Nasıl Bir Vatandaşım |
|
|
#1 |
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Nasıl Bir VatandaşımNasıl Bir Vatandaşım Etkinliğin Adı: [/b] NASIL BİR VATANDAŞIM? Sınıf: [/b] 12 Yeterlik Alanı: [/b] Aile veToplum Kazanım: [/b] İyi bir vatandaşın özelliklerini sergiler (Kazanım Numarası 162)[/b] Öğrenci Sayısı: [/b] Tüm Sınıf Süre:[/b] 40 Dakika[/b] Ortam:[/b] Sınıf Sınıf Düzeni[/b] Oturma Düzeni Araç-Gereç:[/b] Form (İyi Vatandaşın Özellikleri) Kaynak: [/b] Komisyon Süreç:[/b] [/b] 1 Sınıf beşer kişilik gruplara ayrılır 2 Öğrencilere "9 sınıfa iyi bir vatandaşın özelliklerinin anlatılacağı bir ders konulduğunu ve bu dersi sizin vermenizin istendiğini farz edin" denir ve aşağıdaki sorular sorulur![]() a Nasıl bir ders hazırlardınız?b Ne tür konulara yer verirdiniz?c İyi vatandaşı nasıl tanımlardınız?3 Her gruptan soruları tartışıp ulaştıkları sonuçları yazmaları istenir 4 Yazma işlemi bittikten sonra her gruptan bir öğrencinin çıkardıkları sonuçlara ilişkin metni sınıfta okuması istenir 5 Paylaşımların ardından öğrencilere "Siz nasıl bir vatandaşsınız? Saydığınız bu özelliklerin ne kadarına sahipsiniz?" soruları sorularak isteyenlerin cevaplarını sınıfla paylaşmaları sağlanır 6 Bu etkinliğin sonunda öğrencilere neler kazandıkları sorulur ve paylaşımlar alınır 7 İyi vatandaşlık kavramının önemi vurgulanarak etkinlik sonlandırılır![]() [/b] Değerlendirme :[/b] [/b] Kaynak: Rehberliksitesi |
|
|
|