![]() |
İttihat Ve Terakki Cemiyeti .. |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() İttihat Ve Terakki Cemiyeti ..GİRİŞ 1-İTTİHAT VE TERAKKİ CEMİYETİ’NİN KAYNAKLARI 1 ![]() 1 ![]() 2-CEMİYETİN KURULUŞU 2 ![]() 3-1908-1918 DÖNEMİ VE İTTİHAT VE TERAKKİ 3 ![]() 3 ![]() ![]() 3 ![]() ![]() 3 ![]() ![]() 4-İTTİHAT VE TERAKKİ’NİN ZAYIFLAMASI 5-DÜNYA SAVAŞI VE İTTİHAT VE TERAKKİ’NİN SONU 6-İTTİHAT VE TERAKKİNİN YARGILANMASI 6 ![]() 6 ![]() 7-İTTİHAT VE TERAKKİ’NİN YAPISI VE İŞLEYİŞİ 8-TÜRKİYE’DE DEMOKRATİKLEŞME SÜRECİNDE GÖRÜLEN İTTİHATÇI İZLER SONUÇ KAYNAKÇA GİRİŞ İttihat ve Terakki cemiyeti ülkemizde oldukça fazla önemi olan, geçmişte siyasetimizi şekillendirmiş, günümüzde dahi halen daha izleri görülen bir cemiyettir ![]() İttihat ve Terakki Cemiyetini 1860 yıllarına kadar dayandırmak mümkündür ![]() ![]() ![]() Başlangıçta gizli bir cemiyet olarak Tıbbıye ve Askeri okul öğrencilerini kapsayan bu cemiyet daha sonra içerisine devlet adamları ve sarayda söz sahibi kimseleri de alarak genişlemiş ve bir süre sonra Osmanlı Devleti’nin kaderini de belirlemiştir ![]() İttihat ve Terakki ‘nin siyasal modeli tek parti yaklaşımına dayanmaktadır ![]() ![]() Günümüzün çok partili hayata geçişte bile halen daha bu cemiyetin izlerini görmemiz mümkündür ![]() ![]() İttihat ve Terakki Cemiyetinin kökenlerinden başlayarak günümüze kadar değerlendirmeye çalıştığım bu ödevde, geçmişten günümüze kadar bir köprü kurarak olayları bu doğrultuda inceledim ![]() Hazırladığım ödevin ilk bölümünde cemiyetin kökenleri üzerinde durdum, İttihat ve Terakki’ yi daha iyi anlayabilmek için bu cemiyetin kaynakları oldukça fazla önem taşımaktadır ![]() ![]() İkinci bölümde cemiyete beşiklik yapan iki şehir anlatılmıştır ![]() ![]() ![]() Üç ve Dördüncü bölümler cemiyetin doğuşu gelişimi ve Osmanlı siyasetini yönlendirmesi üzerinde durmuştur ![]() ![]() 1-İTTİHAT VE TERAKKİ’NİN KAYNAKLARI İttihat ve Terakki Cemiyetinin kaynakları araştırıldığında iki hareket önümüze çıkar ![]() ![]() 1 ![]() Son dönemde meşrutiyet düşüncesi Osmanlı Aydınları tarafından tartışılmaya başlanmıştı ![]() Osmanlılar, Avrupa’daki gelişmeleri gördükçe devletin bu düşünceleri uygulayarak yeniden eski gücüne kavuşturulması gerektiğini düşünüyorlardı ![]() İmparatorlukta Avrupai düşünceleri uygulama işi aydınlara kalmıştı ![]() ![]() ![]() ![]() Şinasi , 1860 tarihinde Tercüman-ı Ahval Gazetesinde çalıştı ![]() ![]() ![]() ![]() “Devlet , ulusun temsilcisi olarak işleri yürütür ve ulusun devamı için çalışır ![]() ![]() Zamanla Tasvir-i Efkâr aydınların tartıştığı görüşlerini açıkladığı bir klüp haline geldi ![]() ![]() ![]() Bu arada Ali Suavi ‘de Muhbir gazetesini çıkarmaya başladı ![]() ![]() ![]() Şinasi,Namık Kemal,Ali Suavi gibi ilerici kimseler zaman içersinde yazdıklarının uygulanabilmesi için bir örgüte ihtiyaç duymuşlar 1865 yılında Belgrat ormanlarında bir piknik havası içersinde toplanıp “Yeni Osmanlılar Cemiyetini”oluşturmuşlardı ![]() Kurulan örgüt kısa bir süre sonunda yurt dışına da çıkıp orada eylemlerine devam etmişlerdir ![]() ![]() ![]() ![]() Bu mektubun taslağı şöyledir: Her gelişmenin temelinde özgürlük vardır ![]() Özgür bir kamuoyu memurların hatalarını denetler Özgürlüğün olmaması Avrupalı devletlerin içişlerimize karışmasına neden olur ![]() Özgürlük din ve geleneklerden uzaklaştırma anlamına gelmez ![]() Her ülke için uygun düzen anayasalı düzendir ![]() Zulüm karşısında tek çıkar yol eylemleri denetleyebilen bir yönetimin kurulmasıdır ![]() Namık Kemal,Ziya Bey,Ali Suavi,Reşat Bey,Nuri Bey,Agâh Efendi,Mehmet Bey, Rıfat Bey ve Hüseyin Vasfi Paşa Paris’e kaçmış bulunuyorlardı ![]() ![]() ![]() ![]() Mustafa Fazıl Ahmet Paşa’nın affedilmesi ve yurda dönmesinin ardından cemiyetin parasal kaynakları kesildi ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Yurda dönen aydınlar Hugo, Lamartine , Möliére ve Rousseau v ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Yeni Osmanlıların attıkları tohumlar yeşermiş, Abdülaziz devrilerek 1876’da I ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|