Bir Duruşu Öğretmenin 8 Basamaklı Yolu! |
|
|
#1 |
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Bir Duruşu Öğretmenin 8 Basamaklı Yolu!1 Basamak: DURUŞUN VEYA UYGULAMANIN ADI Tahtaya türkçe ve sanskritçesini yaz Asana'nın anlamını söyle ve adı açıkla Kategori ve tipi Kademelerini (4-8-12 ![]() ![]() ) Tamamlayıcı duruşu 2 Basamak: ÖRNEK DEMONSTRASYON (Önce Şititi ve gevşeme duruşlarından bahset ) Sessiz uygulama Sadece kademeleri sayarak uygulama Kademeleri sayarak, nefes alarak ve açıklayarak uygulama 3 Basamak: FAYDALAR VE SINIRLAMALAR Tüm faydaları söyle (fiziksel, terapötik ve ruhsal) ve sınırlamaları anlat Sınırlamaların önemini vurgula ve bu sınırlamalardan birine sahip birinin duruşu yapmasını engelle 4 Basamak: TEK GRUP UYGULAMASI Talimatlara başla ve tüm sınıf - demonstrasyon sürerken- seninle birlikte yapsın Düzeltmeleri yap 5 Basamak: İKİ GRUP UYGULAMASI Tüm sınıfı ikiye ayır Tüm sınıfa talimatları ver Önce 1 grup uygulasın ve 2 grup gözlemlesin, yanlışları düzeltsin Eğitmen olarak sen de düzeltmelerini yap Daha sonra, 2 grup uygulasın ve 1 grup gözlemlesin, yanlışları düzeltsin 6 Basamak: SORU - CEVAP 7 Basamak: SÜPTİL NOKTALAR Örnek uygulayıcı, talimatlarını izlesin Bu sırada eğitmen olarak sen de uygulamanın her bir aşamasıyla ilgili süptil noktaları açıkla 8 Basamak: TÜM GRUP UYGULAMASI Talimatları verirken tüm sınıf uygulasın Senkronizasyonun önemini vurgula ![]() |
|
|
|