|
![]() ![]() |
|
Konu Araçları |
değiştirebilirmiyim, dua, evleneceğim, ile, kişiyi |
![]() |
Dua İle Evleneceğim Kişiyi Değiştirebilirmiyim? |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Dua İle Evleneceğim Kişiyi Değiştirebilirmiyim?Dua İle Evleneceğim Kişiyi Değiştirebilirmiyim? Hakkında Dua İle Evleneceğim Kişiyi Değiştirebilirmiyim? Soru Evlenecegimiz kisi kaderimizde belliymis ![]() ![]() Insan kaderini bilmedigine göre mübah ve mesru olan herseyi ister ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Dua kaderi nasil degistirir? Bu hususta Sevgili Peygamerimiz (a ![]() ![]() ![]() “Kaderi ancak dua geri çevirir ![]() ![]() ![]() Bir baska hadiste ise ayni mesele söyle ifade edilir: “Ihtiyat ve dikkat etmek Allah’in takdir ettigi seye fayda vermez ![]() ![]() ![]() Duanin kaderi degistirmesi, diger bir ifade ile çevirmesi söyle açiklanmaktadir: Burada degisen kader degil, kazadir ![]() ![]() ![]() ![]() Meseleyi sizin sorunuza getirecek olursak sunlar söylenebilir: Diyelim ki, nisanlinizin veya beyinizin dinî yasantisinda birtakim hatalar ve eksiklikler var ![]() ![]() ![]() ![]() 1 et-Tergîb ve’t-Terhîb, 2: 481-482 ![]() Mehmed Paksu Aileye Özel Fetvalard |
![]() |
![]() |
![]() |
Dua İle Evleneceğim Kişiyi Değiştirebilirmiyim? |
![]() |
![]() |
#2 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Dua İle Evleneceğim Kişiyi Değiştirebilirmiyim?Soru kader konusunda yazmis oldugunuz cevabi okurken icime böyle bir soru dogdu: calistigimiz is, evlendigimiz es, yasadigimiz yer, (kazandigimiz)- rIzkImIz, Allah'in bizim icin secmis oldugu-kaderimizdir demi? yani hersey Allah'in dilemesiyle olur bu süphesiz böyledir, ama bize secme imkani verilmis ve Allah'in bizim icin yazmis oldugu ve degismeyecek olanlar nelerdir? hakkinizi helal edin ![]() ![]() ![]() 1- Kader konusunda akliniza takilan her seyi sorabilirsiniz ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 2- Kaderin esas anlami Allah’in, olmus olacak her seyi bilmesi demektir ![]() ![]() ![]() ![]() Peygamberimiz Istanbulun fethini ve komutanini yüz yillar önce müjdelemis ve haber vermistir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Buradaki ince nokta: Allah bildigi için yapmiyoruz ![]() ![]() ![]() ![]() Buna bir örnek verelim; Allah dostu evliyadan bir ögretmen düsünelim ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Demek ki Allah yazdigi için biz yapmiyoruz, bizim yapacagimiz seyleri bilerek Allah yaziyor ![]() ![]() 3- Kaderi ikiye ayirabiliriz: izdirari kader, ihtiyari kader ![]() "izdirari kader"de bizim hiçbir tesirimiz yok ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ikinci kisim kader ise, irademize baglidir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Kalbimiz çarpiyor, kanimiz temizleniyor, hücrelerimiz büyüyor, çogaliyor, ölüyor ![]() ![]() ![]() ![]() Ama sunu da çok iyi biliyoruz ki, kendi istegimizle yaptigimiz isler de var ![]() ![]() ![]() Yol kavsaginda hangi yoldan gidecegimize kendimiz karar veriyoruz ![]() ![]() Su halde, bilerek tercih ettigimiz, hiçbir zorlamaya maruz kalmaksizin karar verip isledigimiz bir suçu kendimizden baska kime yükleyebiliriz? Insanin cüz-i ihtiyari adi verilen iradesi, önemsiz gibi görülmekle beraber, kainatta geçerli olan kanunlardan istifade ederek büyük islerin meydana gelmesine sebep olmaktadir ![]() Bir apartmanin üst katinin lütuflarla, bodrum katinin ise iskence aletleriyle dolu oldugunu ve bir sahsin bu apartmanin asansörü içerisinde bulundugunu farz ediniz ![]() ![]() Burada iradenin yaptigi tek sey, sadece hangi dügmeye basilacagina karar vermesi ve tesebbüse geçmesidir ![]() ![]() ![]() ![]() Insanin kendi iradesiyle yaptigi bütün isler, bu ölçüyle degerlendirilebilir ![]() ![]() ![]() Kainattaki faaliyetlerde oldugu gibi, beden içindeki faaliyetlerde de insanin iradesi söz konusu olmamakta ve insan bedeni, kanun-u külli adi verilen ilahi kanunlarla hareket etmektedir ![]() ![]() ![]() Dikkat edilirse, kaderi bahane ederek, “benim ne suçum var” diyen kisinin, iradeyi yok saydigi görülür ![]() Eger insan, “rüzgarin önünde sürüklenen bir yaprak” ise, seçme kabiliyeti yoksa, yaptigindan mesul degilse, o zaman suçun ne manasi kalir? Böyle diyen kisi, bir haksizliga ugradigi zaman mahkemeye müracaat etmiyor mu? Halbuki, anlayisina göre söyle düsünmesi gerekirdi: “bu adam benim evimi yakti, namusuma dil uzatti, çocugumu öldürdü, ama mazurdur ![]() ![]() Hakki çignenenler gerçekten böyle mi düsünüyorlar? Insan yaptigindan sorumlu olmasaydi, “iyi” ve “kötü” kelimeleri manasiz olurdu ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Selam ve dua ile ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|