![]() |
Bir Duruşu Öğretmenin 8 Basamaklı Yolu!
1.Basamak: DURUŞUN VEYA UYGULAMANIN ADI Tahtaya türkçe ve sanskritçesini yaz. Asana'nın anlamını söyle ve adı açıkla. Kategori ve tipi Kademelerini (4-8-12...) Tamamlayıcı duruşu 2.Basamak: ÖRNEK DEMONSTRASYON (Önce Şititi ve gevşeme duruşlarından bahset.) Sessiz uygulama Sadece kademeleri sayarak uygulama Kademeleri sayarak, nefes alarak ve açıklayarak uygulama 3.Basamak: FAYDALAR VE SINIRLAMALAR Tüm faydaları söyle (fiziksel, terapötik ve ruhsal) ve sınırlamaları anlat. Sınırlamaların önemini vurgula ve bu sınırlamalardan birine sahip birinin duruşu yapmasını engelle 4.Basamak: TEK GRUP UYGULAMASI Talimatlara başla ve tüm sınıf - demonstrasyon sürerken- seninle birlikte yapsın Düzeltmeleri yap. 5.Basamak: İKİ GRUP UYGULAMASI Tüm sınıfı ikiye ayır. Tüm sınıfa talimatları ver Önce 1. grup uygulasın ve 2. grup gözlemlesin, yanlışları düzeltsin. Eğitmen olarak sen de düzeltmelerini yap. Daha sonra, 2. grup uygulasın ve 1. grup gözlemlesin, yanlışları düzeltsin. 6.Basamak: SORU - CEVAP 7.Basamak: SÜPTİL NOKTALAR Örnek uygulayıcı, talimatlarını izlesin. Bu sırada eğitmen olarak sen de uygulamanın her bir aşamasıyla ilgili süptil noktaları açıkla 8.Basamak: TÜM GRUP UYGULAMASI Talimatları verirken tüm sınıf uygulasın. Senkronizasyonun önemini vurgula. |
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.