|
![]() ![]() |
|
Konu Araçları |
görevi, puanı, restorasyon, teknisyeni |
![]() |
Restorasyon Teknisyeni - Restorasyon Teknisyeni Görevi - Restorasyon Teknisyeni Puanı |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Restorasyon Teknisyeni - Restorasyon Teknisyeni Görevi - Restorasyon Teknisyeni PuanıRestorasyon Teknisyeni - Restorasyon Teknisyeni Görevi - Restorasyon Teknisyeni Puanı Restorasyon Teknisyeni - Restorasyon Teknisyeni Görevi - Restorasyon Teknisyeni Puanı Restorasyon Teknisyeninin görevleri Restorasyon Teknisyeninin özellikleri Restorasyon Teknisyeni mesleğinin gerektirdiği özellikler GÖREVLER Restoratör, mimar ve arkeolog gibi konu uzmanlarının direktifleri doğrultusunda; - Onarılacak ve yenilenecek eserin fiziksel ve kimyasal yapısını, üretim teknolojisini inceler, bozulma nedenlerini araştırır, - Tarihi yapıların malzeme ve inşaat teknolojilerini inceler, geleneksel yapı tekniklerine uygunluğunu araştırır, - Tarihi binaların ve içerisinde bulunan süsleme elemanlarının çizimlerinin yapılması ve malzeme hesabını çıkarır, - Malzeme hesabı çıkarılan süsleme elemanlarının (kalem işleri, ahşap süsleme, alçı işleri, taş oymacılığı vb ![]() - Bakımını ve onarımını yaptığı sanat eserlerinin daha sonra çevre etkilerinden zarar görmemesi için gereken koruyucu işlemleri uygular, - Yapılan çalışmaları fotoğraf vb ![]() - Yapılan çalışmaların raporlarını hazırlar ![]() KULLANILAN ALET VE MALZEMELER - Mala, çekiç, duvarcı gönyesi, metre, - Plastik ve meşin eldivenler, toz maskeleri, koruyucu gözlükler, - Çalışma şekillerine göre değişen nitelikte alet ve donanımlar, - Kalem işleri için; boya, fırçalar, baston, eskiz, aydınger, kurşun kalem, kömür tozu vb ![]() - Ahşap, alçı ve diğer çalışmaları için; alçı kalıpları, oyma kalemleri, elmas uçlu mermer oyma kalemleri, marangoz el aletler, alçı oyma bıçakları ![]() MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER Restorasyon teknisyeni olmak isteyenlerin, · Resim yeteneği olan, · Şekiller arasındaki ayrıntıları algılayabilen, · Görme keskinliğine sahip, · Göz ve ellerini eşgüdümle, el ve parmaklarını ustalıkla kullanabilen, · Estetik görüşü olan, · Dikkatli ve sabırlı kimseler olmaları gerekir ![]() ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI Zaman zaman müze ve büro gibi kapalı ortamlarda, bazen de açık havada çalışırlar ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ÇALIŞMA ALANLARI VE İŞ BULMA OLANAKLARI - Meslek elemanları tarihi binaların, camilerin, köprülerin, çeşmelerin onarımı ve korunmasıyla ilgili Kültür ve Turizm Bakanlığı bünyesinde bulunan Rölüve Anıtlar Müdürlükleri, İstanbul Restorasyon ve Konservasyon Müdürlüğü ve Vakıflar Genel Müdürlüğü gibi devlet kurumlarında, - Özel sektörde restorasyon çalışmaları yapan mimari bürolarda, ahşap oyma, sedef, kakma ve vitray atölyelerinde, kalem işleri yapan firmalarda çalışabilirler ![]() - İş bulma olanakları tarihi değerlerin bulunduğu yerlerde (Arkeolojik kazı alanlarında, kazı ekipleri içerisinde yer alabilir ve taşınır kültür varlıklarının onarımı ve konservasyonun da çalışabilir) daha fazladır ![]() MESLEK EĞİTİMİNİN VERİLDİĞİ YERLER Mesleğin eğitimi; Endüstri Meslek liseleri, Yapı Meslek Lisesi ve Anadolu Meslek Liselerinin Restorasyon bölümünde verilmektedir MESLEK EĞİTİMİNE GİRİŞ KOŞULLARI Mesleğin eğitimine girebilmek için; - Meslek ve Yapı Meslek liselerine girebilmek için; ilköğretim okulu mezunu, 19 yaşını doldurmamış, başarı ve sağlık durumu girmek istediği mesleğe uygun olmak, - Anadolu meslek liseleri için Ortaöğretim Kurumları Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavı’nda bu bölümü tercih etmek ve gerekli puanı almak gerekmektedir ![]() EĞİTİMİN SÜRESİ VE İÇERİĞİ - Mesleğin eğitim süresi meslek liselerinde 4 yıl, Anadolu meslek liselerinde de 4 yıldır ![]() - Restorasyon bölümü öğrencileri, taşınabilir ve taşınmaz kültür varlıklarının (tarihi binalardaki bezemeler, ahşap oyma, taş oyma, altın varak, sedef vb eserleri) malzemelerin bozulma şekillerini, müdahale yöntemlerini, gerekli olan malzemelerle orjinaline uygun olarak bakım, koruma ve sağlamlaştırılmasını, ayrıca binaların ve süsleme elemanlarının rölevelerin çıkarılması (çizimlerinin yapılması ve malzeme hesabının çıkarılması) konularında bilgi ve beceri kazanırlar ![]() - Öğrenciler teorik eğitimlerini haftada iki gün eğitim kurumunda, uygulama eğitimini ise haftada üç gün işletmelerde (Anıtlar ve Müzeler Müdürlüğü, Vakıflar Genel Müdürlüğü ile içerisinde Restorasyon bölümünün ağaç oyma, taş işçiliği, bezeme, sedef kakma, alçı işleri vb kısımları olan meslek birimlerinde) görürler ![]() |
![]() |
![]() |
|