![]() |
Nakliyat Sigortası Nakliyat All Risks Sigortaları
Nakliyat Sigortası.. Nakliyat All Risks sigortaları Nakliyat All Risks sigortaları herhangi bir emtianın bir yerden, bir yere nakil vasıtasıyla taşınması sırasında meydana gelebilecek zararlara karşı oluşturulmuş bir sigorta türüdür. Emtiayı taşıyan nakil vasıtası, onu taşımaya uygun özelliklere sahip herhangi bir kara, hava, demiryolu veya deniz nakil vasıtası olabilir ve sigorta, malın sahibi, satıcısı veya o malda menfaati olan herhangi bir kimse tarafından sefer esasıyla yaptırılır. Bu sigorta All Risks yani geniş teminat yapısıyla,emtiayı kaza, hırsızlık, yükleme boşaltma sırasında olabilecek bir çok zarara karşı teminat altına alacak şekilde hazırlanmıştır. Harp, grev, kargaşalık ve halk hareketleri tehlikeleri isteğe bağlı olarak ayrıca sigorta edilebilmektedir Nakliyat All Risks sigortalarında emtianın satıcının deposundan, alıcının deposuna ulaşmasına kadar olan tüm aşamalar teminat altındadır. Bu güvence "Warehouse to warehouse", yani "depodan depoya" diye tanımlanmaktadır. Sigorta şirketleri için emtiayı nakledeceğiniz aracın özellikleri önem taşır. O nedenle taşıma yapmaya uygun gemi, uçak veya karayolu araçları seçmeniz gerekmektedir. Özellikle gemi ile yapılacak nakliyatlarda, sigorta şirketleri kendi belirledikleri bir teminat limitine kadar ( örn; 500.000 USD ) sadece geminin P&I ve Klas sertifikalarını incelemekte, bu limiti aşan daha yüksek sigorta bedellerinde ise gemiyi detaylı bir şekilde incelemektedir. Bu inceleme sonunda gemiyi uygun görürlerse teminat vermektedirler. Geminin uygunluğu o kadar önemlidir ki; sadece geminin P&I ve Klas sertifikalarına bakarak yaptıkları poliçelerde hasar olması durumunda, geminin taşıma yapmaya uygun olmadığı tespit edilirse, sigortalı herhangi bir hasar ödemesi alamamaktadır. Ayrıca aşağıdaki durumlarda sigorta şirketleri kesinlikle hasar ödemesi yapmamaktadırlar; Sigortalının bilerek yaptığı harekete yüklenebilen zıya, hasar veya masraflar, Sigorta edilen emtianın kendi doğal özelliğinden kaynaklanan akması, olağan ağırlık veya hacim kaybı ya da aşınma ve yıpranması, Sigorta edilen Emtianın ambalajlanma veya hazırlanmasındaki yetersizlik ya da uygunsuzluğun neden olduğu zıya, hasar veya masraflar, Emtianın standartlara Uygun olmayan ambalajlama veya istiflenmesi, Sigorta edilen şeyin gizli kusuru [ayıbı] veya niteliğinin neden olduğu zıya,hasar veya masraflar, Sigorta kapsamındaki bir tehlikeden olsa bile yakın nedeni gecikme olan zıya, hasar veya masraflar, Gemi sahibi,gemi idarecileri,kiracıları veya işleticilerinin mali kusuru veya ödeme gücünü yitirmesinden doğan zıya,hasar veya masraflar All Risks sigortaları genelde sigortalılarca, akla gelebilecek tüm zararların karşılandığı bir sigorta türü olarak algılanır. Bu poliçeler risklere karşı bir çok teminatı yapısında bulundurmasına rağmen akla gelebilecek her türlü hasarı karşılamaz. Poliçe üzerinde belirtilen teminatlar, hasar durumunda poliçe genel şartları ve özel şartlarına göre sigortalının zararını karşılar. Bu nedenle poliçenizi yaptırırken, ödediğiniz prim karşısında hangi risklere karşı güvence satın aldığınızı bilmek, sonradan hayal kırıklığına uğramamanız için en sağlıklı yoldur. Bu sistem aslında satın aldığımız her ürün ve hizmet için geçerlidir. Kargoculara, ‘mektup’ taşımak yasak ‘Taşımacılık Yasası’, önceki gün TBMM'de kabul edildi. Kargo şirketleri, bazı Batılı ülkelerde olduğu gibi, PTT'nin işine talip oldu ve ‘evrak ve zarf’ taşımak istedi. Ancak sonuç alınamadı. Türkiye Cumhuriyeti'nin ilk ‘Taşımacılık Yasası’, önceki gün TBMM'de kabul edildi. Kargo şirketleri, bazı Batılı ülkelerde olduğu gibi, PTT'nin işine talip oldu ve ‘evrak ve zarf’ taşımak istedi. Ancak, sonuç alınamadı. Karayolu Taşıma Yasası, karayoluyla yapılan taşımacılık, nakliyat ambarı ve kargo işletmeciliği ve taşıma güvenliği konularında çağdaş düzenlemeler getirdi. Kargo şirketleri yasa görüşmeleri sırasında, mevcut görev tanımlarına ‘evrak ve zarf’ taşıma işinin de eklenmesini istediler. CHP İstanbul Milletvekili Berhan Şimşek ve arkadaşlarının bu yönde verdiği önerge, AKP'lilerin oylarıyla reddedildi. Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, bu görevin yasa ile PTT'ye verildiğini, özel şirketlerin ‘zarf’ adı altında taşıma yapmasının, bu göreve müdahale anlamına geldiğini savundu. Böylece kargo yasada, tek parçada 100 kilogramı geçmeyen paket veya eşya olarak tanımlandı. Yasa şu düzenlemeleri içeriyor: Özel otomobiller ve bunların römorkları, kamu kurum ve kuruluşlarına ait otomobiller, Türk Silahlı Kuvvetleri'ne ait motorlu taşıtlar ile traktörle yapılan taşımalar tasarı kapsamı dışında tutulacak. Şehirlerarası ve uluslararası yolcu taşımacıları, ‘‘Duraklamalar dahil olmak üzere, yolcunun kalkış noktasından varış noktasına kadar geçecek süre içinde meydana gelecek bir kaza nedeniyle yolcunun ölümü, yaralanması ya da eşyanın zarara uğramasından’’ sorumlu olacaklar. Taşımacılar, meydana gelebilecek zararlar için ‘‘Zorunlu mali sorumluluk sigortası’’ yaptıracaklar. Kurallara uymayanlar hakkında 500 milyon liradan 5 milyar liraya kadar idari para cezaları verilebilecek. Tasarıda sayılan suçları, bir yıl içinde üç kez işlediği belirlenen gerçek ve tüzel kişilere suça konu ekonomik değerinin 10 katı oranında para cezası verilmesi, sürücü belgelerinin ise bir yıl askıya alınması mümkün olacak. Cezalar, yetkili personelin yanısıra banka, posta çeki veya kredi kartıyla da ödenebilecek. Taşımacılık, acentecilik ve taşıma işleri komisyonculuğu ile nakliyat ambarı işletmeciliği yapılabilmesi için Ulaştırma Bakanlığı'ndan yetki belgesi alınması zorunlu olacak. Yolcu taşıması bilet veya taşıma sözleşmesi, eşya taşıması ise taşıma senedi düzenlenmeden yapılamayacak. Taşımacılar, 6 ayda bir sürücülerinin ceza puanlarını Emniyet Genel Müdürlüğü'nden öğrenecek. Ceza puanı yüksek sürücülerle ilgili iç denetim yapılacak. Ulaştırma Bakanlığı, ülke ekonomisi, kamu yararı ve rekabet ortamının bozulması durumlarında gerekirse ücret tarifelerinin alt ve üst sınırını belirleyebilecek. Yabancı plakalı araçların, Türkiye sınırları içindeki iki nokta arasında taşıma yapması yasaklanıyor. Türkiye'ye veya Türkiye üzerinden yapılacak transit taşımalara ise gerekirse kota getirilebilecek. Yolcu taşıması bilet veya taşıma sözleşmesi, eşya taşıması ise taşıma senedi düzenlenmeden yapılamayacak. Taşımacılık, acentelik ve taşıma işleri komisyonculuğu ile nakliyat ambarı ve kargo işletmeciliği yetki belgesi alabilmek için ‘mesleki saygınlık, mali ve mesleki yeterlilik’ koşulu aranacak. Düzenli yolcu ve eşya taşımalarına ilişkin ücret tarifeleri, yetkibelgeleri ve geçerlilik süresi de belirtilerek hazırlanacak, daha sonra Bakanlığa bildirilecek. Tarifeler görülebilecek şekilde işyerine asılacak. |
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.