09-08-2012
|
#1
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Audi A6 Allroad Quattro 3.0 Tdi Tiptronic
AUDI A6 allroad quattro 3 0 TDI tiptronic
AUDI A6 allroad quattro 3 0 TDI tiptronic
Audi’nin en sıra dışı modellerinden biri olan A6 allroad quattro, klasik SUV’lardan ve binek otomobillerden sıkılanlar için tam bir biçilmiş kaftan Audi A6 allroad quattro’yu bir sınıfa sokmak neredeyse imkansız Çünkü çekiş sistemi, süspansiyon özellikleri ve boyutlarıyla SUV’larla karşılaştırılabilecek olan bu araç, A6 Avant üzerine geliştirilmesi gerçeğiyle, aslında bir SUV olamayacağını açıkça ortaya koyuyor Allroad’a uyan en iyi tanımın bir crossover olduğu düşünülebilir Fakat allroad’un bir crossover’dan çok daha fazlasını sunduğunu da testimiz boyunca gördük
2 7 TDI, 3 0 TDI, 3 2 FSI ve 4 2 FSI motor seçeneklerine sahip olan A6 allroad’un 3 0 TDI tiptronic versiyonu testini gerçekleştirdiğimiz araç olurken 104 bin Euro’luk başlangıç fiyatı aynı motora ve şanzımana sahip Q7’den yaklaşık 9 bin Euro daha fazla Alrroad’un en büyük dezavantajı gibi gözüken fiyatı, araç seçerken potansiyel müşterilerini en fazla tereddütte bırakacak nokta gibi duruyor 99 bin Euro’dan başlayan 2 7 TDI motorlu A6 allroad fiyatları, en üst motor ve şanzıman seçeneğiyle birlikte 139 bin Euro’ya kadar ulaşıyor
Tasarım olarak A6 Avant’la pek bir farklılığı bulunmayan allroad’un, krom kaplı ön ızgarası, yine krom kaplı tavan barları ve LED teknolojili arka stop lambaları aracın en dikkat çeken farklılıkları olarak öne çıkarken aracın pnömatik süspansiyonları sayesinde yerden yüksekliğinin sürücü isteklerine ve yol şartlarına göre ayarlanabiliyor olması allroad’un en büyük özelliği Diğer görsel modifikasyonlar arasında ise kapı ön tampon ve arka tampon altlarındaki krom kaplı açık renkli korumalar yer alıyor Allroad’un içi ise klasik Audi kumandalarıyla donanmış Kalitenin üst seviyede olduğu iç mekanda vites konsolu etrafındaki araç kumandalarına alışmak için zaman gerekiyor Fakat alışma sürecinden sonra sürücü odaklı bu kumandaları kullanmak epey kolaylaşıyor
Araçta bulunan 3 0 TDI motor, motor seçenekleri incelendiğinde en mantıklı seçim gibi duruyor Eski allroad’da bulunan 2 7 TDI motorun yanında diğer dizel motor seçeneği olan 3 0 TDI motor, 233 HP’lik gücü ve 450 Nm’lik torkuyla bu 2 tona yakın ağırlığa sahip araca hem keyifli hem de ekonomik bir sürüş sunuyor Ortalama yakıt tüketim değeri testimiz sırasında 100 km’de 10 lt civarında çıkan A6 allroad’un, fiyat hesabı yapıldığında kompakt sınıfta yer alan 1 6 litrelik benzinli otomobiller kadar yakıt tükettiğini söylemek mümkün Bu da gücünün yanında allroad 3 0 TDI’ın en çekici özelliklerinden oluyor
Sürüş tarzı binek bir otomobilden farksız olan allroad’un, yol tutuşu, fren performansı ve direksiyon hissi gerçekten etkileyici Ama allroad’u allroad yapan asıl özellik olan pnömatik süspansiyon sistemi, bu aracı özel yapan nokta 5 farklı seçeneğiyle(lift, allroad, comfort, automatic, dynamic) aracın süspansiyon sistemi yol durumuna göre otomatik olarak aracın yüksekliğini ve süspansiyon sertliğini ayarlıyor Böylece her durumda en uygun süspansiyon ayarı da seçilmiş oluyor Yüksek hızlarda otomatik olarak dynamic moda geçen süspansiyonlar düşük hızlarda ise sürücünün seçtiği konuma geri geliyor Eğer automatic modu seçtiyseniz ise başka hiçbir ayar yapmadan tüm ayarları aracın kendine bırakıyorsunuz
Nihat KARATAŞ
Genel Değerlendirme
İşçilik 8 Alman işçiliğinin iyi bir örneği konumunda
Görüş 8 Görüş açıları problemsiz
Performans 8 Yeni motor sayesinde oldukça performanslı
Tüketim 9 Kompakt sınıf benzinli araçlar seviyesinde
Konfor 9 Her yönüyle konforlu bir araç
Frenler 8 Fren performansı başarılı
Yalıtım 8 Ses yalıtımı kalitesine yakışacak seviyede
Donanım 8 Yüksek doannıma sahip
Fiyat 3 Q7'den bile pahalı olması en büyük dezavantajı
|
|
|