ForumSinsi - 2006 Yılından Beri

ForumSinsi - 2006 Yılından Beri (http://forumsinsi.com/index.php)
-   ForumSinsi Ansiklopedisi (http://forumsinsi.com/forumdisplay.php?f=476)
-   -   İstanbul Boğazının Yapılışı(Bakmadan Gecmeyin) (http://forumsinsi.com/showthread.php?t=875579)

Prof. Dr. Sinsi 10-07-2012 12:32 AM

İstanbul Boğazının Yapılışı(Bakmadan Gecmeyin)
 
. ilk kez yürüyerek Asya’dan Avrupa’ya geçildi..
26 Mart 1973: Son Tabliye denizden montaja getirilirken

http://frmsinsi.net/images/forumsins...sinsi.net_.jpg

26 Mart 1973: Son Tabliyenin Montajı tamamlanmak üzere

http://frmsinsi.net/images/forumsins...sinsi.net_.jpg

Köprü üzerinde kauçuk menşeili asfaltlama

http://frmsinsi.net/images/forumsins...sinsi.net_.jpg

Kulelerin altındaki geçiş noktalarına. köprüdeki genleşmeye uyum sağlaması amacıyla dönen-levhalar (rolling leaf) monte edildi.
23 Temmuz 1973: Rolling leafların montajı

http://frmsinsi.net/images/forumsins...sinsi.net_.jpg

Yaklaşım viyadüklerinin inşasına (Ortaköy ve Beylerbeyi üzerinden geçen) Şubat 1973’de başladı ve Mayıs 1973’de bitirildi.
Yaklaşım viyadüğü inşaatı

http://frmsinsi.net/images/forumsins...sinsi.net_.jpg

Ortaköy Yaklaşım viyadüğü inşaatı (Lido’nun yanı)

http://frmsinsi.net/images/forumsins...sinsi.net_.jpg

20 Temmuz 1973: Yaklaşım viyadüğü inşası

http://frmsinsi.net/images/forumsins...sinsi.net_.jpg

8 Haziran 1973’de ilk defa araçla geçiş tecrübesi yapıldı.
Yaklaşım viyadüğü inşaatı

http://frmsinsi.net/images/forumsins...sinsi.net_.jpg

(Bu arada; 15 Mart 1974’de Çevreyolu’nun önemli geçişlerinden olan; Haliç Köprüsü’nün iki yakası birleştirildi ve yaya olarak geçildi. 10 Eylül 1974’de de Haliç Köprüsü açıldı).

Haliç Köprüsü’nün inşaatı (henüz bitirilmiş ve Çevre yolunun bağlantısı tamamlanmış) 1973 sonları)

http://frmsinsi.net/images/forumsins...sinsi.net_.jpg

Tüm çalışmalar tamamlandı ve köprü açılışa hazırlandı..İnşaat bitmek üzere

Ve Köprü 30 Ekim 1973’de törenle açıldı.. (Cumhuriyet’in 50. Yıldönümü)

Açılış sabahı

http://frmsinsi.net/images/forumsins...sinsi.net_.jpg

30 Ekim 1973-Açılış Günü Hazırlıkları-Mobil Şeref Tribünü Araçları gidiyorlar.

http://frmsinsi.net/images/forumsins...sinsi.net_.jpg

Açılış töreni. Yeni alınan Büssingler misafirleri getirmişler ve beklemedeler..
Köprünün açıldığı gün halk o kadar yoğun bir ilgi gösterdi ki. onbinlerce kişi aynı anda köprünün üzerinde Asya’dan Avrupa yakasına doğru ve bir süre sonra da her iki yakaya doğru karşılıklı yürümeye başladı (Köprüyü ertesi günü çalacaklar (!) ya. onun endişesi herhalde. “Aman köprünün başına bir şey gelmeden. bir an önce ben de üzerinden bir kere geçeyim bari” psikolojisi). Açılış şerefine araç yolundan da yayalara yürüme izni verilince. köprünün üzerinde yaya adımlarının çokluğu ve bu yoğunluğun homojen olarak köprünün tüm yüzeyine yayılması sonunda rezonans artışı had safhaya girerek. köprü salıncak gibi sallanmaya başlayınca. daha ilk günden köprümüz çökmesin korkusuyla. derhal yaya geçişine son verildiğini gazeteler günlerce yazdılar. lastik tekerlekten çok daha fazla tehlikeye yol açar. salınım artmaya başlayınca da bunun sönümlenmesi oldukça zordur. hızla sallanan salıncağın uzun süre sonra yavaşlayarak durması gibi). bir tabur asker uygun adımla köprüyü geçmeye çalışırsa. bu daha büyük tehlikedir.” Ayakların aynı anda yere vurması yüzünden..

30 Ekim 1973: Tören Alanı-Yayaların yürüyüşü Başladı..

http://frmsinsi.net/images/forumsins...sinsi.net_.jpg

30 Ekim 1973: Yoğun Yaya Geçişi

http://frmsinsi.net/images/forumsins...sinsi.net_.jpg

İlk 24 saat içinde; 28.126 motorlu araç köprüden geçti. Bu rakam; 402 araba vapurunun taşıyacağı araç adedine eşitti. Köprü 440 milyon liraya maloldu.

http://frmsinsi.net/images/forumsins...sinsi.net_.jpg

Köprünün açıldığı hafta
Köprüden yayalara (iki kenardaki yaya yollarından geçmeleri şartıyla) geçiş; 2 Mayıs 1974’de verildi (Geçiş ücreti 1 lira). Köprünün taşıyıcı ayaklarının (daha doğrusu kulelerinin) dördünde de yayaları yukarıya taşıyan dev asansörler mevcuttu ve yayalar bunları kullanarak köprüye çıkarlar. yürüyerek karşıya geçince de. yine buradaki kulelerin asansörlerini kullanarak aşağıya inerlerdi. Ancak köprüden aşağıya atlayanların sayısının artması yüzünden birkaç yıl sonra yayalara yasak geldi



Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.