Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Nesil Bilinçlendirme Kampı - Gizli Tehlikeler & Tehditler > Güncel Haber Merkezi

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
araçlar, yaşlanıyor, yollardaki

Yollardaki Araçlar Yaşlanıyor

Eski 01-27-2025   #1
Şengül Şirin
Varsayılan

Yollardaki Araçlar Yaşlanıyor



Yollardaki araçlar yaşlanıyor

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), 2024 yılına dair motorlu kara taşıtları istatistiklerini önceki günlerde açıkladı

Buna göre, Türkiyede 2024 yılında bir önceki yıla göre trafiğe kaydı yapılan taşıt sayısı yüzde 135 artarak 2 milyon 598 bin 816 adet olurken, trafikten kaydı silinen taşıt sayısı yüzde 156 artarak 36 bin 657 adet oldu


Böylece Ocak-Aralık döneminde trafikteki toplam taşıt sayısında 2 milyon 562 bin 159 adet artış gerçekleşti ve trafiğe kayıtlı toplam taşıt sayısı da Aralık 2024 sonu itibarıyla 31 milyon 301 bin 389 oldu

YOLLARDAKİ ARAÇLARIN YAŞI 143
TÜİKin açıkladığı rakamlarda, yollardaki araçların yaş dağılımı ise dikkat çekiyor

Öyle ki, Türkiyede 2024 yılı sonu itibarıyla trafiğe kayıtlı 31 milyon adetten fazla motorlu kara taşıtı için ortalama yaş 143 olarak hesaplandı

Ortalama yaş otomobillerde 142, minibüslerde 16, otobüslerde 162, kamyonetlerde 139, kamyonlarda 181, motosikletlerde 102, özel amaçlı taşıtlarda 153 ve traktörlerde 245 şeklinde kayıtlara geçti


Bir önceki yıl, yani 2023te ise trafiğe kayıtlı araçların ortalama yaşı TÜİK tarafından 145 olarak ölçülmüştü

Her ne kadar trafikteki araçlar son 1 yıl içinde gençleşmiş olarak görünse de, TÜİKin açıkladığı veriler derinlemesine analiz edildiğinde bu durumun sadece motosikletler için geçerli olduğu anlaşılıyor


YAŞ ORTALAMASINDA MOTOSİKLET ETKİSİ
TÜİK verilerine göre, 2023 yılında otomobillerin ortalama yaşı 141, minibüslerin 158, otobüslerin 158 kamyonetlerin 136, kamyonların 179 motosikletlerin 116, özel amaçlı taşıtların 148 ve traktörlerin 244 şeklinde kayıtlara geçmişti

TRAFİĞE KAYITLI TAŞITLARIN ORTALAMA YAŞI

Kaynak: TÜİK

Üstteki satırlarda yer verdiğimiz 2024 rakamları göz önüne alındığında, son 1 yıl içinde sadece motosiklet grubunda bir gençleşme yaşandığı görülüyor

Bu noktada, 2024te 12 milyon adedi aşkın rekor seviyede sıfır motosiklet satışının yaşanmasının, genel yaş ortalamasını az da olsa düşürdüğü ortaya çıkıyor


YOLCU VE YÜK TAŞIYAN TAŞITLAR DAHA YAŞLI
TÜİKin motorlu kara taşıtları istatistiklerinde dikkat çeken bir diğer veri de, yollardaki araçların yüzde 28inin 0-5 yaş aralığında olmasına rağmen, yüzde 25lik diğer büyük bir bölümünün ise 21 yaşından yaşlı olması

Örneğin, 2024 yılı sonu itibarıyla trafiğe kayıtlı otomobillerin yüzde 25i 0-5 yaş arasında iken, yüzde 26sı ise 21 yaşından büyük durumda

Bu oran kamyonlarda ise daha dramatik bir hale geliyor TÜİK verilerine göre, yollardaki kamyonların yüzde 35 gibi büyük bir bölümü 21 yaşından daha yaşlı

0-5 yaş aralığındaki kamyonlar ise toplam kamyon sayısının yüzde 20sini bile oluşturmuyor

TRAFİĞE KAYITLI TAŞITLARIN YAŞ GRUBUNA GÖRE DAĞILIMI


Kaynak: TÜİK

Minibüs ve otobüs grubunda da tablo benzer şekilde Yollardaki minibüslerin yüzde 13ü 0-5 yaş aralığında iken, yüzde 26sı ise 21 yaşından büyük olarak kayıtlara geçti

Otobüslerin ise yüzde 15i 0-5 yaş aralığında, yüzde 27si ise 21 yaşından büyük durumda

Motosiklet grubunda ise, 2023te toplam sayının yüzde 40ı, 2024te ise yüzde 50si 0-5 yaş aralığında olarak TÜİK rakamlarına yansıdı

Özetle, yolcu ve yük taşımacılığında kullanılan araçların büyük çoğunluğunu günümüz güvenlik ve çevre kurallarını sağlamayan 21 yaşından büyük taşıtlar oluşturuyor

Bu da kuşkusuz hem trafik güvenliğini riske atıyor hem de çevre kirliliğini artırıyor Ayrıca, yaşı büyük araçlarda modern teknolojilerden uzak verimsiz motorların kullanılması, akaryakıt tüketimini de artırarak cari açığa olumsuz etki ediyor

© Haberturk
Sonuç olarak, açıklanan son TÜİK verileri, yeni ve kapsamlı bir hurda teşvikinin artık bir ihtiyaç haline geldiğini gözler önüne seriyor Aksi halde, bundan 1 yıl sonra açıklanacak rakamlarda yollardaki araçların daha da yaşlanmış olduğunu görmek sürpriz olmayacaktır

ÜRETİCİLERDEN UZUN VADELİ HURDA TEŞVİK TALEBİ
Tüm bu veriler ışığında, Türkiyede yerli araç üreticilerini temsil eden Otomotiv Sanayii Derneğinin (OSD) önceki günlerde dile getirdiği hurda araç teşviki talebini bir kez daha hatırlatmakta fayda var


OSD Başkanı Cengiz Eroldu, hurda teşviki ile ilgili Ocak ayının ilk haftasında yaptığı açıklamada, "Türkiyede otomotiv parkının emisyonun yüzde 95ini parkın yarısı yapıyor Diğer yarısı da yüzde 5ini yapıyor Dolayısıyla Türkiyede emisyonu yüksek bir park var Bu araçlar hala bir ekonomik değere sahip oldukları için kimse bunları elden çıkartıp hurdaya ayırmak konusunda istekli değil Burada çok uzun vadeli bir hurda teşvikinin yeşil dönüşüm altında devreye alınmasını önemli buluyoruz" görüşlerini paylaşmıştı

__________________
Arkadaşlar, efendiler ve ey millet, iyi biliniz ki, Türkiye Cumhuriyeti şeyhler, dervişler, müritler, meczuplar memleketi olamaz En doğru, en hakiki tarikat, medeniyet tarikatıdır
Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.