09-08-2012
|
#1
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Pusula Kenti Gösteriyor
Pusula kenti gösteriyor
Pusula kenti gösteriyor
Sözlük anlamlarından biri “pusula” olan Compass, Jeep’in geleneksel arazi yaklaşımından daha çok; şehiriçi ve hafif arazi kullanımı düşünülerek geliştirilmiş Son yıllarda crossover olarak tanımlanan ve hafif araziye yönelik araçların grafiği gittikçe yükseliyor Öyle ki buna artık adı arazi kullanımıyla özdeşleşmiş Jeep bile kayıtsız kalmadı ve Compass adını verdiği kompakt SUV’u üretti
Diğer Resimler İçin Tıklayın
Compass’ın 2 0 CRD140 HP dizel ve 2 4 170 HP benzinli olmak üzere iki motor seçeneği bulunuyor Compass 2 0 CRD’nin başlangıç fiyatı 39 bin 969 Euro olarak açıklanırken, testini gerçekleştirdiğimiz CVT şanzımanlı Compass 2 4’ün fiyatı 42 bin 580 Euro olarak belirtiliyor
Köşeli hatlar
Tasarım yönünden diğer Jeep’lerden daha alçak olmasıyla şehirli yönünü ortaya koyan Compass bu haliyle gerçek bir arazi aracı olmadığını belli ediyor Hatta bazı kişiler yüksek bir station otomobil olduğunu bile düşünebilir Compass’ta 7 parçalı geleneksel Jeep radyatör ızgarası kullanılmış olsa da genel görünüm Jeep çizgisinden biraz daha farklı Jeep bu tasarımla daha önce “Jeep” markalı araç kullanmamış sürücüleri hedefliyor Henüz ülkemizde satılmasa da; Compass’ın Patriot adındaki benzer boyutlardaki kardeşi geleneksel Jeep tutkunlarını hedefliyor
Dodge Caliber’in platformu kullanılarak üretilmiş olan Compass’ın iç mekanına geçince biraz hayal kırıklığı yaşayabilirsiniz Çünkü kalite hissi düşük olan materyaller bu tarz bir otomobile pek yakışmıyor Tamamen arazi odaklı bir araç olsa Compass’ın bu malzemelerinin kalite hissi fazla önemsenmeyebilirdi Fakat şehiriçi ağırlıklı bir araç olduğundan bu durum göze batıyor Aynı şekilde bu sınıftaki Uzakdoğu’lu rakipleri uzun zamandan beri otomatik klima sunarken, Compass’ta halen manuel klima sunması da eksiklik Kolay kullanımlı kumandalar, eşya gözleri ve diz-baş mesafesi sorunu yaşanmaması iç mekandaki olumlu noktalar Ayrıca kol dayama yerinin içindeki iPod’lara yönelik tasarlanmış yuvayı da unutmamak gerek
Başarılı şanzıman
Jeep’te kullanılan CVT adı verilen (Continuously Variable Transaxle) şanzımanda, vites oranları neredeyse sonsuz şekilde değişebiliyor İstenildiğinde 6 ileri manuel olarak da kullanılabilen şanzımanda, bu durumda önceden belirlenmiş şanzıman oranları devreye giriyor CVT şanzımanların genel özelliği olan konfor ve sarsıntısız kullanım bu araçta da devam ediyor Bu tarz şanzımanlarda geleneksel dişliler yerine konik kasnaklar ve aktarma bandı sayesinde kesintisiz bir hızlanma sağlanıyor Yani hızlanmak için gaz pedalının sonuna kadar bastığınızda devir saati ibresi 6000 d/d’nin üzerine geliyor ve otomobil yumuşak şekilde ivmeleniyor
Compass’ta yer alan 2 4 litrelik motor; DaimlerChrysler, Mitsubishi ve Hyundai ortak çalışması sonucunda ortaya çıkmış ve “Dünya Motoru” olarak anılan bir güç ünitesi Sıralı 4 silindirli, üstten çift egzantrikli, değişken supap zamanlamalı bu motor 6000 d/d’de 170 HP güç ve 4500 d/d’de 220 Nm tork üretiyor Maksimum torku 4500 d/d gibi yüksek bir devirde ortaya çıkan motor buna rağmen alt devirlerde güçsüz değil Fabrika verilerine göre 0-100 km/s hızlanmasını 11 3 saniyede tamamlayan Compass testlerde biraz daha çalışkan davranarak 11 2 saniyede 0’dan 100 km/s hıza çıktı Compass’ın rahat dozlanan fren sistemi 100 km/s hızla yapılan frenlemelerde 40 metrelik bir değer elde etti
Compass gücünü elektronik kontrollü bir dört tekerlekten çekiş sistemiyle yere aktarıyor “Freedom Drive I” adı verilen bu sistemde el freni konsolundaki “T” şekilli krom kaplı kol çekildiğinde güç arka tekerleklere yüzde 60 oranına kadar aktarılabiliyor
Sürüş özellikleri yönünden yüksek bir otomobil kullanıyor hissi veren Compass, virajlarda biraz yana yatsa da tedirginlik vermiyor ve güvenli bir kullanım sunuyor Şehiriçinde şanzımanı sayesinde kullanıcısını rahat ettirse de kısıtlı arka çapraz görüş ve park sensörlerinin eksikliği dar alanlara park ederken tecrübesiz sürücüleri biraz zorlayabilir Otoyolda yüksek yapısına rağmen stabil bir kullanıma sahip otomobilde iç mekana sızan yol sesi bir süre sonra rahatsız edici olabilir
STANDART DONANIM
Sürücü ve yolcu havayastıkları, perde havayastıkları, ABS, ESP, çekiş kontrol sistemi, CVT şanzıman, ısıtmalı deri koltuklar, 18 inçlik jantlar, lastik basınç göstergesi, dijital pusula, otomatik kararan dikiz aynası, radyo-CD-MP3 çalarlı Boston Acoustics ses sistemi, alarm, elektrikli ve ısıtmalı yan aynalar, sunroof
FABRİKA VERİLERİ TEST VERİLERİ
Motor: Sıralı 4 silindirli,16 supaplı, değişken supap zamanlamalı Hızlanma
Motor Hacmi: 2359 cc 0-50 km/s : 4 2 sn
0-100 km/s : 11 2 sn
Motor Gücü:
170 HP – 6000 d/d 0-120 km/s : 15 8 sn
Fren mesafesi
Max Tork: 220 Nm – 4500 d/d 100-0 km/s 40 m
Frenler: Hava kanallı disk/disk
Bagaj hacmi: 436/1277 lt Esneklik
Boyutlar:(u/g/y) 4405/1810/1630 mm 60-100 km/s (D'de) 5 9 sn
Ağırlık: 1585 kg 80-120 km/s (D'de) 7 5 sn
Lastikler: 215/55 R18
Depo kapasitesi: 51 lt Test tüketimi: 11 7 lt/100 km
Menzil: 436 km
|
|
|