|  | Uçak-Sesüstü Yolcu Uçakları |  | 
|  02-04-2010 | #1 | 
| 
Şengül Şirin   |   Uçak-Sesüstü Yolcu UçaklarıUçak-Sesüstü Yolcu Uçakları Sesüstü hızla uçabilen ilk yolcu uçağı olan SSCB yapımı Tupolev TU-144 ilk uçuşunu Aralık 1968'de gerçekleştirdi  Bir yıl sonra da İngiliz ve  Fransız uçak  tasarımcılarının ortak çalışmalanyla geliştirilen Concorde  havalandı  TU-144'e  göre çok daha verimli bir uçak olan Concorde'lar  çeşitli nedenlerden ötürü ancak  1976'da yolcu taşımaya başlayabildi  İnce uzun delta kanatlar ve her biri 196  kilo-newton itme sağlayan dört  Olympus türbojet motoruyla donatılmış olan  Concorde yaklaşık 120 yolcu  taşıyabilmekte ve 18  000 metreyükseklikte, saatte 2  100 km hızla   uçabilmektedir  İngiliz ve Fransız havayolu şirketlerince 1976'da sefere konan Concorde günümüzde de kullanılmaktadır  Çok pahalı bir uçak  olduğu için  yalnızca  16 adet Concorde yapılmıştır  Concorde'lann çok gürültülü  olmasının çevreye  zarar verdiği  ileri sürülmüş ve aralarında ABD'nin de olduğu bazı ülkeler, kara   üzerinde sesüstü hızdaki uçuşları yasaklamıştır  Bu nedenle Concorde uçakları daha çok Büyük Okyanus üzerindeki hatlarda kullanılmakta ve ancak deniz üzerinde uçarken en yüksek hızlarına çıkmaktadır; vanş noktasına yaklaşırken ise daha 14  000 metre yüksekteyken hızını sesaltı  düzeye düşürmektedir  Concorde batıya  doğru uçarken Güneş'i  geride bırakarak, yerel saate göre, kalkış saatinden daha  erken bir  saatte vanş noktasına ulaşır (bak  Zaman)  Örneğin, yerel saatle  sabah  saat ll'de Londra'dan havalanan bir Concorde, New York'a aynı  sabah yerel saatle  dokuz dolayında varır   
				__________________  Arkadaşlar, efendiler            ve ey millet, iyi biliniz ki, Türkiye Cumhuriyeti şeyhler, dervişler,            müritler, meczuplar memleketi olamaz  En doğru, en hakiki tarikat, medeniyet            tarikatıdır   | 
|   | 
|  | 
| Konu Araçları | Bu Konuda Ara | 
| Görünüm Modları | |
|  |