İnsanın Esfel-İ Safiline Reddi |
|
|
#1 |
|
Prof. Dr. Sinsi
|
İnsanın Esfel-İ Safiline Reddiİnsanın Esfel-i Safiline Reddi Allah-ü Taala; lahüt aleminde kudsî ruhu, tam kıvamında yarattıktan sonra, onu aşağılara göndermeyi diledi ve gönderdi Bundan kasdi;güçlü padişahın katındaki doğruluk otağında, yakınlık bulmak ve ünsiyetin artmasıydı Ki ora-sı, evliya ve enbiyanın makamıdır![]() Allah-ü Taala o kudsi ruhu önce,, ceberut alemine gönderdi Beraberinde TEVHÎD tohumu bulunuyordu Uğradığı alemde onun benliğine nuraniyet hali emanet edildi Ve orada bir kisve giydi![]() Oradan mülk alemine geçti Orada kendi benliğine has Hakkın yarattığı kisveyi giydi O kisvenin giydirilmesindeki murad; bu mülk aleminin yanmamasını temindi![]() ![]() işte bu yoğun ceseddir![]() Bu kudsi ruha, giydiği ceberut kisvesi dolayisiyle, sultanî ruh, tabir edilir Meleküt aleminden aldığı kisve icabı, ona seyranî ve revani ruh, tabir edilir Mülk alemine nisbeti ile ona cisma-ni ruh, tabir edilir![]() Bu esfel aleme gelmeden maksud, kalb ve kalıp vasıtası ile, yakınlık ve derece kazanmaktır Bu aleme gelecek, kalb arzına TEVHiD tohumunu ekecek ve orada TEVHÎD ağacım bitirecek![]() ![]() "O ağacın aslı olduğu yerde durur" ve dalları sürür boşluğunu doldurur Ve orada Allah nzası için, TEVHÎD meyveleri verir![]() Ve sonra, kalb arzına, şeriat tohumu ekti Orada şeriat ağacım büyütmeyi istedi Ve derecelere ait meyvelerin hasıl elmasım istiyordu![]() Allah-ü Taala ruhlara cesetlere gitmeyi emredince, her birine has yer ayrıldı ![]() Cismanî ruhun yeri etle kan arası oldu Kudsi ruhun yeri sırda yapıldı Bu iki ruhtan, her birinin ayrı ayn yerleri ve bu vücud ülkesinde metal, kan ve ticareti vardır O ticaretler bol ve bereketlidir![]() Allah-ü Taala onları anlatırken şöyle buyurdu: - "Gizli ve aşikare bol ve bereketli kar ümit ederler ![]() " (Fatır, 29)Her insana layık olan odur ki, bu vücud aleminde yapacağı işi bile ![]() anlaya![]() Çünkü bu alemde, boynuna hangi hüküm asılmış ise, o hasıl olmaktadır Ama bir Ayet-i Kerimede zikredilen, o hırs ve dünya düşkünü insan için şöyle buyrulur:- "Kabirlerin açılacağı, ve sinelerde olanların aynlıp ortaya atılacağı zamanı düşünmez mi?" (Adiyat, 9-10) - "Biz, insanların yapacağı işin özetini boynuna taktık" (îsra, 13) Kaynak: Sırrül Esrar Gavsul Azam Şeyh Abdülkadir Geylani |
|
|
|