Besmelenin Namazda Okunmasının Hükmü Nedir |
|
|
#1 |
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Besmelenin Namazda Okunmasının Hükmü NedirBesmelenin Namazda Okunmasının Hükmü Nedir Hakkında Besmelenin Namazda Okunmasının Hükmü Nedir Besmelenin Namazda Okunmasının Hükmü Nedir Fakihler besmelenin namazda okunması konusunda birkaç görüşe ay-rılmışlardır ![]() A) İmam Mallk´e göre besmele yalnız farz namazlordaki Fatiha ve diğer surelerin başında gizli ve açık olarak okunmaz Farz dışındaki sün-net ve nafile namazlarda isteyen okuyabilir![]() B) İmamı Azam´o göre besmele namazlardakl her rekatta Fatiha suresinden önce okunur Diğer surelerin başında okumak ise güzeldir [62]C) İmam Şofi´ye göre besmelenin gizli okunacak yerde gizli, açık okunacak yerde açık okunması farzdır ![]() D) İmam Hanbel´e göre besmele namazda gizil okunur Açık okun-ması sünnet değildir![]() Adı geçen imamların besmele hakkındaki görüş ayrılıklarının sebeple-ri birinci hükümde delilleriyle beraber açıklanmıştır Bu hususta selefin görüşleri arasında da ayrılık vardır![]() Ibni Cevzi, Zâdü´l Mesir´inde: «Alimler arasında besmelenin Fatiha´-dan olup olmadığı konusunda görüş ayrılıkları vardır Bununla ilgili ola-rak Ahmed bin Honbel (ra)den rivayet edilen iki görüş bulunmaktadır Bi-risi, besmelenin Fatiha´dan olduğunu, dolayısıyla namazda okunmasının farz olduğunu söyleyenlerin görüşüdür Diğeri ise Fatiha´dan olmadığını, bundan dolayı namazda okunmasının sünnet olduğunu söyleyenlerin gö-rüşüdür Bu görüşe yalnız İmam Malik (ra) karşıdır Hatta ona göre bes-melenin farz namazlarda okunması müstehab bile değildir![]() «Besmelenin namazda açıktan okunması da alimler arasında ihtilaf konusu olmuştur Alimlerin bir kısmı imam Ahmed bin Hanbel (ra)in «Bes-melenin namazda açıktan okunması sünnet değildin görüşünü nakletmiş-lerdir Bu görüş Ebu Bekr (ra), Ömer (ra), Osman (ra), Ali (ra) ve İbni Me-sud (ra)un sözlerine dayanır, imam Sevri ve İmam-ı Azom´ın görüşleri de bu yoldadır, imam Şafî´ye göre de besmelenin namazda açıktan okunma-sı sünnettir Bu da Muaviye (ro), Âtâ (ra) ve Tâvûs (ra)un rivayetine da-yanır » [63] demektedir [64] |
|
|
|