Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Bilgisayar,Teknoloji & İnternet Dünyası > Yazılım & Donanım

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
adsl, hakkında, sorulan, sorular, sık

Adsl Hakkında Sık Sorulan Sorular

Eski 09-08-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Adsl Hakkında Sık Sorulan Sorular



ADSL Hakkında Sık Sorulan Sorular
ADSL Hakkında Sık Sorulan Sorular
ADSL Hakkında Sık Sorulan Sorular

Genel Sorular

ADSL hangi hatlar üzerinden çalışır?

Asymmetric(Asimetrik), Digital(Sayısal), Subscriber(Abone),
Line(Hattı) ADSL her yerde kullanılan sıradan telefon hatları
üzerinden çalışır Kullanıcı ADSL sayesinde iki telli bu telefon
hatlarından çok yüksek hızda Internet’e bağlanma imkanına sahiptir

ADSL nasıl çalışır?

ADSL modemler dijital kodlama tekniği sayesinde telefon hatlarını
%99 verimle kullanırlar
(Yüksek oranda verim alınması telefon görüşmelerini aynı anda
yapmanızı etkilemez, ayrıca yine aynı verimlilik telefon faturalarınızı
da etkilemez Türk Telekom AŞ’nin verdiği hizmet haftada 7x24 saat
süreklidir ve aylık faturası telefondan ayrı olarak sabittir) Internet
ev kullanıcılarının en büyük dertleri Internet’te gezinirken
telefonlarının meşgul olmasıdır ADSL ile bağlantı durumunda aynı
hatta ADSL ve normal telefon birlikte, aynı anda çalışır Birbiriyle
uzak frekanslarda ADSL tekniği sayesinde Internet’e bağlantı
sırasında telefonunuzun meşgul olması mümkün değildir

ADSL’in hızı nedir?
ADSL 8Mbps bilgi çekme (downstream) ve
1Mbps bilgi gönderme (upstream) sağlar
Bu hız hattın uzunluğu ve kalitesine bağlı olarak değişebilir

ADSL’in ana faydaları nedir?

-Yüksek hızda Internet erişimi

-Kesintisiz 7 gün 24 saat on-line olarak, sabit aylık ücretle
Internet’e bağlı bulunmak

-Internet’e bağlıyken aynı anda, aynı hat üzerinden telefon
görüşmesi yapabilmek

-Güvenlik seviyesi diğer bağlantı şekillerine göre daha yüksektir

Kullanma alanları nerelerdir?

ADSL’de iki genel uygulama mevcuttur; interaktif görüntü ve
hızlı veri iletişimi İnteraktif görüntüye örnek olarak filmler verilebilir,
yüksek veri iletimi sayesinde kaliteli görüntü iletmek, Internet’ten
seyretmek mümkündür

Veri iletişimi Internet LAN ve WAN’ı içerir ADSL’in güçlü tekniği fiber
ve kablolu modem iletişimine alternatif olabilecek güçtedir

ADSL bağlantı için nasıl başvuru yapabilirim?

Türk Telekom AŞ’ye başvurmak gerekmektedir Başvuru için gerekli
evrak ve işlemler için lütfen tıklayın

ADSL fiyat tarifesi nasıl uygulanıyor, kimler veriyor?
Türk Telekom AŞ bu konudaki tek yetkili kurumdur ADSL Internet
Erişimi ve ADSL Noktadan Noktaya Erişim olmak üzere iki ayrı
ücretlendirme vardır Tarifeleri incelemek için lütfen tıklayın

ADSL ile ISDN karşılaştırmasında avantajlar ve dezavantajlar
nelerdir?
Bu servisler farklı ihtiyaçlara cevap vermektedirler, bu bakımdan
ihtiyacın doğru tespit edilmesi gerekmektedir ISDN’in iki ses hattı ve
görüntülü telefon görüşmesi ve 128Kbps Internet’e bağlantısı gibi
sayısal ve sabit yüksek kapasitesiyle kullanıcıya bir çok olanak
sağlayan özellikleri bulunmaktadır Öte yanda ADSL, sayısal temeli
ISDN’e dayanan teknolojisiyle özellikle Internet için geliştirilmiştir
ADSL’in bilgi çekmesi (downstream) bilgi göndermesinden (upstream)
8 kat fazla olan asimetrik özelliği bunun bir göstergesidir
Çünkü Internet’teki ses ve görüntü uygulamalarında rahat sörf
yapabilmek, yüksek bilgi çekme (downstream) hızına bağlıdır

ADSL’in hızı ISDN’e göre daha fazladır, var olan telefon hattını
standart ses hattı ile paylaşabilir ADSL network’ü ISDN’den farklı
olarak zaten data ile yüklenmiş durumdaki varolan telefon ayarlarını
“switch” atlayarak data şebekesine ulaşır

ADSL ile Kablolu Internet hattından kablolu Internet bağlantısı
karşılaştırmasında avantajlar ve dezavantajlar nelerdir?

Buradaki ilk ve en önemli farklılık ADSL’in kullanıcıya özel hatla
paylaşımsız Internet sağlaması, Kablolu Internet’in ise kullanıcılara
paylaştırılan ve kullanıcı sayısı artışı oranında performansı düşen bir
Internet bağlantısı sağlamasıdır İki bağlantı türünün Amerika’da
yaygın olarak kullanılmasından dolayı yine Amerika’da yapılmış
araştırmalar Kablolu Internet’li bağlantının ortalama hızının ADSL’in
hızından düşük olduğunu göstermektedir

Ana makinayı (server) ADSL bağlantımın arkasına kurabilir miyim?

Web, Ftp, Mail Server uygulamaları için sizin için bir Statik IP
(Real IP) atanmış olmalıdır Şu anda Dinamik IP uygulaması olduğu
için Statik IP’nin sağladığı imkanlar yoktur, fakat Türk Telekom AŞ
Statik IP uygulamasına geçer geçmez Host Server kurabilirsiniz

Kablolu Internet mi, ADSL mi daha güvenlidir?

ADSL’de, Kablolu Internet’deki paylaşımlı band aralığı üzerinden
Internet erişiminde söz konusu olan güvenlik risklerinin hiç biri yoktur
Ancak unutmamanız gereken artık bağlantınızın bir dial-up
kullanıcısınınki gibi olmadığıdır ve Internet’e bağlı kaldığınız süre uzun
olduğundan bilgisayarınıza hücüm edecek kişinin size ulaşması için
daha fazla zamanı vardır

ADSL’le Internet’e bağlı iken telefon görüşmesi yapmam hızımda
bir düşüşe neden olur mu?
Telefon servisinden ses haberleşmesi 4Khz ve altı frekanslarda
gerçekleşmektedir ADSL ve benzer servisler ise bunun çok üstünde
frekanslarda çalışır Bu bakımdan telefon görüşmesi yapmanız hiçbir
şekilde Internet’teki çalışma hızınızı etkilemez

Asimetrik ne anlama gelir?

Internet’te bilgi çekme hızının bilgi gönderme hızından fazla olması
asimetrik olmanın sağladığı bir olanaktır Bağlantının asimetrik
planlanması özellikle Internet kullanıcılarının bilgi göndermekten
çok, bağlandığı sitelerde sayfa, ses, video bilgilerini alma gibi bilgi
çekme ihtiyacında olmasından ileri gelmektedir

Tek bir ADSL bağlantısını kendi Network’üme paylaştırabilir miyim?

Bu sorunun yanıtı kısaca evet’tir Bunun için uygun modemi
seçmelisiniz Eğer Alcatel Speedtouch Pro-hub gibi bir modem
kullanıyorsanız ADSL bağlantısını kendi network’ünüzde modemin
10Base-T portlarından paylaştırabilirsiniz Modeminiz Pro-hub modeli
değilse ve tek ethernet port çıkışı varsa basit bir hub yardımıyla
Proxy uygulaması yaparak bir bağlantıyı birçok bilgisayara
paylaştırabilirsiniz

Türk Telekom AŞ ADSL kullanıcılarının artması durumunda aynı
band genişliğini sağlayabilecek mi?

Türk Telekom AŞ’deki ADSL kullanıcılarının bağlandığı ASAM
cihazları birbiri arasında ve omurgaya (backbone) STM-1 (155Mbps)
gibi çok yüksek bağlantılarla bağlıdır, böylece aynı santraldan
bağlanan kullanıcı sayısı artışı kullanıcıların band genişliklerini
etkilemeyecektir

Kablolu Internet’i modemi arama gerekmediği için tercih ediyorum
Evimdeki telefonun sürekli meşgul olmasını istemem,

ADSL’le bağlanmak Kablolu Internet ile bağlanmaktan neden
üstün olsun?

Kablo modemler de ADSL modemler gibi sürekli bağlı kalabilmektedir,
ancak arama-bağlanma durumu dial-up bağlantı süresiyle aynıdır
Kullanıcı adı ve şifre doğru girildiği müddetçe bir kerede
bağlanılabilmektedir

ADSL, normal telefonla aynı hattı paylaşmasına rağmen Internet
çalışmanız sırasında telefonunuzu meşgul etmez

ADSL’in kablolu Internet bağlantıya göre üstünlükleri ise, diğer
kablolu Internet kullanıcılarının aynı hattı paylaşması ve Internet
hızınızı düşürmesi durumunun olmamasıdır ADSL’de hattınız size
özel ve paylaşımsızdır, dolayısıyla bağlantı hızınız yüksek ve sabittir,
değişmez

xDSL nedir?
XDSL, DSL teknolojsinde HDSL’den VDSL’e kadar geliştirilen tüm
erişim tekniklerine verilen genel isimdir Doğal olarak ADSL de xDSL
sınıfına dahildir

Teknik Sorular

Türk Telekom AŞ modemimi göremiyor

Modemin "sync" ışığı yanıyorsa ve Türk Telekom AŞ modemi
görmüyorsa, modem bozuk olabilir ya da Türk Telekom AŞ
tarafında bağlantınız yanlış yere yapılmıştır ve Türk Telekom AŞ
görevlisi sizi baktığı portta göremiyordur Türk Telekom AŞ
gerekli kontrolleri yaptıysa modeminizi test için ürünü aldıgınız
firmaya başvurun

Dağıtıcının (splitter) bağlantısını kontrol edin
Telefon bağlantısı var mı kontrol edin
Türk Telekom AŞ’yi arayarak hattı kontrol ettirin

Modemimin "sync" ışığı yanmıyor
Eğer Türk Telekom AŞ modemi görmüyor ve “sync” ışığı da
yanmıyorsa hatta sorun vardır Bunun nedeni yanlış modem
bağlantısı, hat arızası, modemin veya Türk Telekom AŞ’deki modem
kartının bozuk olması olabilir Öncelikle dağıtıcı (splitter)
bağlantısından emin olun Dağıtıcıdaki (splitter) doğru uçları
kullandığınızı kontrol edin Hat (line) ucu Türk Telekom AŞ’ye giden
hattınıza, ADSL ucu da modeminıze bağlı olmalı
Gerekirse dağıtıcıyı (splitter) aradan çıkararak kontrol edin
Modeminizin dağıtıcıyı (spliter) kullanmadan direkt olarak
Türk Telekom AŞ’ye giden hatta bağlandığında da çalışması gerekir
Eğer bu şekilde bağlandığında çalışıyor, dağıtıcıya bağlandığında
çalışmıyorsa ya dağıtıcı bağlantısını yanlış yapıyorsunuzdur, ya da
dağıtıcınız bozuktur
Ayrıca bağlantıları yaparken kullandığınız RJ11 soketlerin ortadaki
iki ucunu kullanıyor olmalısınız

Tüm bu bağlantılar kontrol edilmiş ve doğru ise hattınızda bir problem
olabilir Benzer bir şekilde hatta direkt olarak telefon cihazı
bağlarsanız çevir sesi alabilmeniz lazım Eğer çevir sesi alıyorsanız,
fakat modeminiz senkron olmuyorsa bu modeminizin
arızalı olabileceğini veya Türk Telekom AŞ’deki modem kartı
ya da ayırıcısının bozuk olabileceğini gösterir
Bir başka olasılık da hattınızın geçişi daha yapılmamış
yani daha hattınızın bağlantısının santraldan alınıp ADSL’e
bağlanmamış olmasıdır

Türk Telekom AŞ’yi arayıp hat arızası için başvurabilirsiniz
Bu durumda önce hattınızı teste alacaklardır
Sizden Türk Telekom AŞ tarafından gelen kabloya kısa devre
yapmanızı isteyebilirler bunun için hazırlıklı olun Kısa devre
dağıtıcıya (spliter) hat (line) girişinden kablo ile yapılır
Eğer kablonuz ulaşamayacağınız bir şekilde ise açığa alın ve
gerekirse bir ek yeri bulun veya kesmeye hazır olun Hattınızın
ölçümünde bir sorun çıkmazsa Türk Telekom AŞ modeminizde
sorun olabileceğini bildirecektir Bu durumda eğer kabul ederlerse
modeminizi onlara götürerek Türk Telekom AŞde doğrudan sisteme
bağlayarak test ettirebilirsiniz Diğer bir yöntem de modeminizi
aldıgınız firmaya başvurmaktır

Modemin IP adresini web konfigürasyonundan değiştirdim ve
şimdi ulaşamıyorum

Eğer ADSL 1000 modelini kullanıyorsanız modem konfigürasyonuna
girmek zaten hiçbir işinize yaramayacaktır
Bağlanabilmek için bilgisayarınızın IP ayarlarını da en son modem için
belirlediğiniz IP adresi ile aynı subnet’te olacak şekilde değiştirin ve
tekrar deneyin Başaramıyorsanız veya IP adresini unuttuysanız
modemin önceden ayarlanmış (default) ayarlarına döndürülmesi için
modemi teknik servise gönderin

Telefon cihazından ses alamıyorum

Öncelikle dağıtıcıdaki (splitter) uçları doğru bağladığınızdan emin olun
Dağıtıcıyı (splitter) aradan çıkararak telefonu şebekeden gelen
hatta direkt bağlayın, yine ses alamıyorsanız Türk Telekom AŞ
tarafında telefon şebekesine olan geçiş yapılmamış demektir
Eğer direkt bağlandığında çevir sesi geliyorsa dağıtıcı (splitter)
bozuktur

Internet’e bağlanamıyorum

"ppp" bağlantı kuruluyor ve sağ altta bağlantı simgesi (icon)
beliriyorsa Başlat (Start) menüsündeki “winIPcfg”den “ppp adaptör”ü
seçin ve burada “more”dan tüm ayrıntıları görün Bilgisayarın IP
adresi 212156 ile başlıyorsa “gateway” ve “DNS IP” adreslerine
bakın ve bir DOS penceresinden bu IP adreslerini ping’lemeyi deneyin
Başarılı oluyorsanız Internet Explorer programınızın bağlantı ayarlarını
kontrol edin

"ppp" bağlantı reddediliyorsa neden kabul edilmediği hakkında bir
mesaj çıkacaktır Öncelikle kullanıcı ismi, şifre gibi bağlantı bilgilerinizi
kontrol edin Eğer bir önceki bağlantı kesilmeden bilgisayarınızı
düzensiz olarak kapadıysanız ana makina (server) sizi bir süre kabul
etmeyecektir Diğer bağlantı sorunları için Türk Telekom AŞ’ye
başvurun

ADSL şebekesini kullanmada herhangi bir ISP ile anlaşmam
gerekiyor mu?
ADSL hizmetinde Internet ulaşımını doğrudan Türk Telekom AŞ
sağlıyor, bu bakımdan herhangi bir ISP ile anlaşma yapmanız ve bu
bağlantı için ekstra para ödemeniz gerekmiyor

Şirketimi Internet’e bağlanmayı düşünüyorum, normal
uygulamalarda kiralık hat (leased line) kullanıldığını biliyorum,
ADSL’in farkı nedir ?

ADSL baglantısı için şu anda Türk Telekom sadece kendi internet ağı
olan TTnet ağına baglantı servisi vermektedir Fakat kiralık hatları
kullanarak Türk telekom’un internet ağı olan TTnet ağına baglantı
yapılabildigi gibi herhangi bir internet servis saglayıcı’ nın internet
ağı’nada baglantı yapabilirsiniz Kendi web ve mail sunucunuzu
gerekli güvenlik önlemlerinide alarak kendi tarafınızda hizmet verecek
şekilde kurabilirsiniz Fakat ADSL baglantılarda bu tür bir hizmet
verilmemektedir

ADSL modemin merkez kart ile gecikme zamanı nedir? (Pinging
Time)

ADSL modem ile merkezdeki hat kartı arası “ping” süresi,
hat kodlama ve hata düzeltme tekniğine göre değişir ADSL için
60ms’ye kadar programlanabilen bu süre, servis veren kuruluşlar
tarafından tIpik olarak 20ms gibi bir süreye ayarlanır Daha düşük
süreler, BER ve istenmeyen gürültülerden korunmada performans
düşüşüne neden olacaktır Türk Telekom AŞ şebekesinde de
pratikte aynı şebekedeki başka bir ADSL kullanıcısı ya da ADSL
şebekesindeki bir server “ping” süresi 40-60ms arası olacaktır

ADSL’de telefon görüşmesi ile data’nın karışmaması nasıl
sağlanıyor?
Telefon bağlantısında ne gibi cihazlar kullanabilirim?

Tipik olarak ADSL 25kHz civarında başlar, telefon konuşmaları ise
4kHz’e kadar olan frekansı kullanır 4kHz’den 25kHz’e kadar olan
frekans aralığı data ile ses arasında güvenlik bandı olarak
kullanılmaktadır Telefon servisleri 4kHz-25kHz arasını kullanır ve
MF tonunu ve telefon cihazının açılma kapanma sinyalleşmesini
(loopdis) destekler Yani günümüzün -48V ile sinyalleşmesini
kullanabilirsiniz

ADSL’imi notebook ile kullanabilir miyim?

Notebook’unuzun Ethernet çıkışı varsa Ehternet çıkışlı bir ADSL
modemi, USB portu varsa USB çıkışlı bir ADSL modemi kullanarak
notebook’unuzla ADSL bağlantı kurabilirsiniz

Pppoe Kurulumunda servisleri göremiyorum
Öncelikle modemin senkron oldugundan ve ethernet baglantısının
doğru biçimde yapıldığından emin olun Daha sonra query (arama)
yaptıgınız zaman modemin üzerindeki RX/TX ışığını kontrol edin
Bu ışıkta yanıp sönme olmuyorsa modeminiz bozuk olabilir veya
Ethernet kartınızda bir problem olabilir Yanıp sönüyor ve hala
baglantı problemi yaşıyorsanız Türk Telekom AŞ tanımlarında sorun
olabilir

Eğer modemi yeni aldıysanız ve kullanıcı adı, şifre aldıysanız ve daha
önce hiç bağlanamadıysanız Türk Telekom AŞ’deki tanımlarınızın
yapılıp yapılmadıgını Türk Telekomdan kontrol etmeniz gerekecektir

Eğer daha önce bağlantı kurmuşsanız ve bağlanamama problemi o
anda geçerliyse sistemdeki bir problem veya Türk Telekom AŞ’deki
bir sistem düzenleme çalışması ile karşılaşmış olabilirsiniz

Bağlantıda kopmalar yaşıyorum

Öncelikle kopmaların periyodunu araştırın Bu kopmalar belli bir güne
veya saate mi denk geliyor?

Sizin bilgisayarı veya özel bir programı kullanmanızla bir ilgisi var mı?

Daha sonra bağlantı yaparak başka bir ADSL kullanıcısına ping atın
Ping gecikmesi 40-80ms arasında olmalı, çok büyük sapmalar
oluyorsa hat mesafesi ya da gürültüsünden dolayı sorunlarla karşı
karşıya olabilirsiniz

Yukarıdaki sorunlar ADSL bağlantınızı tek bilgisayar kullanarak
yaptığınız düşülerek hazırlanmıştır Bağlantının paylaştırıldığı
bilgisayarlardaki sorunlar network yapınızdan, kullandığınız
paylaştırıcı programın (proxy) kullanımından doğabilir

ADSL bağlantım var, ancak Internet bağlantımın hızı kiraladığım
hattın hızıyla aynı değil

Bunun oluşmasında birçok değişik neden söz konusu olabilir

En sık karşılaşılan nedenlerden biri, Internet altyapısının günden
güne gelişmesine rağmen pek çok ana makinanın (server)
halen 56Kbps hızında bilgi gönderiyor olmasıdır Geçmiş yılların
teknolojileri halen yaygın olarak kullanımdadır

İkinci bir neden, bir siteye ulaşmak için 20 ayrı yönlendiriciden
(router) adres bilgilerini alarak geçmeniz gerekiyor olabilir,
bu da ek bir gecikmeye sebebiyet verir

Internet Servis Sağlayıcılar’ın Proxy ve Cache Server kullanıyor
olmaları da bir başka gecikme sebebidir

Sonuç olarak ADSL, ses frekansında analog başlangıçlı
(dial-up bağlantı) erişimlere göre çok daha iyi performans sağlar,
fakat Internet kullanıcılarının ADSL’in üstün özelliklerinden tam olarak
faydalanabilmesi ancak Internet altyapısı ve yukarda saydığımız
aktörlerin gelişmesiyle mümkün olacaktır

Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.