Eşref Bitlis Olayı ve Sadık Ülke Amerika 3

Eski 05-18-2008   #1
VANDETTA
Varsayılan

Eşref Bitlis Olayı ve Sadık Ülke Amerika 3



EŞREF BİTLİS OLAYI
İranIrakSuriye ve Türkiye’nin dışişleri bakanlarının 10 Şubat 1993’de bir araya gelmelerinin ardından tam 7 gün sonra da Orgeneral Eşref Bitlis’in uçağı düştüPentagon,Türkiye’nin bölünmesini istemeyen bu savaşın anacak İran,Suriye ve Türkiye’nin bir ortak paydada bir araya gelerek biteceğini düşünen Eşref Bitlis’in ortadan kaldırılmasıyla hem Çekiç Güç’in önündeki en büyük engeli ortadan kaldırmış,hem de Türk devletini ABD-İSRAİL ikilisinin bölgedeki en büyük düşmanı olan bu ülkelerle işbirliğine girmesi karşılığında uyarmış olduYani bir taşla iki kuş vuruyorduÇekiç Güç,tıpkı bir şeytan üçgeni gibi,karşısında duranları birer birer içine çekiyorduEşref Bitlis,Kuzey Irak’lı liderlerle görüşmeler yapıyorPKK’nın onların topraklarını kullanmaması konusunda onlara uyarılarda bulunuyorduDaha önemlisi Çekiç Güç’ün bölgedeki faaliyetlerinden son derece rahatsızlık duyuyorduBu gücün PKK’nın dahada güçlenmesi için elinden geleni yaptığını belirtiyor ve bu tür kayılarını hemen her MGK toplantısında gündeme getiriyorduBitlis,Çekiç Güç’ün mutlaka kontrol altına alınması gerektiğini söylerken konu ile ilgili son derece önemli delillere dayanan raporlar hazırlatıyorduÇekiç Güç’ün gitmesi gerektiğini hemen her seferinde ifade eden Eşref Bitlis,17 Şubat 1997 tarihinden kısa bir süre sonra sabotaj olduğu anlaşılan sözde kaza ile yaşamını yitirecektiOrgBitlis ile birlikte uçakta bulunan emir subayı Piyade Albay Fahir Işık,Binbaşı Yaşar Ervan,Piyade Yüzbaşı Tuğrul Sezginler ve Başçavuş Emin Ömer de hayatlarını kaybettilerAncak bundan bir yıl önce konuyla ilgili son derece önemli bir başka gelişme daha yaşanmıştıEşref Bitlis taciz edilmişti,Eşref Bitlisin amacı Kürt liderlere verdiği sözleri hatırlatmak,onları son bir kez uyarmaktı17 Aralık1992 tarihinde gerçekleşen bu taciz olayıyla ilgili AWACS gözlemci subayı HvYerKdÜstğmAtilla Kara tarafından hazırlanan raporlar taciz olayıyla ilgili son derece somut delil teşkil ediyordu;

HAVA KUVVETLERİ KOMUTANLIĞIGENEL SEKRETERİ KURMAY ALBAY BALİ DÖNMEZİN DİKKATİNE

İlişikteki iki adet rapor,17 Aralık 1992 tarihinde JnGnKOrgEşref Bitlis’i Irak’a(seladdin)götüren UH-60 helikopterine 2 adet F-15 uçağının tacizolayına dair raporlardırBirinci rapor AWACS’taki Türk gözlemci’nin raporudurİkinci rapor,AWACS ve F-15 mürettebatının sorgulanmasıyla hazırlanan birleştirilmiş rapordur17121992 Roz-1’e girildiğinde ve ONSTATİON yapıldığında zaman kaydı radarda(Mardin) mevcutturAWACS(SD)’si bölgede Türk uçaklarının olup olmadığını sorduBunun üzerine Mardin radarı ikaz edildiBölgeye bir adet Türk helikopterinin gittiği ve güçlü 11 VIP helikopterinin(J:GN:K)saladdin şehrine gittiği bildirildiBu durum SD’ye söylendiSanırım bir teşhis önlemesi yapıldıKendilerine taciz edilmemesi istendiDaha sonra P:C:uçaklarının Seladdin bölgesinde pasaj geçişi/alçak geçiş yaptıkları ikaz edildiBu durum SD’ye tekrar söylendiUçmamaları iletildiTaciz eden uçağın Wolf012*f 15 olduğu sanılmaktadırAyrıca Seladdin bölgesi 3621 N 4408 E koordinatları ve civarında P:C:uçuşları devam ettiBu bölgede uçan uçakların tipleri şöyledir;Wolf012*f 15(diyiniş yaptı terar bölgede görevlendirildi)Sawtuth 16 2* F15Rambo 11 2*F15Seladdin bölgesinde ve civarında uçuşlarına devam ettilerSöz konusu rapordan da anlaşılacağı gibi olayın izah edilebilir bir yanı yoktu ve tam anlamıyla bir tacizdiAncak olaydan kısa bir süre sonra Üsteğmen Atilla Kara’dan raporu yeniden yazması istendiÜsteğmen Atilla Kara bu kez söz konusu olayın bir taciz olduğunu söylüyor,ancak tacizin bir koordinasyon hatasından kaynaklandığını ifade ediyorduyorumsuz

17 ŞUBAT 1993

17 Şubat 1993 günü bütün Türkiye,Eşref Bitlisin uçağının düştüğü haberiyle sarsıldıOrgeneral Bitlis ile birlikte uçakta bulunan 4 askeri yetkili de hayatını kaybetmiştiKazanın meydana geldiği PTT İşletme Merkezi’nde özel güvenlik görevlisi olarak çalışan Akif Uryan,kazayı şöyle anlatıyor; ‘’Uçağın yere doğru alçalmaya başladığını gördümBu sırada arkadaki kulübedeydimDirekt olarak yere çakıldı,düşünce ateş aldı,infilak etti ve sürüklenmeye başladı’’Parçaları yaklaşık 70 metrekare çapında bir alana dağılan uçak düştükten sonra 60 metre kadar sürüklenmiştiİçişleri bakanı İsmet Sezgin,Eşref Bitlis’in önceki gün akşam saat 17:30’da kendisine Diyarbakır’a giderek 3-4 gün süreyle bölgede incelemelerde bulunduktan sonra,hafta sonunda Ankara’ya döneceğini söyleyip vedalaştıklarını söylüyorduOlay mahallinde bulunan Başbakan Demirel’’Fevgalade üzgünüz,milletimize ve silahlı kuvvetlerimize başsağlığı diliyorum diyordu her zamanki uslubuylaGenelkurmay Başkanı Orgeneral doğan Güreş ise kaza yerinden Güvercinlik’teki Kara Havacılık Okulu’na gidiyor,Uçakla yapılan telsiz konuşmalarını dinliyorduNitekim kısa bir süre sonra önemli bazı soruları da beraberinde getiren ‘buzlanma’sebebini dile getiriyordu GüreşBu kadar kısa süre içerisinde uçağın düşüş sebebi nasıl bulunabilmişti?Doğan Güreş’in bu acele açıklaması olayla ilgili şüpheleri gidermekten çok,daha da artırıyorduNitekim kısa bir süre sonra kaza soruşturmasının gizlendiği,uçağı sigortalayan şirketin hazırladığı raporun açıklanmadığı ve bir gece önce hangarda bazı kişilerin görüldüğünün öğrenilmesi olayla ilgili sabotaj ihtimalini daha da artırıyorduKısa bir süre sonra Doğan Güreş’in buzlanma iddiasının arkasında teknik başçavuş Mehmet Korkmaz,Teknik Başçavuş Mustafa Şahbaz ve kara Pilot Yüzbaşı Tayfun Eren’n hazırladığı rapor olduğu anlaşıldıKazadan birkaç saat sonra hazırlanan söz konusu raporda’’muhtemelen motor ve buzlanma teşekkül ettiği,buzlanmanın pervane balanslarını bozması nedeniyle her iki motordada sarsınrı meydana geldiği,pilotların da bu balans bozukluğunu gidermek için acil durum usullerine uyguladıkları ancak sarsıntıyı gideremedikleri’’belirtiliyorduNitekim söz konusu rapor,olayla ile ilgili olarak açılan davanın takipsizlikle sonuçlanmasına sebep olmuştuAncak kısa bir süre sonra mahkemenin görevlendirdiği İstanbul Teknik Üniversitesi Uçak ve Uzay bilimleri Fakültesi öğretim üyeleri ProfDrNuri Yüksel,ProfDrOğuz Borat,DoçDrZahit Mecitoğlu tarafından hazırlanan bilirkişi raporunda,Eşref bitlisin düşen uçağında sabotaj olasılığının tümüyle gözardı edilemeyeceği belirtilerek şu görüşlere yer veriliyordu;1motor arızsı ve sonuç olarak uçağın düşmesinde buzlanma olduğunu gösteren yeterli ve tatminkar delil yoktur2Motor arızası ve düşme olayında pilotaj ve bakım hatası ve kusuru bulunduğuna dair deliller mevcut değildirDolayısıyla davacılar murisi 2 pilot Tuğrul Sezginler ile kaptan pilot Yaşar Erlan’nın kusurları yoktur3Uçağın düşmesine yol açan motor arızasında davalı firmanın dizayn ve yapım hatasına bulunduğuna dair delil yoktur4Kaza günü öncesinde gece,hangar civarındaki bir nöbetçi tarafından bildirilen kimliği bilinmeyen kişi ,ile yukarıda isimleri zikredilen motor iç aksanının enkaz mahallinde bulunmaması ve sağlam ve mukavim olan motor zarfının parçalanmamış ve hatta deforme olmamış görüntüsü karşısında sabotaj ihtimali gözden ırak tutulmamalıdırNitekim konuyla ,ildili hazırlanan bir başka raporda olayla ilgili olarak şu ifadelere yer verilmektedir;‘’Hem sol hem de sağ motorlar,dönen kısımlara dairesel temas izi bırakmıştırBu durum çarpma anında yüksek güç geliştiren motorların maksimum menzildeki karakteristiklerindendirYanma haznesi,silindir gömleği ve komprosör türbin kılavuz(istikamet)kanatçığının durumu,,motorun normal ısıda çalıştığını göstermektedirÇarpma öncesi normal motor çalışmasını engelleyecek herhangi bir işlevsel bozukluğa dalalet eden bir şey yoktuUçuş esnasındaki buz akimilasyonu ve motor hava girişindeki tıkanma veya buz yutma ve komprosöre bir yabancı madde ile verilen hasarlar,komprösör verimliliğinin azalmasına ve hava akımına sebeb olacaktırYanma sahasına daha az soğutucu hava geldikçe benzin gönderimi önceden belirlenen kompresör hızını ayarlayan benzin kontrolu ile sağlandığı için,sıcak kısım bileşenlerine hasar verecek bir aşırı ısı durumu ortaya çıkacaktırMotorların incelenmesi sonucu sıcak kısım tehlikesine raslanmadı,fakat çarpma sonucu ortaya çıkan yüksek güç gözlendiDolayısıyla çarpma anında motor hava girişinin buzla kapanması ve kompresör buz yutma durumu pek muhtemel karşılanmamaktadır’’4 Ağustor 1995 tarihinde ortaya çıkan bir başka raporda olayın ‘’buzlanmadan’’kaynaklanmadığı belirtiliyorduTürk Kara Kuvvetleri Havacılık Okulu Erkan Başkanı Pilot Albay Erdal Özden,Beechcraft Uçak Anonim Şirketi Uçak Kazası Müfettişi John Ward ve Pratt ve Whitney Kanada Hava Güvenlik Müfettişi Thomas ABerthe tarafından imzalanan ön analiz raporunda buzlanma olasılığının olamdığı belirtiliyorduRapor,olayda sabotaj olasılığını güçlendiriyorduUçağı satan Beechcraft şirketinin müfettişi John Ward,dünyanın en ünlü uçak motor üreticisi Prat ve Whitney şirketinin güvenlik müfettişi Thomas ABerthe,Bitlis’in uçağının düşmesinden hemen sonra Türkiye’ye geldilerTeknik inceleme,19-20 Şubat 1993 günlerinde uçak enkazının olduğu kaza bölgesinde ve Türk Havacılık Okulu Güvercinlik tesislerinde yapılmıştıİncelemeye Türk Hava Kuvvetleri Hvacılık Okulu Erkan başkanı Pilot Albay Erdal Özden’de kendi teşkilatı adına katılmıştıAncak sabotaj iddiaları,Bitlis’in uçağının düşmesini ‘’buzlanma’’gerekçesine dayandıran Doğan Güreş’i kızdırıyorduGüreş bilirkişi raporu için ‘’böyle saçma sapan işlerle beni UĞRAŞTIRMAYIN’’diyordu’’bu konuda şimdi konuşmak istemiyorum’’yorumsuz!!!…

__________________
Milliyetçilik,faşizmin millete yutturulabilir halidir,aksini iddia edenler kendi milliyetçiliğini
savunanlara saygı duysunlar!
Tek çare;Din birliğidir


Alıntı Yaparak Cevapla

Cevap : Eşref Bitlis Olayı ve Sadık Ülke Amerika 3

Eski 05-18-2008   #2
haticee
Varsayılan

Cevap : Eşref Bitlis Olayı ve Sadık Ülke Amerika 3



ya paylasım için tskrler (bu konuları öğrenmek istiyorum)
bazılarından nefret ediyorum!!!

Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »
Konu Araçları Bu Konuda Ara
Bu Konuda Ara:

Gelişmiş Arama
Görünüm Modları


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.