: “Resulullah bir seferde idi ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İslam’ın uygulanabilir olduğunu yukarıda belirtmiştik ![]() İslam’da Suç ve Cezalar: Asr-ı Saadet Döneminden bir örnek: Hz ![]() ![]() ![]() ![]() Az önceki verdiğimiz örnekte, İslam beldelerinde herhangi bir kıtlığın, kuraklığın ekonomik sıkıntıların olmadığı bir dönemdir ![]() ![]() ![]() ![]() Hz ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ceza, hangi şartlarda uygulanır:
![]() Uzmanlar yaptığı araştırmalarda, hırsızlığı alışkanlık haline getirenlerin cezaevlerini ihtisas alanları ve mevsimlik konaklama yerleri olarak gördüklerini tespit etmişlerdir ![]() ![]() Hırsızlığa uygulanan cezaların kişisel olmadığını Kuran’ın şu ayetleri apaçık ortaya koymaktadır ![]() * “Hırsız erkek ve hırsız kadının, çalıp kazandıklarına bir karşılık, Allah’tan tekrarı önleyen kesin bir ceza olmak üzere ellerini kesin ![]() ![]() ![]() * “Hırsızlık büyük günahtır ![]() ![]() ![]() ![]() * “Sizden öncekiler, nüfuzlu biri hırsızlık yapınca serbest bırakırlar ![]() ![]() * “Üzerinde kul hakkı olan, ölmeden önce ödeyip helalleşsin! Çünkü ahrette altının, malın değeri olmaz ![]() ![]() * “Müflis, şu kimsedir ki; kıyamette defterinde pek çok namaz, oruç ve zekât sevabı bulunur ![]() ![]() ![]() ![]() Zina Suçu: Recm, zina eden kişilere uygulanan cezadır ![]() ![]() Bu sorunun cevabını din adamları böyle ortaya koyarken; hadislerde recm cezalarından bahsedilmiş olsa da bu cezalar her zaman tartışma konusu olmuştur ![]() ![]() ![]() ![]() Recm cezasının nasıl uygulandığını anlayabilmek için yeniden Asr-ı Saadet dönemine dönmemiz gerekiyor ![]() İslam Hukuku’nda zina suçunun tespit edilmesinin dört şahit ile ispat edilmesi mecburiyeti çok dikkat çekicidir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Zinayı buraya kadar aktardıktan sonra, Kuran’ın zina ile ilgili neler emrettiğini görmemizde fayda vardır ![]() * “Savaş esiri olarak, sahip olduklarınız hariç, evli kadınlar size haram kılındı ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() * “Sizden kimin, hür mümin kadınlarla evlenmeye gücü yetmezse, sahip olduğunuz mümin genç kızlarınızdan alsın ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() * Bugün size temiz ve boş şeyler helal kılındı ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() * Zinaya yaklaşmayın; çünkü o son derece çirkin bir iştir ve çok kötü bir yoldur” (İsra Suresi, 32 ![]() Toparlayacak olursak; İslam’da recm gibi hükümler kesinlikle caydırıcı ve ağı bir cezadır ![]() ![]() ![]() Yaşadığımız şu günlerde, kundaktaki kız çocuğuna, beş yaşındaki erkek çocuğuna zina eden pek çok haysiyetsiz kişiler gördük ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İslam’da Kısas: (Adam Öldürmek) İslam, kısas ile insanlar arasındaki kini, husumeti ve kan davalarını ortadan kaldırmayı amaçlamıştır ![]() Bir insanı öldüren için üç hüküm vardır ![]() a-) Öldürülen tarafın ailesi adamı bağışlar ise, katil serbest kalır ![]() b-) Öldürülenin ailesi “kan bedeli” talep eder ![]() ![]() c-) Öldürülenin ailesi kısas isteyebilir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Günümüzde durum bir tuhaf işlemektedir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Adam öldürmeyle ilgili uygulamaları buraya kadar aktardıktan sonra; konu ile ilgili ayetleri de burada aktarmak faydalı olacaktır: Katiller hakkında ayetler: * “Kim bir insanı (suçsuz yere) öldürürse, sanki bütün insanları öldürmüş gibidir ![]() ![]() * “Kim bur mümini kasti olarak öldürürse, o kimsenin cezası Cehennem’de (ebedi) kalmaktır” (Nisa Suresi, 93 ![]() İÇKİ: İslam Dini, toplumun daha sağlıklı ve daha berrak düşünen insanlardan oluşmasını amaçlamıştır ![]() ![]() ![]() a-) İçki içmiş kişinin akıllı olması, b-) İçki içmiş kişinin ergen olması, c-) İçki içmiş kişinin Müslüman olması, d-) dilsiz olmaması, O halde çocuk, deli, gayri Müslim ve dilsiz içki içtiği takdirde had cezası uygulanmaz ![]() ![]() ![]() ![]() İslam Hukuku’nda, içki içene had cezasının uygulanabilmesi için iki erkeğin şahitlik etmesi kâfidir ![]() ![]() Toplumda huzurun, barışın, güvenin ve sağlıklı nesillerin çoğalmasını isteyen İslam, içkiyi şu ayetlerle yasaklamıştır: a-) “Hurma ağaçlarının meyvesinden ve üzümlerden hem içki yapıyor, hem de güzel rızk ediniyorsunuz ![]() Bu ayetin inmesiyle içkinin dinen tasvip edilmeyen bir madde olduğu anlaşıldığından, bazı sahabeler içkiyi terk etmişlerdir ![]() ![]() b-) “Sana içkiyi ve kumarı soruyorlar ![]() ![]() c-) “Ey iman edenler! Siz sarhoşken, ne söyleyeceğinizi bilinceye kadar namaza yaklaşmayın” (Nisa/43) d-) “Ey iman edenler! İçki, kumar, tapmaya mahsus dikili taşlar, fal okları ancak şeytanın amelinden birer murdardır ![]() e-) “Şeytan, içkide ve kumarda aranıza düşmanlık ve kin düşürmek, sizi Allah’ı anmaktan ve namaz kılmaktan alıkoymak ister ![]() “Şeytan, içkide ve kumarda aranıza düşmanlık ve kin düşürmek, sizi Allah’ı anmaktan ve namaz kılmaktan alıkoymak ister ![]() Buraya kadar aktarmaya çalıştığımız konular; özellikle tüm dünya ülkelerinde kangrene dönüşen, toplum yapısını bozan, toplumda güveni ve adaleti yok eden belli başlı konulardır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Halit DURUCAN |
![]() |
![]() |
![]() |
İslam'ı Anlamak |
![]() |
![]() |
#2 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() İslam'ı AnlamakAlıntı: GeceYolcusu´isimli üyeden Alıntı İSLAM’I ANLAMAK İslam Dini, Allah’ın (c ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() “Bugün sizin dininizi sizin için kemale erdirdim ![]() ![]() “Ey Muhammed! Biz seni bütün insanlara yalnızca müjdeci ve korkutucu olarak gönderdik” (Sebe/158) Kuran ayetleri apaçık ortada iken; öteden beri İslam’a karşı çok çirkin karalama kampanyaları düzenleyerek Kuran’a “Çöl Yasası” damgasını vuran gafiller olmuştur ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İslam Dini sadece ibadetler dini değildir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İslam Dini, bir devlet yapısından veya tanımından bahsetmemiş; devlet başkanlarının hangi usullerle işbaşına geleceklerini belirtmemiştir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Yüce Allah (c ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İslam’ın özüne bakıldığında, İslam’ın kolaylıklar dini olduğunu; her asra ve her insana hitap ettiğini görürüz ![]() ![]() “Ey Muhammet! De ki; Ey insanlar, ben Allah’ın hepiniz için gönderdiği peygamberiyim” (El-A’raf/158) “Allah, insanı ancak gücünün yeteceği işle mükellef tutar…” (Bakara/285) “Allah sizin için kolaylık göstermek diler, zorluk çıkarmak istemez” (Bakara/185) Yüce Resul; İslam’ın kolaylıklar dini olduğunu şu şekilde açıklamıştır ![]() ![]() ![]() ![]() “Ben size neyi yasak ettiysem ondan çekinin; size neyi emretti isem ondan gücünüzün yettiği kadarını yapın ![]() ![]() “Amelden gücünüzün yettiği kadarını yapın ![]() ![]() “Kolaylaştırınız, zorlaştırmayınız ![]() Hz ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Dinimizde namaz kılmak için mutlaka su kullanılır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Oruç, namaz gibi farz bir ibarettir ![]() ![]() ![]() ![]() Utbe Bin Amir anlatıyor: “ Kız kardeşim Ümmü Hıbban, Beytullah’ı yaya olarak ziyaret etmeyi adamış; fakat sonradan buna gücünün yetmeyeceğini anlayınca bu durumun Rusulullah’a (s ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Cabir Bin Abdullah Anlatıyor: “Resulullah bir seferde idi ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İslam’ın uygulanabilir olduğunu yukarıda belirtmiştik ![]() İslam’da Suç ve Cezalar: Asr-ı Saadet Döneminden bir örnek: Hz ![]() ![]() ![]() ![]() Az önceki verdiğimiz örnekte, İslam beldelerinde herhangi bir kıtlığın, kuraklığın ekonomik sıkıntıların olmadığı bir dönemdir ![]() ![]() ![]() ![]() Hz ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ceza, hangi şartlarda uygulanır:
![]() Uzmanlar yaptığı araştırmalarda, hırsızlığı alışkanlık haline getirenlerin cezaevlerini ihtisas alanları ve mevsimlik konaklama yerleri olarak gördüklerini tespit etmişlerdir ![]() ![]() Hırsızlığa uygulanan cezaların kişisel olmadığını Kuran’ın şu ayetleri apaçık ortaya koymaktadır ![]() * “Hırsız erkek ve hırsız kadının, çalıp kazandıklarına bir karşılık, Allah’tan tekrarı önleyen kesin bir ceza olmak üzere ellerini kesin ![]() ![]() ![]() * “Hırsızlık büyük günahtır ![]() ![]() ![]() ![]() * “Sizden öncekiler, nüfuzlu biri hırsızlık yapınca serbest bırakırlar ![]() ![]() * “Üzerinde kul hakkı olan, ölmeden önce ödeyip helalleşsin! Çünkü ahrette altının, malın değeri olmaz ![]() ![]() * “Müflis, şu kimsedir ki; kıyamette defterinde pek çok namaz, oruç ve zekât sevabı bulunur ![]() ![]() ![]() ![]() Zina Suçu: Recm, zina eden kişilere uygulanan cezadır ![]() ![]() Bu sorunun cevabını din adamları böyle ortaya koyarken; hadislerde recm cezalarından bahsedilmiş olsa da bu cezalar her zaman tartışma konusu olmuştur ![]() ![]() ![]() ![]() Recm cezasının nasıl uygulandığını anlayabilmek için yeniden Asr-ı Saadet dönemine dönmemiz gerekiyor ![]() İslam Hukuku’nda zina suçunun tespit edilmesinin dört şahit ile ispat edilmesi mecburiyeti çok dikkat çekicidir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Zinayı buraya kadar aktardıktan sonra, Kuran’ın zina ile ilgili neler emrettiğini görmemizde fayda vardır ![]() * “Savaş esiri olarak, sahip olduklarınız hariç, evli kadınlar size haram kılındı ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() * “Sizden kimin, hür mümin kadınlarla evlenmeye gücü yetmezse, sahip olduğunuz mümin genç kızlarınızdan alsın ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() * Bugün size temiz ve boş şeyler helal kılındı ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() * Zinaya yaklaşmayın; çünkü o son derece çirkin bir iştir ve çok kötü bir yoldur” (İsra Suresi, 32 ![]() Toparlayacak olursak; İslam’da recm gibi hükümler kesinlikle caydırıcı ve ağı bir cezadır ![]() ![]() ![]() Yaşadığımız şu günlerde, kundaktaki kız çocuğuna, beş yaşındaki erkek çocuğuna zina eden pek çok haysiyetsiz kişiler gördük ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İslam’da Kısas: (Adam Öldürmek) İslam, kısas ile insanlar arasındaki kini, husumeti ve kan davalarını ortadan kaldırmayı amaçlamıştır ![]() Bir insanı öldüren için üç hüküm vardır ![]() a-) Öldürülen tarafın ailesi adamı bağışlar ise, katil serbest kalır ![]() b-) Öldürülenin ailesi “kan bedeli” talep eder ![]() ![]() c-) Öldürülenin ailesi kısas isteyebilir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Günümüzde durum bir tuhaf işlemektedir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Adam öldürmeyle ilgili uygulamaları buraya kadar aktardıktan sonra; konu ile ilgili ayetleri de burada aktarmak faydalı olacaktır: Katiller hakkında ayetler: * “Kim bir insanı (suçsuz yere) öldürürse, sanki bütün insanları öldürmüş gibidir ![]() ![]() * “Kim bur mümini kasti olarak öldürürse, o kimsenin cezası Cehennem’de (ebedi) kalmaktır” (Nisa Suresi, 93 ![]() İÇKİ: İslam Dini, toplumun daha sağlıklı ve daha berrak düşünen insanlardan oluşmasını amaçlamıştır ![]() ![]() ![]() a-) İçki içmiş kişinin akıllı olması, b-) İçki içmiş kişinin ergen olması, c-) İçki içmiş kişinin Müslüman olması, d-) dilsiz olmaması, O halde çocuk, deli, gayri Müslim ve dilsiz içki içtiği takdirde had cezası uygulanmaz ![]() ![]() ![]() ![]() İslam Hukuku’nda, içki içene had cezasının uygulanabilmesi için iki erkeğin şahitlik etmesi kâfidir ![]() ![]() Toplumda huzurun, barışın, güvenin ve sağlıklı nesillerin çoğalmasını isteyen İslam, içkiyi şu ayetlerle yasaklamıştır: a-) “Hurma ağaçlarının meyvesinden ve üzümlerden hem içki yapıyor, hem de güzel rızk ediniyorsunuz ![]() Bu ayetin inmesiyle içkinin dinen tasvip edilmeyen bir madde olduğu anlaşıldığından, bazı sahabeler içkiyi terk etmişlerdir ![]() ![]() b-) “Sana içkiyi ve kumarı soruyorlar ![]() ![]() c-) “Ey iman edenler! Siz sarhoşken, ne söyleyeceğinizi bilinceye kadar namaza yaklaşmayın” (Nisa/43) d-) “Ey iman edenler! İçki, kumar, tapmaya mahsus dikili taşlar, fal okları ancak şeytanın amelinden birer murdardır ![]() e-) “Şeytan, içkide ve kumarda aranıza düşmanlık ve kin düşürmek, sizi Allah’ı anmaktan ve namaz kılmaktan alıkoymak ister ![]() “Şeytan, içkide ve kumarda aranıza düşmanlık ve kin düşürmek, sizi Allah’ı anmaktan ve namaz kılmaktan alıkoymak ister ![]() Buraya kadar aktarmaya çalıştığımız konular; özellikle tüm dünya ülkelerinde kangrene dönüşen, toplum yapısını bozan, toplumda güveni ve adaleti yok eden belli başlı konulardır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Halit DURUCAN Paylaşım İçin teşekkürler Geceyolcusu |
![]() |
![]() |
|