|
![]() ![]() |
|
Konu Araçları |
nakliyat, risks, sigortaları, sigortası |
![]() |
Nakliyat Sigortası Nakliyat All Risks Sigortaları |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Nakliyat Sigortası Nakliyat All Risks SigortalarıNakliyat Sigortası ![]() ![]() Nakliyat All Risks sigortaları herhangi bir emtianın bir yerden, bir yere nakil vasıtasıyla taşınması sırasında meydana gelebilecek zararlara karşı oluşturulmuş bir sigorta türüdür ![]() ![]() Bu sigorta All Risks yani geniş teminat yapısıyla,emtiayı kaza, hırsızlık, yükleme boşaltma sırasında olabilecek bir çok zarara karşı teminat altına alacak şekilde hazırlanmıştır ![]() Nakliyat All Risks sigortalarında emtianın satıcının deposundan, alıcının deposuna ulaşmasına kadar olan tüm aşamalar teminat altındadır ![]() ![]() Sigorta şirketleri için emtiayı nakledeceğiniz aracın özellikleri önem taşır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ayrıca aşağıdaki durumlarda sigorta şirketleri kesinlikle hasar ödemesi yapmamaktadırlar; Sigortalının bilerek yaptığı harekete yüklenebilen zıya, hasar veya masraflar, Sigorta edilen emtianın kendi doğal özelliğinden kaynaklanan akması, olağan ağırlık veya hacim kaybı ya da aşınma ve yıpranması, Sigorta edilen Emtianın ambalajlanma veya hazırlanmasındaki yetersizlik ya da uygunsuzluğun neden olduğu zıya, hasar veya masraflar, Emtianın standartlara Uygun olmayan ambalajlama veya istiflenmesi, Sigorta edilen şeyin gizli kusuru [ayıbı] veya niteliğinin neden olduğu zıya,hasar veya masraflar, Sigorta kapsamındaki bir tehlikeden olsa bile yakın nedeni gecikme olan zıya, hasar veya masraflar, Gemi sahibi,gemi idarecileri,kiracıları veya işleticilerinin mali kusuru veya ödeme gücünü yitirmesinden doğan zıya,hasar veya masraflar All Risks sigortaları genelde sigortalılarca, akla gelebilecek tüm zararların karşılandığı bir sigorta türü olarak algılanır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Kargoculara, ‘mektup’ taşımak yasak ‘Taşımacılık Yasası’, önceki gün TBMM'de kabul edildi ![]() ![]() ![]() Türkiye Cumhuriyeti'nin ilk ‘Taşımacılık Yasası’, önceki gün TBMM'de kabul edildi ![]() ![]() ![]() Karayolu Taşıma Yasası, karayoluyla yapılan taşımacılık, nakliyat ambarı ve kargo işletmeciliği ve taşıma güvenliği konularında çağdaş düzenlemeler getirdi ![]() Kargo şirketleri yasa görüşmeleri sırasında, mevcut görev tanımlarına ‘evrak ve zarf’ taşıma işinin de eklenmesini istediler ![]() ![]() ![]() ![]() Özel otomobiller ve bunların römorkları, kamu kurum ve kuruluşlarına ait otomobiller, Türk Silahlı Kuvvetleri'ne ait motorlu taşıtlar ile traktörle yapılan taşımalar tasarı kapsamı dışında tutulacak ![]() Şehirlerarası ve uluslararası yolcu taşımacıları, ‘‘Duraklamalar dahil olmak üzere, yolcunun kalkış noktasından varış noktasına kadar geçecek süre içinde meydana gelecek bir kaza nedeniyle yolcunun ölümü, yaralanması ya da eşyanın zarara uğramasından’’ sorumlu olacaklar ![]() ![]() Kurallara uymayanlar hakkında 500 milyon liradan 5 milyar liraya kadar idari para cezaları verilebilecek ![]() ![]() ![]() Taşımacılık, acentecilik ve taşıma işleri komisyonculuğu ile nakliyat ambarı işletmeciliği yapılabilmesi için Ulaştırma Bakanlığı'ndan yetki belgesi alınması zorunlu olacak ![]() ![]() Taşımacılar, 6 ayda bir sürücülerinin ceza puanlarını Emniyet Genel Müdürlüğü'nden öğrenecek ![]() ![]() Ulaştırma Bakanlığı, ülke ekonomisi, kamu yararı ve rekabet ortamının bozulması durumlarında gerekirse ücret tarifelerinin alt ve üst sınırını belirleyebilecek ![]() Yabancı plakalı araçların, Türkiye sınırları içindeki iki nokta arasında taşıma yapması yasaklanıyor ![]() ![]() Yolcu taşıması bilet veya taşıma sözleşmesi, eşya taşıması ise taşıma senedi düzenlenmeden yapılamayacak ![]() ![]() Düzenli yolcu ve eşya taşımalarına ilişkin ücret tarifeleri, yetkibelgeleri ve geçerlilik süresi de belirtilerek hazırlanacak, daha sonra Bakanlığa bildirilecek ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|