Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Genel Kültür & Serbest Forum > ForumSinsi Ansiklopedisi

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
boğazının, geçmeyin, istanbul, yapılışıbakmadan

İstanbul Boğazının Yapılışı(Bakmadan Gecmeyin)

Eski 10-07-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

İstanbul Boğazının Yapılışı(Bakmadan Gecmeyin)



ilk kez yürüyerek Asya’dan Avrupa’ya geçildi
26 Mart 1973: Son Tabliye denizden montaja getirilirken



26 Mart 1973: Son Tabliyenin Montajı tamamlanmak üzere



Köprü üzerinde kauçuk menşeili asfaltlama



Kulelerin altındaki geçiş noktalarına köprüdeki genleşmeye uyum sağlaması amacıyla dönen-levhalar (rolling leaf) monte edildi
23 Temmuz 1973: Rolling leafların montajı



Yaklaşım viyadüklerinin inşasına (Ortaköy ve Beylerbeyi üzerinden geçen) Şubat 1973’de başladı ve Mayıs 1973’de bitirildi
Yaklaşım viyadüğü inşaatı



Ortaköy Yaklaşım viyadüğü inşaatı (Lido’nun yanı)



20 Temmuz 1973: Yaklaşım viyadüğü inşası



8 Haziran 1973’de ilk defa araçla geçiş tecrübesi yapıldı
Yaklaşım viyadüğü inşaatı



(Bu arada; 15 Mart 1974’de Çevreyolu’nun önemli geçişlerinden olan; Haliç Köprüsü’nün iki yakası birleştirildi ve yaya olarak geçildi 10 Eylül 1974’de de Haliç Köprüsü açıldı)

Haliç Köprüsü’nün inşaatı (henüz bitirilmiş ve Çevre yolunun bağlantısı tamamlanmış) 1973 sonları)



Tüm çalışmalar tamamlandı ve köprü açılışa hazırlandıİnşaat bitmek üzere

Ve Köprü 30 Ekim 1973’de törenle açıldı (Cumhuriyet’in 50 Yıldönümü)

Açılış sabahı



30 Ekim 1973-Açılış Günü Hazırlıkları-Mobil Şeref Tribünü Araçları gidiyorlar



Açılış töreni Yeni alınan Büssingler misafirleri getirmişler ve beklemedeler
Köprünün açıldığı gün halk o kadar yoğun bir ilgi gösterdi ki onbinlerce kişi aynı anda köprünün üzerinde Asya’dan Avrupa yakasına doğru ve bir süre sonra da her iki yakaya doğru karşılıklı yürümeye başladı (Köprüyü ertesi günü çalacaklar (!) ya onun endişesi herhalde “Aman köprünün başına bir şey gelmeden bir an önce ben de üzerinden bir kere geçeyim bari” psikolojisi) Açılış şerefine araç yolundan da yayalara yürüme izni verilince köprünün üzerinde yaya adımlarının çokluğu ve bu yoğunluğun homojen olarak köprünün tüm yüzeyine yayılması sonunda rezonans artışı had safhaya girerek köprü salıncak gibi sallanmaya başlayınca daha ilk günden köprümüz çökmesin korkusuyla derhal yaya geçişine son verildiğini gazeteler günlerce yazdılar lastik tekerlekten çok daha fazla tehlikeye yol açar salınım artmaya başlayınca da bunun sönümlenmesi oldukça zordur hızla sallanan salıncağın uzun süre sonra yavaşlayarak durması gibi) bir tabur asker uygun adımla köprüyü geçmeye çalışırsa bu daha büyük tehlikedir” Ayakların aynı anda yere vurması yüzünden

30 Ekim 1973: Tören Alanı-Yayaların yürüyüşü Başladı



30 Ekim 1973: Yoğun Yaya Geçişi



İlk 24 saat içinde; 28126 motorlu araç köprüden geçti Bu rakam; 402 araba vapurunun taşıyacağı araç adedine eşitti Köprü 440 milyon liraya maloldu



Köprünün açıldığı hafta
Köprüden yayalara (iki kenardaki yaya yollarından geçmeleri şartıyla) geçiş; 2 Mayıs 1974’de verildi (Geçiş ücreti 1 lira) Köprünün taşıyıcı ayaklarının (daha doğrusu kulelerinin) dördünde de yayaları yukarıya taşıyan dev asansörler mevcuttu ve yayalar bunları kullanarak köprüye çıkarlar yürüyerek karşıya geçince de yine buradaki kulelerin asansörlerini kullanarak aşağıya inerlerdi Ancak köprüden aşağıya atlayanların sayısının artması yüzünden birkaç yıl sonra yayalara yasak geldi


Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.