Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Kültür - San'at & Eğitim > Üniversiteler & Kampüsler

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
bilgi, branş, hakkında, öğretmenleri

Branş Öğretmenleri Branş Öğretmenleri Hakkında Branş Öğretmenleri Bilgi Branş Bilgi

Eski 09-08-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Branş Öğretmenleri Branş Öğretmenleri Hakkında Branş Öğretmenleri Bilgi Branş Bilgi



Branş Öğretmenleri Branş Öğretmenleri Hakkında Branş Öğretmenleri Bilgi Branş Öğretmenleri Meslekleri Branş Öğretmenleri Tanımı Branş Öğretmenleri
Branş Öğretmenleri Branş Öğretmenleri Hakkında Branş Öğretmenleri Bilgi Branş Bilgi MÜZİK ÖĞRETMENİ

TANIM
Çalıştığı eğitim kurum ya da kuruluşunda, öğrencilere ya da yetişkinlere, müzik ile ilgili eğitim veren kişidir
GÖREVLER
Müzik ile ilgili hangi bilgi, beceri, tutum ve davranışların, hangi yaş düzeylerindeki öğrenci gruplarına, hangi yöntemlerle kazandırılacağı MEB tarafından onaylanan öğretim programları ve ilgili mevzuatta belirtilmiştir Müzik öğretmeni, bu program çerçevesinde, - Eğitim vereceği grubun düzeyine uygun bir çalışma planı hazırlar, bu planı uygulayarak öğrencilere alanı ile ilgili bilgi ve beceri kazandırır, -Öğrencilerin başarılarını değerlendirir, başarıyı artırıcı önlemler alır, -Eğitici kol çalışmalarında görev alarak öğrencilerin yeteneklerini geliştirici etkinlikler düzenler, -Öğrencilerin gelişimlerini izler, sorunlarının çözümüne yardımcı olur, -Alanı ile ilgili gelişmeleri izler, bunların öğretim programlarına yansıtılması için ilgililere önerilerde bulunur, -Nöbetçi olduğu günlerde, okulun düzen ve disiplinini sağlamak üzere görev yapar, -Sınıf öğretmeni olarak, öğrencilerin alan ve ders seçmelerine yardımcı olur, yönetimle ilişkilerini sağlamaya çalışır

KULLANILAN EĞİTİM MATERYALLERİ - Yıllık müfredat programı, günlük çalışma planları, not defteri, yoklama defteri, ders kitapları, okul araç ve gereçleri, ders araç ve gereçleri -Piyano, org, keman, saz, klasik gitar, flüt, mandolin, ney gibi müzik aletlerini kullanabilir

MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER
Müzik öğretmeni olmak isteyenlerin; -Üst düzeyde genel yeteneğe, - Gelişmeye elverişli bir müzik kulağına sahip, -El ve parmaklarını ustalıkla kullanabilen, - Düşüncelerini başkalarına açık bir biçimde aktarabilen, -İyi bir öğrenme ortamı sağlayabilen, dikkatli, işine özen gösteren, - Mesleğinin sorunları ile ilgilenen ve çözüm yolları bulmaya çalışan, - İnsanlarla iyi iletişim kurabilen; sevecen, hoşgörülü, sabırlı, - Öğrencilerin duygu ve düşüncelerini anlayabilen, - Kendini geliştirmeye istekli, coşkulu, yaratıcı kimseler olmaları gerekir

ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI
Müzik öğretmeni, sınıfta ve müzik odasında görevini genellikle ayakta yürütür Çalışma ortamı biraz tozlu ve gürültülüdür

ÇALIŞMA ALANLARI VE İŞ BULMA OLANAKLARI
- Meslek elemanlarının büyük çoğunluğu Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda müzik öğretmeni olarak çalışırlar Koro, Çalgı ve Çalgı Toplulukları, Dini Musiki, Çalgı Bakımı ve Onarımı, Sanat Sosyolojisi, Sanat Eserlerini İnceleme, Geleneksel ve Çağdaş Türk Müziği, Müzik Tarihi, Grupla Çalışma Teknikleri, Müziksel İşitme ve Okuma, Orkestra, Piyano-Çalgı konularında ders verirler - Yetenekli kişilere özel müzik dersleri de verebilirler

MESLEK EĞİTİMİNİN VERİLDİĞİ YERLER
Mesleğin eğitimi; üniversitelerin eğitim fakültelerinin “Müzik Öğretmenliği” bölümlerinde verilmektedir

MESLEK EĞİTİMİNE GİRİŞ KOŞULLARI
Bölüme girebilmek için Öğrenci Seçme Sınavı’na (ÖSS) girmek ve özel yetenek sınavını kazanmak gerekmektedir Ayrıca fakültelerin Müzik ve Müzikoloji ( Müzik Bilimleri ), Türk Musikisi Devlet Konservatuarı ile Devlet Konservatuarları’nın Temel bilimler, Kompozisyon, ses Eğitimi, Müzik Bilimleri, Çalğı Bölümleri (Nefesli Çalgılar, Yaylı Çalgılar, Vurmalı Çalgılar, Piyano ve Harp, Piyano), Bando Şefliği, Folklor ve Etnomüzikoloji, müzikoloji, Opera, Şan ve Opera, Türk Sanat Müziği bölümlerini bitirenlerden “Ortaöğretim Alan Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans Programı”nı veya “Pedagojik Formasyon Programı”nı başarı ile tamamlayanlar da bu alanda öğretmenlik yapabilirler

EĞİTİMİN SÜRESİ VE İÇERİĞİ
Mesleğin eğitim süresi 4 yıldır Öğrencilere, müzik alanında kurumsal ve uygulamalı çeşitli derslerin yanı sıra, ortak dersler ve öğretmenlik formasyonu dersleri verilmektedir Eğitim sırasında okullarda uygulama yapılmaktadır

BURS, KREDİ VE ÜCRET DURUMU
Bu programa yerleştirilenler arasından özel yetenek sınavı puanı en yüksek adaydan başlamak üzere belli sayıda öğrenciye Milli Eğitim Bakanlığı'nca burs verilmektedir Ayrıca öğrenciler Kredi ve Yurtlar Kurumunca verilen öğrenci kredisinden yararlanabilirler Meslek eğitimini tamamlayan öğrenciler 9 derecenin 1kademesinden aylıkla göreve başlatılırlar Her yıl öğretim yılı başında eğitim- öğretim tazminatı alırlar

MESLEKTE İLERLEME
- Çalıştıkları okulda müdürlük veya müdür yardımcılığı yapabilirler -4 yıllık lisans eğitiminden sonra alanlarında master ve doktora eğitimi alarak kariyerlerini yükseltebilirler, öğretim üyesi olabilirler - MEB'ce yapılan müfettişlik sınavında başarılı olurlarsa müfettiş olabilirler

BENZER MESLEKLER:
Resim öğretmenliği

DAHA AYRINTILI BİLGİ İÇİN BAŞVURULABİLECEK YERLER - İlgili Eğitim Kurumları, - Türkiye İş Kurumu Genel Müdürlüğü Ankara Meslek Danışma Merkezi - Bünyesinde Meslek Danışma Merkezi Bulunan Türkiye İş Kurumu İl Müdürlükleri


Alıntı Yaparak Cevapla

Branş Öğretmenleri Branş Öğretmenleri Hakkında Branş Öğretmenleri Bilgi Branş Bilgi

Eski 09-08-2012   #2
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Branş Öğretmenleri Branş Öğretmenleri Hakkında Branş Öğretmenleri Bilgi Branş Bilgi



MATEMATİK ÖĞRETMENİ

TANIM
Çalıştığı eğitim kurumunda öğrencilere, matematik ile ilgili eğitim veren kişidir

GÖREVLER
Matematik ile ilgili hangi bilgi, beceri, tutum ve davranışların, hangi yaş düzeylerindeki öğrenci gruplarına, hangi yöntemlerle kazandırılacağı, MEB tarafından onaylanan öğretim programları ve ilgili mevzuatta belirtilmiştir Matematik öğretmeni, bu program çerçevesinde, - Eğitim vereceği grubun düzeyine uygun bir çalışma planı hazırlar, bu planı uygulayarak öğrencilere alanı ile ilgili bilgi ve beceri kazandırır, - Öğrencilerin başarılarını değerlendirir, başarıyı artırıcı önlemler alır, - Eğitici kol çalışmalarında görev alarak öğrencilerin yeteneklerini geliştirici etkinlikler düzenler, - Öğrencilerin gelişimlerini izler, sorunlarının çözümüne yardımcı olur, - Alanı ile ilgili gelişmeleri izler, bunların öğretim programlarına yansıtılması için ilgililere önerilerde bulunur, - Nöbetçi olduğu günlerde, okulun düzen ve disiplinini sağlamak üzere görev yapar, - Sınıf öğretmeni olarak, öğrencilerin alan ve ders seçmelerine yardımcı olur, yönetimle ilişkilerini sağlamaya çalışır

KULLANILAN EĞİTİM MATERYALLERİ
Yıllık müfredat programı, günlük çalışma planları, not defteri, yoklama defteri, ders kitapları, okul araç ve gereçleri, ders araç ve gereçleri

MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER
Matematik öğretmeni olmak isteyenlerin; -Üst düzeyde genel yeteneğe sahip, - Matematiğe karşı ilgili ve bu alanda başarılı, - Düşüncelerini başkalarına açık bir biçimde aktarabilen, -İyi bir öğrenme ortamı sağlayabilen, dikkatli, işine özen gösteren, - Mesleğinin sorunları ile ilgilenen ve çözüm yolları bulmaya çalışan, - İnsanlarla iyi iletişim kurabilen; sevecen, hoşgörülü, sabırlı, - Öğrencilerin duygu ve düşüncelerini anlayabilen, - Kendini geliştirmeye istekli, coşkulu, yaratıcı, kimseler olmaları gerekir

ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI
Matematik öğretmeni, sınıfta görev yapar, görevini genellikle ayakta yürütür Çalışma ortamı biraz tozlu ve gürültülüdür

ÇALIŞMA ALANLARI VE İŞ BULMA OLANAKLARI
Meslekle ilgili eğitimini tamamlayanlar Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda, matematik öğretmeni olarak görev yapabilirler Matematik dersi dışında, Geometri, İleri Matematik, Astronomi ve Uzay Bilimleri, Analitik Geometri, İstatistik, Matematik Uygulamaları derslerine girerler Özel dershanelerde de çalışabilirler

MESLEK EĞİTİMİNİN VERİLDİĞİ YERLER
Meslek eğitimi, çeşitli üniversitelere bağlı eğitim fakültelerinin "Matematik Öğretmenliği" ve “İlköğretim Matematik Öğretmenliği” bölümlerinde verilmektedir

MESLEK EĞİTİMİNE GİRİŞ KOŞULLARI
Bu bölümlere girebilmek için Öğrenci Seçme Sınavı’nda (ÖSS) yeterli “Sayısal (SAY)” puan almak gerekmektedir Ayrıca Matematik Bölümü, Matematik Mühendisliği, Matematik-Bilgisayar Bölümü, Astronomi ve Uzay Bilimleri (Kredisin en az %30’unu Matematik alanında aldığını belgelendirenler) bölümlerini bitirenlerden “Ortaöğretim Alan Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans Programı”nı veya “Pedagojik Formasyon Programı”nı başarı ile tamamlayanlar öğretmenlik yapabilirler

EĞİTİMİN SÜRESİ VE İÇERİĞİ
Mesleğin eğitim süresi 5 yıldır Eğitim süresince öğrenciler, Matematik, Analitik Geometri, Genel Fizik, Analiz, Lineer Cebir, Soyut Matematik , Soyut Cebir, Nümerik Analiz, Kısmi Türev, Reel Analiz gibi dersler alırlar Eğitim sırasında, okullarda uygulama yapılmaktadır

BURS, KREDİ VE ÜCRET DURUMU
Bu programı ilk beş tercihinde gösteren ve bu programa yerleştirilen adaylardan belirli sayıda olanlara Milli Eğitim Bakanlığı'nca burs verilmektedir Ayrıca öğrenciler Kredi ve Yurtlar Kurumunca verilen öğrenci kredisinden yararlanabilirler Meslek eğitimini tamamlayan öğrenciler 9 derecenin 1kademesinden aylıkla göreve başlatılırlar Her yıl öğretim yılı başında eğitim- öğretim tazminatı alırlar

MESLEKTE İLERLEME
Çalıştıkları okullarda veya Milli Eğitim Bakanlığı bünyesinde idari kademelere yükselebilirler 4 yıllık lisans eğitiminden sonra alanlarında master ve doktora eğitimi alarak kariyerlerini yükseltebilirler, öğretim üyesi olabilirler MEB' ce yapılan müfettişlik sınavında başarılı olurlarsa müfettiş olabilirler

BENZER MESLEKLER:
Fizik öğretmeni, matematik mühendisi

DAHA AYRINTILI BİLGİ İÇİN BAŞVURULABİLECEK YERLER
- İlgili Eğitim Kurumları, - Milli Eğitim Bakanlığı Personel Genel Müdürlüğü, - Türkiye İş Kurumu Genel Müdürlüğü Ankara Meslek Danışma Merkezi - Bünyesinde Meslek Danışma Merkezi bulunan Türkiye İş Kurumu İl Müdürlükleri

Alıntı Yaparak Cevapla

Branş Öğretmenleri Branş Öğretmenleri Hakkında Branş Öğretmenleri Bilgi Branş Bilgi

Eski 09-08-2012   #3
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Branş Öğretmenleri Branş Öğretmenleri Hakkında Branş Öğretmenleri Bilgi Branş Bilgi



MODEL ÖĞRETMENİ

TANIM
Çalıştığı eğitim kurum ya da kuruluşunda; öğrencilere ya da yetişkinlere, model meslek alanı ile ilgili eğitim veren kişidir

GÖREVLER
Model meslek alanı ile ilgili hangi bilgi, beceri, tutum ve davranışların, hangi yaş düzeylerindeki öğrenci gruplarına, hangi yöntemlerle kazandırılacağı, MEB tarafından onaylanan öğretim programları ve ilgili mevzuatta belirtilmiştir Model öğretmeni, bu program çerçevesinde; - Eğitim vereceği grubun düzeyine uygun bir çalışma planı yapar, - Sorumlu olduğu atölye, laboratuar, işlik vb yerleri sürekli olarak eğitime hazır durumda bulundurur (Gerektiğinde kullanılan alet ve makinelerin bakımlarını ve basit onarımlarını yapar) - Kendisine ayrılan ders saatlerinde çalışma planını uygulayarak öğrencilere alanı ile ilgili bilgi ve beceri kazandırır, - Öğrencilerin başarılarını değerlendirir, başarıyı artırıcı önlemler alır, - Eğitici kol çalışmalarında görev alarak öğrencilerin yeteneklerini geliştirici etkinlikler düzenler, - Öğrencilerin gelişimlerini izler, sorunlarının çözümüne yardımcı olur, - İşletmelerde uygulama yapan öğrencilerin çalışmalarını izler, ilgililere rehberlik eder, - Çevresindeki sanayi kuruluşları ile, işletmelerdeki gelişmeleri izler, ihtiyaçları saptar, bunların öğretim programlarına yansıtılması için ilgililere önerilerde bulunur, - Nöbetçi olduğu günlerde, okulun düzen ve disiplinini sağlamak üzere görev yapar, - Sınıf öğretmeni olarak, öğrencilerin alan ve ders seçmelerine yardımcı olur, yönetimle ilişkilerini sağlamaya çalışır

KULLANILAN EĞİTİM MATERYALLERİ
- Alanı ile ilgili meslek dersleri müfredat programı, yıllık ve günlük çalışma planları, not defteri, ders ve yoklama defterleri, ders kitapları, yardımcı kitaplar, - Model bölümü meslek dersleri öğretim programında yer alan bilgi ve becerilerin, öğrencilere öğretilmesi için gerekli olan; malzemeler, atölye ve laboratuar donanımları, el aletleri, cihazlar, makineler ve eğitim setleri

MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER
Model bölümü atölye ve meslek dersi öğretmeni olmak isteyenlerin; -Üst düzeyde genel yeteneğe sahip, -Fen bilimlerine karşı ilgili ve bu alanda başarılı, -El ve gözlerini eşgüdümle kullanabilen, - Doğru, düzlem, cisim ve uzay ilişkilerini görebilen, - Düşüncelerini başkalarına açık bir biçimde aktarabilen, -İyi bir öğrenme ortamı sağlayabilen, dikkatli, işine özen gösteren, - Mesleğinin sorunları ile ilgilenen ve çözüm yolları bulmaya çalışan, - İnsanlarla iyi iletişim kurabilen; sevecen, hoşgörülü, sabırlı, - Öğrencilerin duygu ve düşüncelerini anlayabilen, - Kendini geliştirmeye istekli, coşkulu, girişimci, yaratıcı kimseler olmaları gerekir

ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI
Model öğretmeni, görev yaptığı kurum ve kuruluşlarda derslik ve alanı ile ilgili atölye ve laboratuarlarda görev yapar Görevini genellikle ayakta yürütür Çalışma ortamı gürültülü ve tozludur

ÇALIŞMA ALANLARI VE İŞ BULMA OLANAKLARI
Teknik Eğitim Fakültesinin Model Eğitim Bölümünü bitirenler, kamu ve özel kurum ve kuruluşlarına bağlı, mesleki ve teknik ortaöğretim okulları ile çıraklık ve yaygın eğitim kurumlarının model ve benzeri bölümlerinde, atölye ve meslek dersi öğretmeni olarak çalışabilirler Ayrıca kendi işlerini kurabilirler

MESLEK EĞİTİMİNİN VERİLDİĞİ YERLER
Mesleğin eğitimi daha önce Teknik Eğitim Fakültesi “Model Öğretmenliği” bölümünde verilmiştir (bu bölüme öğrenci alınmamaktadır)

MESLEK EĞİTİMİNE GİRİŞ KOŞULLARI
Bu bölüme girebilmek için Öğrenci Seçme Sınavı’nda (ÖSS) yeterli “Sayısal (SAY)” puan almak gerekmektedir

EĞİTİMİN SÜRESİ VE İÇERİĞİ
Mesleğin eğitim süresi 4 yıldır Eğitim süresince, Döküm Teknolojisi, Döküm Teknikleri, Mekanik, Makine Elemanları, Model Teknolojisi Model Teknikleri, İş Güvenliği, Model İmalat Teknolojisi, Malzeme Bilgisi, Matematik, Model Meslek Resmi, Talaşlı Model İmalat Teknikleri, Özel Model Teknolojisi, Model İmalat Makineleri, Cisimlerin Dayanımı, Metal ve Plastik Model Teknikleri, Metal ve Alaşımların Katılaşması, Makine Elemanları, Mesleki ve Teknik Eğitime Giriş, Birey ve Öğrenim Metotları vb dersler verilmektedir Öğrenciler eğitimleri sırasında okullarda uygulama yapmaktadırlar

BURS, ÜCRET VE KAZANÇ DURUMU
- Öğrenciler Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu’nun imkanlarından veya çeşitli kuruluşların burslarından yararlanabilirler - Eğitim sonrasında, teknik öğretmen olarak 8 derecenin 1 kademesinden göreve başlarlar Görev yaptıkları okul bünyesinde döner sermaye işletmesi bulunduğu takdirde döner sermaye ücretinden belli oranda pay alırlar Ayrıca her yıl tüm öğretmenlere öğretim yılı başında eğitim- öğretim tazminatı adı altında bir ödeme yapılmaktadır

MESLEKTE İLERLEME -
Üniversitelerde lisans üstü eğitimden sonra araştırma görevlisi, doçent ve profesör unvanını alabilirler - Çalıştıkları okullarda idari görevlere yükselebilirler BENZER MESLEKLER: Makine mühendisliği, mobilya ve dekorasyon öğretmenliği, tesviye öğretmenliği, döküm öğretmenliği, makine- model teknikerliği

DAHA AYRINTILI BİLGİ İÇİN BAŞVURULABİLECEK YERLER
- İlgili Eğitim Kurumları, - Milli Eğitim Bakanlığı Personel Genel Müdürlüğü, - Milli Eğitim Bakanlığı Erkek Teknik Öğretim Genel Müdürlüğü, - Türkiye İş Kurumu Genel Müdürlüğü Ankara Meslek Danışma Merkezi, - Bünyesinde Meslek Danışma Merkezi Bulunan Türkiye İş Kurumu İl Müdürlükleri

Alıntı Yaparak Cevapla

Branş Öğretmenleri Branş Öğretmenleri Hakkında Branş Öğretmenleri Bilgi Branş Bilgi

Eski 09-08-2012   #4
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Branş Öğretmenleri Branş Öğretmenleri Hakkında Branş Öğretmenleri Bilgi Branş Bilgi



KİMYA ÖĞRETMENİ

TANIM
Çalıştığı eğitim kurumunda, öğrencilere, kimya ile ilgili eğitim veren kişidir

GÖREVLER
Kimya konusu ile ilgili hangi bilgi, beceri, tutum ve davranışların, hangi yaş düzeylerindeki öğrenci gruplarına, hangi yöntemlerle kazandırılacağı, MEB tarafından onaylanan öğretim programları ve ilgili mevzuatta belirtilmiştir Kimya öğretmeni, bu program çerçevesinde; - Eğitim vereceği grubun düzeyine uygun bir çalışma planı hazırlar, bu planı uygulayarak öğrencilere alanı ile ilgili bilgi ve beceri kazandırır, - Öğrencilerin başarılarını değerlendirir, başarıyı artırıcı önlemler alır, - Eğitici kol çalışmalarında görev alarak öğrencilerin yeteneklerini geliştirici etkinlikler düzenler, - Öğrencilerin gelişimlerini izler, sorunlarının çözümüne yardımcı olur, - Alanı ile ilgili gelişmeleri izler, bunların öğretim programlarına yansıtılması için ilgililere önerilerde bulunur, - Nöbetçi olduğu günlerde, okulun düzen ve disiplinini sağlamak üzere görev yapar, - Sınıf öğretmeni olarak, öğrencilerin alan ve ders seçmelerine yardımcı olur, yönetimle ilişkilerini sağlamaya çalışır

KULLANILAN EĞİTİM MATERYALLERİ
- Yıllık müfredat programı, günlük çalışma planları, not defteri, yoklama defteri, -Ders kitapları, okul araç ve gereçleri, ders araç ve gereçleri

MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER
Kimya öğretmeni olmak isteyenlerin; -Üst düzeyde akademik yeteneğe sahip, - Doğal bilimlere özellikle kimya konularına meraklı ve bu alanda başarılı, - Gözlem ve deney yapmayı seven, - Düşüncelerini başkalarına açık bir biçimde aktarabilen, -İyi bir öğrenme ortamı sağlayabilen, dikkatli, işine özen gösteren, - Mesleğinin sorunları ile ilgilenen ve çözüm yolları bulmaya çalışan, - İnsanlarla iyi iletişim kurabilen; sevecen, hoşgörülü, sabırlı, - Öğrencilerin duygu ve düşüncelerini anlayabilen, - Kendini geliştirmeye istekli, coşkulu, yaratıcı kimseler olmaları gerekir

ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI
Kimya öğretmeni, sınıfta ve laboratuarda görev yapar, görevini genellikle ayakta yürütür Çalışma ortamı kimyasal madde kokulu, biraz tozlu ve gürültülüdür

ÇALIŞMA ALANLARI VE İŞ BULMA OLANAKLARI
- Meslek elemanlarının büyük çoğunluğu Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda , kimya öğretmeni olarak çalışmaktadırlar Ayrıca İleri Kimya, Fen Bilgisi, Bilim ve Teknoloji, Bilgi Teknolojisi, Çevre ve İnsan, Teknik Atelye, Kimya Uygulamaları, Proses, Plastik İşleme, Gıda Teknolojisi, Lastik Teknolojisi ve Petrokimya derslerine girerler - Kimya Öğretmenleri dershanelerde de görev yapmaktadırlar

MESLEK EĞİTİMİNİN VERİLDİĞİ YERLER
Meslek eğitimi çeşitli üniversitelere bağlı eğitim fakültelerinin '' Kimya Öğretmenliği'' bölümlerinde verilmektedir

MESLEK EĞİTİMİNE GİRİŞ KOŞULLARI
Bu bölüme girebilmek için Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavı’nda (ÖSS) yeterli “Sayısal (SAY)” puan almak gerekmektedir Ayrıca, Kimya Bölümü ile Kimya Mühendisliği bölümlerini bitirenlerden “Ortaöğretim Alan Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans Programı”nı veya “Pedagojik Formasyon Programı”nı başarı ile tamamlayanlarda bu alanda öğretmenlik yapabilirler

EĞİTİMİN SÜRESİ VE İÇERİĞİ
Mesleğin eğitim süresi 5 yıldır Eğitim süresince, Genel Kimya, Kimyada Matematiksel Yöntemler, Genel Matematik, Genel Fizik, Anorganik Kimya, Analitik Kimya, Organik Kimya, Organik Kimya Laboratuarı, Atom ve Molekül Yapısı, Çekirdek Kimyası, Enstrümantal Kimya, Özel Öğretim Yöntemleri gibi dersler okurlar Öğrenciler eğitimleri sırasında okullarda uygulama yapmaktadırlar

BURS, KREDİ VE ÜCRET DURUMU
Bu programı ilk beş tercihinde gösteren ve bu programa yerleştirilen adaylardan belirli sayıda olanlara Milli Eğitim Bakanlığı’nca burs verilmektedir Ayrıca öğrenciler Kredi ve Yurtlar Kurumunca verilen öğrenci kredisinden yararlanabilirler Meslek eğitimini tamamlayan öğrenciler 9 derecenin 1kademesinden aylıkla göreve başlatılırlar Her yıl öğretim yılı başında eğitim öğretim tazminatı alırlar

MESLEKTE İLERLEME
- Çalıştıkları okullarda veya Milli Eğitim Bakanlığı bünyesinde idari kademelere yükselebilirler -5 yıllık lisans eğitiminden sonra alanlarında master ve doktora eğitimi alarak kariyerlerini yükseltebilirler, öğretim üyesi olabilirler - MEB'ce yapılan müfettişlik sınavında başarılı olurlarsa müfettiş olabilirler

BENZER MESLEKLER:
Fizik öğretmeni, biyoloji öğretmeni, fen bilgisi öğretmeni

DAHA AYRINTILI BİLGİ İÇİN BAŞVURULABİLECEK YERLER
- İlgili Eğitim Kurumları, - Milli Eğitim Bakanlığı Personel Genel Müdürlüğü, - Türkiye İş Kurumu Genel Müdürlüğü Ankara Meslek Danışma Merkezi - Bünyesinde Meslek Danışma Merkezi bulunan Türkiye İş Kurumu İl Müdürlükleri
RESİM/RESİM-İŞ ÖĞRETMENİ

TANIM
Çalıştığı eğitim kurum ya da kuruluşunda; öğrencilere ya da yetişkinlere, resim/resim-iş ile ilgili konularda eğitim veren kişidir

GÖREVLER
Resim/Resim-İş ile ilgili hangi bilgi, beceri, tutum ve davranışların, hangi yaş düzeylerindeki öğrenci gruplarına, hangi yöntemlerle kazandırılacağı, MEB tarafından onaylanan öğretim programları ve ilgili mevzuatta belirtilmiştir Resim/Resim -iş öğretmeni, bu program çerçevesinde, - Eğitim vereceği grubun düzeyine uygun bir çalışma planı yapar, - Sorumlu olduğu atölye, laboratuar, işlik vb yerleri sürekli olarak eğitime hazır durumda bulundurur (Gerektiğinde kullanılan alet ve makinelerin bakımlarını ve basit onarımlarını yapar) - Kendisine ayrılan ders saatlerinde çalışma planını uygulayarak öğrencilere alanı ile ilgili bilgi ve beceri kazandırır, - Öğrencilerin başarılarını değerlendirir, - Eğitici kol çalışmalarında görev alarak öğrencilerin yeteneklerini geliştirici etkinlikler düzenler, - Öğrencilerin gelişimlerini izler, sorunlarının çözümüne yardımcı olur, - Alanı ile ilgili gelişmeleri izler, bunların öğretim programlarına yansıtılması için ilgililere önerilerde bulunur, - Nöbetçi olduğu günlerde, okulun düzen ve disiplinini sağlamak üzere görev yapar, - Sınıf öğretmeni olarak, öğrencilerin alan ve ders seçmelerine yardımcı olur, yönetimle ilişkilerini sağlamaya çalışır

KULLANILAN EĞİTİM MATERYALLERİ
- Yıllık müfredat programı, günlük çalışma planları, not defteri, yoklama defteri, -Ders kitapları, yardımcı kitaplar - Çalışma masası, resim sehpası, çeşitli boyalar, mürekkep, fırça, tuval, palet, tutkal, renkli kağıtlar, cetvel, maket bıçağı, oyma bıçakları, çeşitli el aletleri vb

MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER
Resim/Resim -iş öğretmeni olmak isteyenlerin; -Üst düzeyde genel yeteneğe, - Renkleri ayırt edebilme gücüne, -El ve parmak becerisine, göz-el koordinasyonuna, - Şekilleri ve renkleri ayırt edebilme ve uzay ilişkilerini görebilme yeteneğine sahip, - Düşüncelerini başkalarına açık bir biçimde aktarabilen, -İyi bir öğrenme ortamı sağlayabilen, dikkatli, işine özen gösteren, - İnsanlarla iyi iletişim kurabilen, sevecen, hoşgörülü, sabırlı, - Öğrencilerin duygu ve düşüncelerini anlayabilen, - Kendini geliştirmeye istekli, coşkulu, girişimci, yaratıcı kimseler olmaları gerekir

ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI
Resim/Resim- iş öğretmeni, sınıfta veya resim atölyesinde görevini genellikle ayakta yürütür Çalışma ortamı biraz gürültülü ve tozludur

ÇALIŞMA ALANLARI VE İŞ BULMA OLANAKLARI
Milli Eğitim Bakanlığına bağlı resmi okullarda ve özel okullarda Grafik, Resim, İş Eğitimi ( İş ve Teknik) branşlarında görev yapabilirler Sanatçı adayı yetiştiren Güzel Sanatlar Fakültesi Resim, Heykel, Seramik, İç Mimari ve Endüstriyel Tasarım bölümü öğrencileri de öğretmenlik formasyonu alarak bu alanda öğretmenlik yapabilirler Ayrıca öğretmenlik dışında grafikerlik ve sanat danışmanlığı da yapabilirler

MESLEK EĞİTİMİNİN VERİLDİĞİ YERLER
Mesleğin Eğitimi; Üniversitelere bağlı Resim-İş Öğretmenliği Bölümleri ve Eğitim Fakültelerinin daha önceki yıllarda mezun veren Resim Öğretmenliği Bölümlerinde verilmektedir MESLEK EĞİTİMİNE GİRİŞ KOŞULLARI Bu bölüme girebilmek için Öğrenci Seçme Sınavı’na (ÖSS) girmek ve özel yetenek sınavını kazanmak gerekmektedir Ayrıca “Resim Bölümü” bölümü mezunları Ortaöğretim Alan Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans Programını veya Milli Eğitim Bakanlığı Yüksek Öğretim Kurulu (YÖK) işbirliği ile açılan /açılacak pedagojik Formasyon programını başarı ile tamamlayanlarda Resim-Resim-İş Öğretmeni olabilirler

EĞİTİMİN SÜRESİ VE İÇERİĞİ
Mesleğin eğitim süresi 4 yıldır Eğitim süresince, antik çağdan günümüze, sanatın, tüm estetik kurumlarının genel çizgileri ile tanıtılması ve kuramlar arası ilişki ve çelişkilerin tartışılması, temel sanat eğitimi uygulamalarında plastik elemanlarının (renk, çizgi, leke, doku, kompozisyon, denge, hareket, ritm, form, hacim, ışık vb) ve sanat kuramlarının tanıtılması, özgün baskı yöntemleri ile yeni anlatım ve tasarım olanaklarını geliştirerek, bu konularda bilgi ve beceri kazanırlar Öğrenciler eğitimleri sırasında okullarda uygulama yapmaktadırlar

BURS, ÜCRET VE KAZANÇ DURUMU
Öğrenciler Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu’nun imkanlarından veya çeşitli kuruluşların burslarından yararlanabilirler Eğitim sonrasında, meslek dersi öğretmeni olarak görev alanlar 9 derecenin 1 kademesinden göreve başlarlar Ayrıca her yıl tüm öğretmenlere öğretim yılı başında eğitim öğretim tazminatı adı altında bir ödeme yapılmaktadır

MESLEKTE İLERLEME
Üniversitelerde lisans üstü eğitimden sonra araştırma görevlisi, doçent ve profesör unvanını alabilirler Meslek elemanları Milli Eğitim Bakanlığınca yapılan müfettişlik sınavlarında başarılı oldukları takdirde alanlarında müfettişlik yapabilirler -

BENZER MESLEKLER:
Ressamlık, grafikerlik, heykeltıraşlık, karikatürist,

DAHA AYRINTILI BİLGİ İÇİN BAŞVURULABİLECEK YERLER
- İlgili Eğitim Kurumları, - Milli Eğitim Bakanlığı Personel Genel Müdürlüğü, - Milli Eğitim Bakanlığı Kız Teknik Öğretim Genel Müdürlüğü, - Türkiye İş Kurumu Genel Müdürlüğü Ankara Meslek Danışma Merkezi, - Bünyesinde Meslek Danışma Merkezi bulunan Türkiye İş Kurumu İl Müdürlükleri


Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.