Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Eğitim - Öğretim - Dersler - Genel Bilgiler > Genel Bilgiler > Motorlu Taşıtlar

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
daihatsu, materia

Daihatsu Materia

Eski 09-08-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Daihatsu Materia



Daihatsu Materia
Daihatsu Materia
Kendisi tam anlamıyla Japon tadına uygun olarak tasarlanan Daihatsu Materia, kübik ve "Yıldız Savaşları" karakterlerini andıran görünümüyle dikkat çekmeyi başarıyor Tabii iç mekanı da Nedenmiş, birlikte görelim

Türkiye yollarına çıkan belki de en ilginç otomobille karşı karşıyayız Kübik deseniz, eh biraz öyle Çizgi film kahramanlarını ya da "Yıldız Savaşları" filmlerindeki robotları andırıyor deseniz o da kabul Eski otomobilleri hatırlatıyor diyenlere de buradan bir "Eyvallah" gönderiyorum

Zira yukarıda saydıklarımın hepsinden birer parça bu otomobilin tasarımında mevcut Yüzde 100 Japon olan ve Daihatsu'nun Türkiye ile birlikte hemen hemen tüm Avrupa pazarında da satışına başladığı Materia'yı takdimimdir

Japon piyasasında satılan ve sıkça görülen bir tasarım anlayışının ürünü olan Materia, Daihatsu'nun Avrupa'daki satışlarını bir nebze daha artırma amacıyla model yelpazesini genişletme çabasının bir ürünü Bunu, çok yakın zamanda "mikro" model "Trevis" de izleyecek zaten

Beni gösterenlere çok alıştım!

Otoparktan ilk çıktığım andan itibaren tasarımı sayesinde yollardaki tüm sürücü ve yayalar tarafından büyük ilgi gördüğünü söyleyebileceğim Materia sayesinde, insanların barmaklarıyla beni işaret etmesine, "İyi de ne bu?" gibi sorulara ve "Bu Japon arabası oğlum, Amerikan değil!" cevaplarına çok alıştım! Sanırım pahalı olmasa da, "gösterişli otomobil" dedikleri böyle bir şey

Aerodinamik kaygılara çok fazla yer vermeksizin tasarlanmış hissi veren Materia, yuvarlatılmış köşeli hatlarıyla ilk şirinlik puanını alıyor Şişkin çamurlukları, basık gibi duran yan camları, eski otomobilleri andıran arka yapısı ve bir hat halindeki stop lambaları grubuyla bu etkisini sürdürüyor Alaşım jantları, kapı altlarındaki marşpiyelleri ve arka camın üzerindeki rüzgarlığıysa gençlerin göz zevkine hitap ediyor Zaten hedef de onlar Zira bu tipteki araçlar, Japon gençleri arasında modifiye açısından çok tutuluyor

İç mekanı, dışarıdan pek farkedilmese de bu küçük otomobili bir "mini-van" sınıfına sokuyor diyebilirim Nitekim baş mesafesinin yanı sıra, oldukça hatırı sayılır bir diz mesafesi sunuyor Üstelik arkadaki yolculara Gerektiğinde ileri-geri hareket edebilen arka koltukları da sayarsanız, gerçekten çok rahat İçinin yüksekliği ve genişliğine karşın, "içi çok aydınlık" sıfatı, siyah koltuk ve tavan döşemesi yüzünden ağzımızda kalıyor Kaldı ki sunroof da yok Bu eksik, "Gold" donanım paketinde bulunan ve kapı kolçakları ile hoparlör kenarlarını maviş maviş aydınlatan "Illumi" fonksiyonuyla gidermeye çalışılsa da, pek faydalı olmayabiliyor

Hayli fonksiyonel iç mekan

Aracın bu olumsuz özelliğine karşın, iç mekanı geniş olduğu kadar çok fonksiyonel Göstergeler ortada yer alıyor Mavi aydınlatmalı hız ve devir saati analog yani ibreli Ancak benzin göstergesi dijital Benzin göstergesinin bulunduğu kutucukta, aynı zamanda otomatik vites bilgileri de bulunuyor

Farklı konumlandırılan yan hava ızgaraları, tiz hoparlörleri yani tweeter'lar ile aynı yeni paylaşıyor Bu, müzikte tiz sesleri sevenler için iyi, ancak kapılardaki JBL marka diğer kolonlar "bas" sesleri tam duyuramamaktan şikayetçi Ön ve arka kapı kolçaklarında bulunan bardaklıklar hayli işlevsel geldi bana Tabii bunu dışında sadece kapı içi cepleri ve ön koltukların arkasındaki cepler dışında pek fazla eşya gözü bulunmuyor Plastik kalitesi ise, daha gelişmiş görünüyor

İleri-geri hareketli arka koltukların sırtlığı geri yatabiliyor Aynı zamanda ön yolcu koltuğunu da tam olarak arkaya yatırıp, yatak haline getirebiliyor ya da sörf tahtası filan gibi eşyaları koyabiliyorsunuz Biraz ufak olan bagajın yardımına, tabii ki arka koltuklar yetişiyor yine

Motor canlı ama

Aracın 15 lt'lik yüksek devirli 103 HP gücündeki motoru, aslında canlı karaktere sahip Ancak bunu, dört ileri otomatik vitesle donatınca arada kimi zaman "nefes alma" süresine ihtiyaç duyabiliyor

Manuel kullanım özelliği bulunmayan bu klasik şanzıman, aracın maksimum hızını fabrika verilerine göre 5 km/s azaltıyor 160 km/s'ye çıkabilen araç, otomatik şanzımanla 100 km'de yaklaşık 9 lt tüketti Tabii karışık kullanım koşullarında Fabrika verisi 75 lt Ancak özellikle bayan sürücüler, otomatik konusunda ısrar edeceklerdir diye düşünüyorum

Bunun yanında aracın yol tutuş konusunda sert süspansiyonu ve iz genişliği sayesinde hayli iyi performans sergilediğini belirtmeliyim Yan rüzgarlar hariç tabii Frenler de gayet başarılı görünüyor

Kullandığımız 'Gold' donanım paketli, otomatik aracın fiyatı 30 bin YTL

Neleri Var?

-----------

Materia 15 Otm Gold : 2 hava yastığı, ABS+EBD, klima, radyo/CD çalar, güneş ışığını engelleyen ön camlar ve karartmalı arka camlar, merkezi kilit, elektrikli camlar, "Illumi" fonksiyonu, park sensörü standartlardan

Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.