Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Eğitim - Öğretim - Dersler - Genel Bilgiler > Genel Bilgiler > Motorlu Taşıtlar

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
fabıa, hatcback, skoda

Skoda Fabıa Hatcback

Eski 09-08-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Skoda Fabıa Hatcback



Skoda Fabıa Hatcback
Skoda Fabıa Hatcback

Kimse onu ilk gördüğünde anlam veremedi Daha doğrusu onu tamamen farklı bir markanın üyesi bile sandılar Onları yanıltan kırmızı renkli gövdesine taktığı beyaz tavan şapkası ve boyutlarıydı En çok şaşırtan ise bir Skoda olduğunu öğrenmeleriydi…

Volkswagen Grubu’nun kanatları altına geçtikten sonra geliştirdiği en popüler modellerden biri olan Fabia, son nesliyle artık olgunluğunun doruk noktalarına ulaşmış durumda Bugüne kadar kendisini sadece küçük boyutlu, kullanışlı, ekonomik ve dayanıklı bir otomobil olarak kendisini tanıtan Fabia, yeni nesliyle artık bu kalıpların dışında zamanın gereklerine ve isteklerine de kulak veren bir model haline geldiğini vurgulamak istiyor

Günceli yakalama durumu

Yukarıda felsefi ve biraz da kitapsal bilgi gibi görünen lafları nasıl birbiri ardına sıraladım ben bile bilmiyorum, ancak bildiğim bir şey varsa artık Fabia günü yakalamış durumda

Tasarım açısından bakıldığında önden, üreticinin yeni ve ilgi çekici modeli Roomster ile aynı çizgileri taşıyan Fabia, bu haliyle biraz sinirli bir görünüşe kavuşmuş Sert hatlı bu görüntü, yanlara doğru gelindiğinde de pek bozulmamış Yüksek olduğu her halinden anlaşılan Fabia’nın profili, genç bir otomobil olduğunu vurgulamak açısından önem taşıyor Arkaya gelindiğindeyse ön ve yanlardaki tasarım heyecanı, yerini durgunluğa bırakıyor Zira iri arka stoplar ve bagaj kapağı tasarımı, üzerinde pek de kafa yorulmamış hissi veriyor

Araçta isteğe bağlı özellikler arasında yerini alan, gençler ve farklılaşmak isteyen kadın sürücüler için düşünülen farklı tavan rengi özelliği, başlangıçta da söylediğimiz gibi onun başka markalarla karıştırılmasına yol açan bir faktör Mini ve Lancia gibi Ancak otomobillerde farklılığın çoklu formulü henüz geliştirilmediğinden, Skoda bildiklerden yola çıkmış Yakışmamış mı? Yakışmış elbette…

İç mekandaysa gerçeği söylemek gerekirse tanıdık yüzleri görmek mümkün Roomster’dan göstergeler, Volkswagen Grubu araçlarından alınan klima ve müzik sistemi bunların başında geliyor Modern ve kullanışlı olan bu ön göğüs, çift renkli Keşke plastiği biraz daha yumuşak dokunuşlu olsaydı

Geniş oturma alanı

İç mekan genişliği, sınıf boyutlarının üzerinde olan Fabia’da, eşya koyma yerleri konusunda cimri davranılmamış olması sevindirici Örneğin, bakınız çift torpido gözü

Eski Fabia’nın temelleri üzerine geliştirilmesine karşın eskisinden daha geniş ve uzun olan boyutları, yolculara daha fazla diz mesafesi olarak yansıtılmış Bunu, araca oturanlar da bizzat söylüyor

Bagaj da, sınıf ölçütlerinde hayli geniş sayılır 300 litrelik hacim, koltuklar yatırılınca büyütülebiliyor Ayrıca pandizot yani bagajı gizleyen parçanın farklı konumlarda ayarlanabilmesi sayesinde bagajı ikiye bölmek de olası Tabii “dar alanda kısa paslaşmalar” misali bir durum, ama olsun

İç mekanı, motor sesini alt devirlerde çok fazla yansıtmıyor Yani sessiz olduğu söylenebilir Rüzgar sesinin de fazlaca duyulmadığı iç mekanda, zaman zaman gelen plastik sesleri ise aracın genel imajını pek bozmuyor Süspansiyon ise orta sertlikte seçilmiş Yani çok yumuşak değil ve bazen kasislerde zıplamalar olabiliyor

Tanıdık motor ve performans

Kullandığımız araç, Fabia’nın dizel seçeneklerinden birini oluşturuyor 70 ve 80 HP seçeneklerinden bize düşen 80 HP’lik olanıydı Daha önceki nesilde ve gerek markanın gerekse de VW’nin bazı modellerinde kullanılan bu üç silindirli 14 lt motor, buna karşın farklı çalışma sesiyle biraz alışılmakta zorluk çektirebiliyor Bununla birlikte motorun özellikle 2000 devir sonrasındaki ataklığı, kendisini çabuk affettirmeyi başarıyor

Üç silindirli motor olmasına ve bu ataklığına karşın, 45 litrelik deposuyla aracı rahat bir şekilde, üstelik karma kullanıma rağmen 750 km götürmeyi başarıyor Bu da, hiç yabana atılacak bir rakam değil gibi görünüyor Nitekim “efendi” kullanımla, bu kilometreyi artırmak gibi bir şans her zaman mevcut

Aracın yumuşak geçişli ve kısa oranlı vites kutusunun da, bu konudaki başarısını unutmayalım tabii Yoksa gücenir!

Sürüş açısından süspansiyonunun sertliği sayesinde virajlarda dengesini ve çizgisini koruyan Fabia, direksiyon sistemiyle de gayet başarılı Buna, fren performansını da eklemek yerinde olur

Tüm bunların ışığında, aracın Fabia’dan aldığı ünü yukarılara taşıyacağı kesin gibi görünüyor Ancak bunun için fiyat açısından da makul seçenekler ortaya konulmalı diye düşünüyorum Bizim test aracımızın fiyatı 35 bin YTL civarındaydı

Neleri Var?

Çift hava yastığı, ABS, uzaktan kumandalı merkezi kilit, yarı-otomatik klima, yükseklik ve derinlik ayarlı direksiyon simidi, yükseklik ayarlı sürücü koltuğu, harici müzik sistemi bağlantısı, elektrikli camlar, ısıtmalı ve elektrikli yan aynalar, radyo/CD/MP3 çalar vs

Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.