|
![]() ![]() |
|
Konu Araçları |
değeri, işletmeciliğinde, türkiye, yaratıcılığın |
![]() |
Türkiye İşletmeciliğinde Yaratıcılığın Değeri |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Türkiye İşletmeciliğinde Yaratıcılığın DeğeriTÜRKİYE İŞLETMECİLİĞİNDE YARATICILIĞIN DEĞERİ Çoğu örgütler kendi sıradan işgörenlerinin fikir üretme yeteneklerine yeterince değer vermezler ![]() ![]() ![]() Yaratıcı iklimin genel amacı, örgütün sorunları üzerinde yaratıcı düşünceler geliştirmeyi özendirmektir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Mc Gregor, örgütteki psikolojik ortamın önemini vurgulayarak, yaratıcı örgüt iklimini oluşturacak şu temel varsayımları ortaya koymaktadır ![]() İş ortamında fiziki ve zihni çabanın harcanması oyun yada dinlenme kadar doğaldır ![]() Dışarıdan yönetim ve ceza ile korkutma, çabayı örgütsel amaçlara yöneltecek tek yol değildir ![]() Amaçlara bağlılık onların elde edilmesiyle ilgili ödüllere bağlıdır ![]() Uygun koşullar altında, sıradan bir kişi sorumluluğu kabul etmeyi değil aramayı da öğrenir ![]() Örgütsel sorunların çözümünde nispeten büyük ölçüde imge, ustalık ve yaratıcılık kullanma yeteneği, insanlar arasında dar değil, geniş ölçüde yaygındır ![]() Çağdaş endüstri yaşantısının koşulları altında normal bir insanın yeteneklerinin sadece bir kısmından yararlanılmaktadır ![]() |
![]() |
![]() |
|