Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Eğitim - Öğretim - Dersler - Genel Bilgiler > Eğitim & Öğretim

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
alt, dil, din, irk, kavramı, kimlik, ögeleri

Kimlik Kavramı Alt Ögeleri Dil Din İrk

Eski 10-21-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Kimlik Kavramı Alt Ögeleri Dil Din İrk




Kimlik kavramı alt ögeleri dil din ırk



Son zamanlarda özellikle iktidar tarafından alt ve üst kimlik ile ilgili

tanımlamalarda aslında Türkiye cumhuriyetinin resmi düşüncesini temsil eden

'Türk'kavramının, tc vatandaşlığı ile sınırlı, azınlık veya kime denir kime

denmez, kimi objektif kimi subjektif ve kapsayıcı bir kimlik tanımı olduğu

tezi sık sık duyulur olmaktadır Bu görüşün kısmen kavram

kargaşasından,kısmende tarihi olgulara karşı eksik bilgilenmelerden

kaynaklandığını kanısındayım

'TC vatandaşı olan herkes Türktür'şeklinde objektif(hukuki) tanımı ile,Türk

dilini,kültürünü, ulusal ülküsünü benimseyen herkes Türk'tür şeklindeki

subjektif(iradi)arasında ciddi anlam ve kapsam farkı bulunmaktadırIşte

takiyenin hakim olduğu son dönemdeki söylemlerin aslında söyledikleri ikinci

iradi savdırHukuki değil'Ya sev Ya terk et'mantığından farkı yokturBir

takım muğlak ve istisnai ifadeler dışında iktidarın AB koşullarında

oluşturduğu kimlik tanımı özünde resmi ideoloji ve günlük kullanım dilinden

farklı değildirBulgaristan,Yunanistan vb olan bir takım Türklerin

bulunduğu bilinmektedirBuna karşı Türk vatandaşı olan gayrımüslümlere Türk

denmesi kulağa doğal gelen bir terim değildirAzınlıkların Türk olmadıkları

var sayılmaktadır

Ama Türk vatandaşları olmayan bazı Türk ve Türk unsurların varlığı kabul

edilmektedir

Aslında resmi tarih itibarı ile bakarsak,resmi ideoloji Türk ve Türk milleti

terimlerine üç ayrı anlam yüklemiştirHer üç anlam farklı vurgularda da olsa

resmi ideoljinin anlayışını ifade etmektedirKimilerinin AB normları dediği

gibe de, değil aksine içinden çıkılmaz bir kavram kargaşası halinde içiçe

geçmiş kimi ümmet,kimi,türk,kimi türk islam,bu içegeçmişlikte,mantıklı bir

kimlik değerlendirlimesi yapılması hemen hemen imkansızlaşmaktadırTabii bu

islam reaksiyonun içine Kürtlerde girmektedirKürtler dili,kültürü,ulusal

reaksiyonları itibarı ile kürttürlerAzınlık mı asli unsurlar mı kimlik

bazında ayrı bir kafa karışıklığı yaratmaktadırKürtler,Aleviler diğer

Türkiyeli vatandaşları Türk olmayan unsurları dini(Islami),Siyasi Cumhurun

içine nasıl sokacaksınız,Etnik tanım olarak Türk mü Türkiyeli mi?Gelde çık

işin içinden!

Dini tanım 1919-22 arası sürdürülen Milli Mücadelenin hareket noktası,din

ideolojik dayanağıdır1923 den sonrası cumhuriyetin ilanından sonra islam

dışlanınca, Kürtlerde bu unsurun dışına çıkmaktadırBu kopuş Kürt sorununu

siyasi noktaya itmektedir Itilmiştir deŞeyh Sait ve Dersim 38 Direnişi bu

siyasi noktada Şeyh Sait ile islami kopuşu,Koçgiri ve dersim 38 hem siyasi

olup,hemde kısmi mezhepsel Kızılbaşlık ayırımı ile(Alevi-Kürt) Türk

dilini,kültürünü ve ulusal ülküsünü benimsemeden yada bu realiteye uymayan

gerçeklikleri ile ikinci bir kopuşturÜçüncü son şekil ise Etnik tanım ki

,etnik tanım herkesi Türk olarak görmek ki, daha problamatik ırkçı görüş ki

bu da 38 den sonra filili teorik olarak ise 1932 yılında tarih

çalışmalarında netleşirBu yüzden Türk tarih ve dil teorileri,sayın

Hallaçoğlunu başında olduğu kurumun o dönemlerde kalan zoraki sentez

çabalarının bir ifadesidir günümüze yansıyan,Kürt-Alevileri Ermedir, gibi

savsatalardır

Dini tanım içindeki sınır genelde Araplar hariç islami eksenlere

oturtulmuşturTürk deyimi geçmez

23 nisan 1920 BMM açılışında Atatürk 'zevat yalnız türk değildir,yalnız

çerkez değildir,yalnız kürt değildir,yalnız laz değildirFakat hepsinde

islamiyedir' demiştirYani milli mücadele içinde Türkiyeli ,sonrasında ise

Türk milleti kavramı köprüyü geçene kadar kullanılmıştır

Her şeye rağmen din hep kullanıla gelmektedirŞu anda olduğu gibi Türk islam

reaksiyonu tekbir nidaları ve sonucunda mhp ve akp birlikteliği ortak

payanda oluşturmaktadırTürkçe konuşan türkçe ibadet yapan Rum gibi gayri

müslümler sürülmüş ve şiddet uygulanmıştırBuna mukabil ırk ve anadil unsuru

baz alınarak balkan ve rumeli müslümanları Türk sayılmaktadır

Kim ne derse desin millet kavramı din ile örtüşmektedirOysa ırk ve dil

anlamında Türklük ile alakası olmayan boşnak ve çerkezler dinleri itbarı ile

müslüman olmalarından dolayı çok kolay Türk sayılmaktadırlar

Günümüzde 'Kürt'kavramı kimliği üzerinden oluşan belirsizliklerde,kasıtlı

çarpıtmalarla birlikte,toplumsal bilince damgasını vurmuş bu kavram yatıyor

olabilir

Sonuç olarak Cumhurriyetin 'Türk'tanımı; din,siyasi inanç ve ırk

unsurlarının içiçe girdiği,muğlak lastikli bir kavrama dönüşmüştürGerek

devletin gerekse toplumun kollektif bilincinde yer etmiş olan Türk

kavramı,üç unsurun hiçbirinden soyutlanamaz

Farklı siyasi eyilimler Chp, siyasi cumhurriyetçi tanımı,mhp ırkçı,akp

islami tanımı vaya birini birini ön plana çıkarabilirlerAma şu gerçek ki

türkiyeli halklar, kürt halkıda dahil dini tanım daha egemendir

Her üç unsuru savunanlar,tezlerini Atatürk' e dayandırıyorlar ve

cumhuriyetin kurucusunu tanık gösteriyorlar

Işte ırk ve din temeline dayalı ulus kavramı türk islam kavramını Atatürk'ün

görüşleri ile yüzleşme durumunda kalmak zorunda kalmaktadırlarBuda kimlik

tanımlarının açmazlarını ve kafa karışıklıklarını beraberinde

getirmektedirResmi tarih dışına çıkıp gayri resmi tarih yapılamayacağını ve

tanımların samimiyetsiz olduğunu takiye kültürüne yansıttığını

göstermektedir

Birde yoğun olarak Aleviler Türktür, Kürt , Alevisi yoktur,vb benzeri tarihi

ve mantıki tutarsızlıkların sırıttığı soyca Kürt olan ve olmayanlar veya

bazı kürtlerin mesela sunni Kürtlerin Alevi kürtlere oranla daha Kürt ,hatta

Alevilerin daha Türk, olduğu kabul edilmek gerekecektirEğer Türk ırkı üstün

vasıflarını eğitim yoluyla değil 'asil kanı'yoluyla kazanıyorsa,bundan,soyu

karışmamış bir Türk'ün karışık oranla daha üstün vasıflara sahip olduğu

sonucu çıkarCumhurriyetçi tanıma güvenerek Türk dilini,kültürünü ve

ülküsünü benimsemek ile Türküm diyebileceğini sanmış ve bundan dolayı mutlu

olmuş bir kürt Alevisi asla Türk ulusuna mal edilemezAkla gelecek her türlü

etnik unsuru türk ilan etmek safsatadan öte olgusal dayanıksızlık içinde

mantıken çürüktürAnadoluda her unsuru Türk azletmek,yada kökenlidir demek,o

zaman Türk,Kürt olmanın ayıredici özelliği kalmaz

Tarih boyunca Anadolu çevresinde yaşamış olan kavimlerin bir ırka

kanıtlamaya hasredemeyiz

Bir ulusa mensup vatandaş olmanın koşulu bir ulusal ülküyü benimsemek ise,o

halde o ülküyü ve uzantılarını benimsemeyi 'ya se ya terk 'zorlamasını

reddeden bir kimse mantıken vatansız veya vatan haini olmak zorundadırTemel

vatandaşlık hakları,siyasi bir ideale sadakat koşuluna bağlanmıştırIdealin

sınırları ne kadar geniş ve esnek çizilirse çizilsin,sonuçta ülküye ve

lidere sadakatinden duyulan kuşku herkesi vatan hainliği ile karşı karşıya

bırakır

Işte bu noktada itibarı ile vatansızlık hainlik siyasi mücadelenin ana

silahları haline gelecektirTemel vatandaşlık hakları sürekli

sorgulanacak, totaliter devletin kanlı ve paranoyak uslubu tüm topluma hakim

olacaktırNitekim son zamanlarda başlayan linç girişimleri ve hezeyanlar

göstermektedir ki milli kimlik alt üst kimlik takiyelerinin,kan ve felaket

coğrafyasına dönüştürdüğünden, uslubun samimeyetsizliği kimlik aidiyeti

saygınlığını yitirmesine yol açmaktadır



Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.