![]() |
Çocuklar Oyun Oynayarak Anlatir |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Çocuklar Oyun Oynayarak AnlatirOYUNUN BAŞARISI Gerek anne baba olarak gerekse eğitimci olarak bir çocuğu iyi tanımanın faydalı tartışılamaz ![]() ![]() Çocuğu tanıma ve değerlendirme yöntemlerini düşündüğümüzde aklımıza görüşme,testler ve gözlem yöntemleri gelebilir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Çocukları gözlediğimiz de ise çocukların birbirleriyle çarçabuk kaynaşabildiğini hatta kavga ve ya çatışmadan samimi bir ilişkiye geçe bildiklerine şahit oluyoruz ![]() Bu sihirli gücün adı Oyun” Oyun;Bir çocuğun işidir ![]() Oyunun tılsımı nerde saklı ![]() Çocuk oyunları çocuk için evrensel bir etkinlik ve onun kendini ifade etme biçimidir ![]() ![]() ![]() Piaget; oyun çocuğun yeni durumları ve yaşantıları özümsemesine yol açar derken,Erikson,oyunu doğal bir deney ortamı olarak değerlendirmiştir ![]() Bir çocuğun oyununu gözleyerek; kişiliği,zeka düzeyi,ilgileri,duygusal çatışmaları,uyum ve davranış sorunları hakkında bilgi edinebiliriz ![]() Oyunu çocuğu tanıma yöntemi olarak kullanabileceğimiz gibi tanışma yolu ve tedavi yöntemi olarak da kullan biliriz ![]() Oyun tedavi edici yönü; gerilimi ve duyguların bastırılışını azaltma,kayıplar,örselenmelerin ve başarısızlıkların fantezilerle ödüllenmesine izin verme şeklidir ![]() ![]() ![]() OYUNUN BAŞARISI Gerek anne baba olarak gerekse eğitimci olarak bir çocuğu iyi tanımanın faydalı tartışılamaz ![]() ![]() Çocuğu tanıma ve değerlendirme yöntemlerini düşündüğümüzde aklımıza görüşme,testler ve gözlem yöntemleri gelebilir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Çocukları gözlediğimiz de ise çocukların birbirleriyle çarçabuk kaynaşabildiğini hatta kavga ve ya çatışmadan samimi bir ilişkiye geçe bildiklerine şahit oluyoruz ![]() Bu sihirli gücün adı Oyun” Oyun;Bir çocuğun işidir ![]() Oyunun tılsımı nerde saklı ![]() Çocuk oyunları çocuk için evrensel bir etkinlik ve onun kendini ifade etme biçimidir ![]() ![]() ![]() Piaget; oyun çocuğun yeni durumları ve yaşantıları özümsemesine yol açar derken,Erikson,oyunu doğal bir deney ortamı olarak değerlendirmiştir ![]() Bir çocuğun oyununu gözleyerek; kişiliği,zeka düzeyi,ilgileri,duygusal çatışmaları,uyum ve davranış sorunları hakkında bilgi edinebiliriz ![]() Oyunu çocuğu tanıma yöntemi olarak kullanabileceğimiz gibi tanışma yolu ve tedavi yöntemi olarak da kullan biliriz ![]() Oyun tedavi edici yönü; gerilimi ve duyguların bastırılışını azaltma,kayıplar,örselenmelerin ve başarısızlıkların fantezilerle ödüllenmesine izin verme şeklidir ![]() ![]() ![]() ÇOCUĞU TANIMA YÖNTEMİ OLARAK OYUN ÇOCUĞU TANIMAK NEDİR? : Çocuklar çiçektir”,”çocuklar melektir” çocuk kavramını daha birçok sıfatla tanımlaya biliriz ![]() ![]() ![]() Gerek mesleki formasyonlarımız gerekse anne baba olarak çocukları tanımak zorunluluğumuz var ![]() Tanımak bize ne sağlar? *öncelikle onu anlamayı,davranışlarının nedenini kavramamızı, *Onunla empati” kurabilmeyi, *peşinden daha sağlıklı iletişim kurmayı ÇOCUKLARI DEĞERLENDİRİRKEN; öncelikle zeka ve gelişimi hakkında daha sonra ise kişiliği hakkında bilgi edinmeyi isteriz ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Elimizdeki standart yöntemlerin kimi zaman işlevsel olarak kullanma zorluğu çektiğimizi biliyoruz ![]() ZEKA KAVRAMI Zeka insan davranışını düzenleyen en üst sentez yeteneğidir ![]() ![]() Okul yaşantısında veya genel davranış sorunlarında davranış problemlerine neden olan faktör olarak zeka kavramı gösterilir ![]() ![]() Zeka Bölümleri; Sınır Zeka : Okula gidene kadar fark edilmez ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Oyunlarında ;grup oyunlarına katılabilir ve kuralları anlaya bilirler ancak lider rolünü alamazlar ,yaratıcı oyunlar üretmekte çok başarılı değillerdir ![]() Hafif Zeka Geriliği: Konuşma becerilerini erken dönemde kazanırlar ![]() ![]() Orta Zeka Geriliği:Temel bakım becerilerini kazanabilirler ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ağır Zeka Geriliği: Öz bakım becerilerini kazanamazlar ![]() ![]() ![]() OYUN ORTAMINDA ZEKA DEĞERLENDİRMESİ Okul Öncesi Dönem Okul Dönemi Gelişim yaşına uygun olarak -İnce motor beceris(çizim ;resim) -Dil gelişimi(kelime sayısı-gramer becerisi-iletişim şekli) -Kavram gelişimi(Renk-şekil-akademik kav ![]() -Dikkat ve hafıza becerisi Örneğin:renkli legolarla oynanan bir oyun içinde cisimleri büyüklüğ küçüklüğ,rengi,şekli oyun içinde çocuğa sorula bilir veya saklanan nesneleri bulması veya ne olduğunu söylemesi istenebilir ![]() -Kavram becerisi -Anlama becerisi -Muhakeme yeteneği -Sayı kavramı -Okuma yazma ,okuduğunu anlam ve sorulan soruları cevaplama becerisi ![]() Yapılan araştırmalar oyun gelişim dönemlerinin zeka gelişim düzeyiyle eş güdümlü ilerlediğini göstermektedir ![]() ![]() Üstün yetenekli çocukların ise daha organize ,yaratıcı nitelik taşıyan oyunlar oynadığını,oyuncakların çeşitliliğinden yararlandığını daha çok oyunları yöneten rolünü aldığını gözlemliyoruz ![]() 3;6-11 yaş arası zeka bölümü 80-139 olan 95 çocukla yapılan deneyde zeka bölümü ile oyun davranışı arasında ilişki araştırılmış,kriter olarak: - birkaç oyuncakla ilgilenme süresi - Oyuncağın kullanılış şekli - Oyun materyalinin seçimi - Oyuncakla ilgilenme ve organizasyon derecesi değerlendirilmiştir ![]() Sonuç:Zeka düzeyi ile oyun davranışının organizasyonu arasında sıkı bir ilişki bulunmuştur ![]() Oyun organizasyon düzeyleri: A ![]() B ![]() C ![]() D ![]() E ![]() ![]() Zeka düzeyi 4 ; A-B Oyun düzeyi Zeka düzeyi 5 ; A_B çoğunlukta nadiren C düzeyi) Zeka düzey 6 ; C-D-E OYUN DÜZEYİ Zeka düzeyi 7 ve üstü : D-E OYUN DÜZEYİ gözlenmiştir ![]() PSK ![]() |
![]() |
![]() |
Konu Araçları | Bu Konuda Ara |
Görünüm Modları |
|