![]() |
Çocuk Gelişimi Aşamaları (2 Yaş) |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Çocuk Gelişimi Aşamaları (2 Yaş)MOTOR GELİŞİMİ ¨Ayağının tümünü kullanarak sağlam adımlarla güvenlik içinde koşar,kolaylıkla durup yeniden koşmaya başlayabilir, ¨Alçak bir basamaktan aşağı atlayabilir, ¨Dengesini yitirmeden çömelebilir ve ellerini kullanmadan yeniden ayağa kalkabilir, ¨Mobilyaların üzerine çıkıp yeniden aşağıya inebilir, ¨Parmaklığa veya duvara tutunarak merdivenlerden çıkabilir ve aşağı inebilir, ¨Büyük bir topa tekmeyle vurmaya çalıştığında topun üstüne yürür, ¨Üç tekerlekli bisiklete oturur ama pedalları kullanamaz, ¨Çocuk bahçesinde bulunan bazı kolay aletlere tırmanabilir, ¨Büyük oyuncakları kolaylıkla itip çekebilir,ama önüne bir engel çıktığında oyuncağı yönlendirmede güçlük çeker, ¨Aldığı nesneleri yerine koyabilir, ¨Küçük şekerlerin paketlerini büyük bir beceriyle açabilir, ¨Tahta küplerle altılı ve sekizli kuleler yapar, ¨Kalemi başparmağı ve ilk iki parmağını kullanarak ucuna yakın bir yerden tutar, ¨Kendiliğinden hem dairesel hem de ileri geri karamalar yapar, ¨Sayfaları tek tek çevirebilir, ALGISAL GELİŞİMİ ¨Resimli kitaplara bakmaktan çok hoşlanır, ¨Fotoğraflarda tanıdığı yetişkinleri ayırt edebilir, ¨3m uzaklıktaki çok küçük oyuncakları görür ve isimlendirebilir, ¨İki ya da daha çok sözcüğü bir araya getirerek basit cümleler oluşturabilir, ¨Sürekli olarak nesnelerin ve insanların isimlerini sorar, ¨Oyun oynarken kendi kendine konuşur ama konuşmalarının çoğu hala başkalarınca anlaşılmaz, ¨Çocuk şiirlerine ve şarkılarına eşlik eder, ¨İstenildiğinde saçını,elini, burnunu, gözünü, ağzını, ayaklarını doğru olarak gösterir, ¨Basit yönergeleri yerine getirebilir, ¨Her iki gözü ayrı ayrı kapatıldığında iğne,sicim gibi nesneleri eline alabilir, ¨Resimli kitaplardaki çok ince ayrıntılara dikkat edebilir, ¨Artık fotoğrafta kendini tanımaya başlamıştır, ¨İsmini tümüyle bilir, ¨Heyecanlandığında herhangi bir şeye büyük bir istek duyduğunda kekeleme görülebilir, ¨Basit birkaç çocuk şarkısı söyleyebilir, DİL GELİŞİMİ ¨Bildiği 50 veya daha fazla sözcüğü kullanır ve pek çoğunu anlar, ¨İsim ve nesnelere ait hızla oluşan bir sözcük hazinesi oluşmaktadır, ¨Düşünce süreçleri gelişmektedir, ama hala sistematiklik kazanamamıştır, ¨Durmaksızın konuşurlar, ¨Kurduğu cümlelerin yapısı çocuksu özellikler taşır, ¨Sorduğu sorulara kısa ve basit yanıtlar beklemektedir, ¨2,5 yaşa doğru kullandığı sözcük sayısı 200 ya da daha fazla olabilir, ¨Ben, beni/bana, ve sen zamirlerini doğru olarak kullanabilir, SOSYAL GELİŞİMİ ¨¨¨Üstüne dökmeden kaşıkla yemek yiyebilir, ¨Güçlük çekmeden bardağı eline alır, içer ve yeniden yerine koyabilir, ¨Şapkasını ve ayakkabısını giyebilir, ¨Tuvalet gereksinimini uygun zamanda dile getirip haber verebilir, ¨Evin içinde annesinin peşinde dolaşır ve eve ilişkin etkinlikleri oyunları aracılığıyla taklit eder, ¨Aşırı duygulanma, yorgunluk ya da korku durumunda anne /babaya sıkıca sarılır, ¨İsteklerinin anında yerine getirilmesini ister, ¨Sahip olduğu şeyleri korur, ¨2,5 yaşına doğru çatal kullanmaya başlayabilir, ¨Son derece canlı ve etkindir, yerinde duramaz, sürekli olarak hareket eder,engellendiğinde karşı çıkar, ¨Çevredeki olası tehlikelere karşı duyarlı değildir, ¨Engellendiğinde öfke nöbetleri geçirebilir, ¨Rol ağırlıklı dramatik oyunlar oynar, BİLİŞSEL GELİŞİMİ ¨Nesneleri tam olarak sembolize etmeye başlamıştır, ¨Bir sembolle bu sembolün temsil ettiği nesne arasındaki ilişkiyi anlamaya başlamıştır, ¨Bu yaştaki çocuğa göre hareket eden her şey canlıdır(animizim), |
![]() |
![]() |
|