09-08-2012
|
#1
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Daihatsu Materia
Daihatsu Materia
Daihatsu Materia
Kendisi tam anlamıyla Japon tadına uygun olarak tasarlanan Daihatsu Materia, kübik ve "Yıldız Savaşları" karakterlerini andıran görünümüyle dikkat çekmeyi başarıyor Tabii iç mekanı da Nedenmiş, birlikte görelim  
Türkiye yollarına çıkan belki de en ilginç otomobille karşı karşıyayız Kübik deseniz, eh biraz öyle Çizgi film kahramanlarını ya da "Yıldız Savaşları" filmlerindeki robotları andırıyor deseniz o da kabul Eski otomobilleri hatırlatıyor diyenlere de buradan bir "Eyvallah" gönderiyorum  
Zira yukarıda saydıklarımın hepsinden birer parça bu otomobilin tasarımında mevcut Yüzde 100 Japon olan ve Daihatsu'nun Türkiye ile birlikte hemen hemen tüm Avrupa pazarında da satışına başladığı Materia'yı takdimimdir
Japon piyasasında satılan ve sıkça görülen bir tasarım anlayışının ürünü olan Materia, Daihatsu'nun Avrupa'daki satışlarını bir nebze daha artırma amacıyla model yelpazesini genişletme çabasının bir ürünü Bunu, çok yakın zamanda "mikro" model "Trevis" de izleyecek zaten
Beni gösterenlere çok alıştım!
Otoparktan ilk çıktığım andan itibaren tasarımı sayesinde yollardaki tüm sürücü ve yayalar tarafından büyük ilgi gördüğünü söyleyebileceğim Materia sayesinde, insanların barmaklarıyla beni işaret etmesine, "İyi de ne bu?" gibi sorulara ve "Bu Japon arabası oğlum, Amerikan değil!" cevaplarına çok alıştım! Sanırım pahalı olmasa da, "gösterişli otomobil" dedikleri böyle bir şey  
Aerodinamik kaygılara çok fazla yer vermeksizin tasarlanmış hissi veren Materia, yuvarlatılmış köşeli hatlarıyla ilk şirinlik puanını alıyor Şişkin çamurlukları, basık gibi duran yan camları, eski otomobilleri andıran arka yapısı ve bir hat halindeki stop lambaları grubuyla bu etkisini sürdürüyor Alaşım jantları, kapı altlarındaki marşpiyelleri ve arka camın üzerindeki rüzgarlığıysa gençlerin göz zevkine hitap ediyor Zaten hedef de onlar Zira bu tipteki araçlar, Japon gençleri arasında modifiye açısından çok tutuluyor
İç mekanı, dışarıdan pek farkedilmese de bu küçük otomobili bir "mini-van" sınıfına sokuyor diyebilirim Nitekim baş mesafesinin yanı sıra, oldukça hatırı sayılır bir diz mesafesi sunuyor Üstelik arkadaki yolculara Gerektiğinde ileri-geri hareket edebilen arka koltukları da sayarsanız, gerçekten çok rahat İçinin yüksekliği ve genişliğine karşın, "içi çok aydınlık" sıfatı, siyah koltuk ve tavan döşemesi yüzünden ağzımızda kalıyor Kaldı ki sunroof da yok Bu eksik, "Gold" donanım paketinde bulunan ve kapı kolçakları ile hoparlör kenarlarını maviş maviş aydınlatan "Illumi" fonksiyonuyla gidermeye çalışılsa da, pek faydalı olmayabiliyor
Hayli fonksiyonel iç mekan
Aracın bu olumsuz özelliğine karşın, iç mekanı geniş olduğu kadar çok fonksiyonel Göstergeler ortada yer alıyor Mavi aydınlatmalı hız ve devir saati analog yani ibreli Ancak benzin göstergesi dijital Benzin göstergesinin bulunduğu kutucukta, aynı zamanda otomatik vites bilgileri de bulunuyor
Farklı konumlandırılan yan hava ızgaraları, tiz hoparlörleri yani tweeter'lar ile aynı yeni paylaşıyor Bu, müzikte tiz sesleri sevenler için iyi, ancak kapılardaki JBL marka diğer kolonlar "bas" sesleri tam duyuramamaktan şikayetçi Ön ve arka kapı kolçaklarında bulunan bardaklıklar hayli işlevsel geldi bana Tabii bunu dışında sadece kapı içi cepleri ve ön koltukların arkasındaki cepler dışında pek fazla eşya gözü bulunmuyor Plastik kalitesi ise, daha gelişmiş görünüyor
İleri-geri hareketli arka koltukların sırtlığı geri yatabiliyor Aynı zamanda ön yolcu koltuğunu da tam olarak arkaya yatırıp, yatak haline getirebiliyor ya da sörf tahtası filan gibi eşyaları koyabiliyorsunuz Biraz ufak olan bagajın yardımına, tabii ki arka koltuklar yetişiyor yine
Motor canlı ama  
Aracın 1 5 lt'lik yüksek devirli 103 HP gücündeki motoru, aslında canlı karaktere sahip Ancak bunu, dört ileri otomatik vitesle donatınca arada kimi zaman "nefes alma" süresine ihtiyaç duyabiliyor
Manuel kullanım özelliği bulunmayan bu klasik şanzıman, aracın maksimum hızını fabrika verilerine göre 5 km/s azaltıyor 160 km/s'ye çıkabilen araç, otomatik şanzımanla 100 km'de yaklaşık 9 lt tüketti Tabii karışık kullanım koşullarında Fabrika verisi 7 5 lt Ancak özellikle bayan sürücüler, otomatik konusunda ısrar edeceklerdir diye düşünüyorum
Bunun yanında aracın yol tutuş konusunda sert süspansiyonu ve iz genişliği sayesinde hayli iyi performans sergilediğini belirtmeliyim Yan rüzgarlar hariç tabii Frenler de gayet başarılı görünüyor
Kullandığımız 'Gold' donanım paketli, otomatik aracın fiyatı 30 bin YTL
Neleri Var?
-----------
Materia 1 5 Otm Gold : 2 hava yastığı, ABS+EBD, klima, radyo/CD çalar, güneş ışığını engelleyen ön camlar ve karartmalı arka camlar, merkezi kilit, elektrikli camlar, "Illumi" fonksiyonu, park sensörü standartlardan 
|
|
|