ForumSinsi - 2006 Yılından Beri

ForumSinsi - 2006 Yılından Beri (http://forumsinsi.com/index.php)
-   Gebelik & Doğum (http://forumsinsi.com/forumdisplay.php?f=411)
-   -   Çocuk Gelişimi Aşamaları (2 Yaş) (http://forumsinsi.com/showthread.php?t=488176)

Prof. Dr. Sinsi 08-18-2012 06:27 AM

Çocuk Gelişimi Aşamaları (2 Yaş)
 
MOTOR GELİŞİMİ


¨Ayağının tümünü kullanarak sağlam adımlarla güvenlik içinde koşar,kolaylıkla durup yeniden koşmaya başlayabilir,
¨Alçak bir basamaktan aşağı atlayabilir,
¨Dengesini yitirmeden çömelebilir ve ellerini kullanmadan yeniden ayağa kalkabilir,
¨Mobilyaların üzerine çıkıp yeniden aşağıya inebilir,
¨Parmaklığa veya duvara tutunarak merdivenlerden çıkabilir ve aşağı inebilir,
¨Büyük bir topa tekmeyle vurmaya çalıştığında topun üstüne yürür,
¨Üç tekerlekli bisiklete oturur ama pedalları kullanamaz,
¨Çocuk bahçesinde bulunan bazı kolay aletlere tırmanabilir,
¨Büyük oyuncakları kolaylıkla itip çekebilir,ama önüne bir engel çıktığında oyuncağı yönlendirmede güçlük çeker,
¨Aldığı nesneleri yerine koyabilir,
¨Küçük şekerlerin paketlerini büyük bir beceriyle açabilir,
¨Tahta küplerle altılı ve sekizli kuleler yapar,
¨Kalemi başparmağı ve ilk iki parmağını kullanarak ucuna yakın bir yerden tutar,
¨Kendiliğinden hem dairesel hem de ileri geri karamalar yapar,
¨Sayfaları tek tek çevirebilir,



ALGISAL GELİŞİMİ


¨Resimli kitaplara bakmaktan çok hoşlanır,
¨Fotoğraflarda tanıdığı yetişkinleri ayırt edebilir,
¨3m uzaklıktaki çok küçük oyuncakları görür ve isimlendirebilir,
¨İki ya da daha çok sözcüğü bir araya getirerek basit cümleler oluşturabilir,
¨Sürekli olarak nesnelerin ve insanların isimlerini sorar,
¨Oyun oynarken kendi kendine konuşur ama konuşmalarının çoğu hala başkalarınca anlaşılmaz,
¨Çocuk şiirlerine ve şarkılarına eşlik eder,
¨İstenildiğinde saçını,elini, burnunu, gözünü, ağzını, ayaklarını doğru olarak gösterir,
¨Basit yönergeleri yerine getirebilir,
¨Her iki gözü ayrı ayrı kapatıldığında iğne,sicim gibi nesneleri eline alabilir,
¨Resimli kitaplardaki çok ince ayrıntılara dikkat edebilir,
¨Artık fotoğrafta kendini tanımaya başlamıştır,
¨İsmini tümüyle bilir,
¨Heyecanlandığında herhangi bir şeye büyük bir istek duyduğunda kekeleme görülebilir,
¨Basit birkaç çocuk şarkısı söyleyebilir,



DİL GELİŞİMİ


¨Bildiği 50 veya daha fazla sözcüğü kullanır ve pek çoğunu anlar,
¨İsim ve nesnelere ait hızla oluşan bir sözcük hazinesi oluşmaktadır,
¨Düşünce süreçleri gelişmektedir, ama hala sistematiklik kazanamamıştır,
¨Durmaksızın konuşurlar,
¨Kurduğu cümlelerin yapısı çocuksu özellikler taşır,
¨Sorduğu sorulara kısa ve basit yanıtlar beklemektedir,
¨2,5 yaşa doğru kullandığı sözcük sayısı 200 ya da daha fazla olabilir,
¨Ben, beni/bana, ve sen zamirlerini doğru olarak kullanabilir,



SOSYAL GELİŞİMİ


¨¨¨Üstüne dökmeden kaşıkla yemek yiyebilir,
¨Güçlük çekmeden bardağı eline alır, içer ve yeniden yerine koyabilir,
¨Şapkasını ve ayakkabısını giyebilir,
¨Tuvalet gereksinimini uygun zamanda dile getirip haber verebilir,
¨Evin içinde annesinin peşinde dolaşır ve eve ilişkin etkinlikleri oyunları aracılığıyla taklit eder,
¨Aşırı duygulanma, yorgunluk ya da korku durumunda anne /babaya sıkıca sarılır,
¨İsteklerinin anında yerine getirilmesini ister,
¨Sahip olduğu şeyleri korur,
¨2,5 yaşına doğru çatal kullanmaya başlayabilir,
¨Son derece canlı ve etkindir, yerinde duramaz, sürekli olarak hareket eder,engellendiğinde karşı çıkar,
¨Çevredeki olası tehlikelere karşı duyarlı değildir,
¨Engellendiğinde öfke nöbetleri geçirebilir,
¨Rol ağırlıklı dramatik oyunlar oynar,




BİLİŞSEL GELİŞİMİ


¨Nesneleri tam olarak sembolize etmeye başlamıştır,
¨Bir sembolle bu sembolün temsil ettiği nesne arasındaki ilişkiyi anlamaya başlamıştır,
¨Bu yaştaki çocuğa göre hareket eden her şey canlıdır(animizim),


Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.