|
![]() ![]() |
|
Konu Araçları |
dava, davranış, eden, ilk, irkçılığı, kimdir, özelliğidir |
![]() |
İrkçılığı İlk Dâvâ Eden Kimdir Ve Bu Davranış, Kimin Özelliğidir? |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() İrkçılığı İlk Dâvâ Eden Kimdir Ve Bu Davranış, Kimin Özelliğidir?Irkçılık, zaten bir dâvâ olmaktan çok uzak ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() rkçılığı ilk dâvâ eden kimdir ve bu davranış, kimin özelliğidir?[/url] Soy dâvâsı gütmek de buna benzemiyor mu? Türk olan, Kürt olan, Arap olan zaten olmuştur ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bir zamanlar birtakım kimseler Türkçülük namına bu milletin İslâm âleminden kopmasına yardım ediyor ve onları bizden ayırmaya çalışan İngiliz ajanlarının işini kolaylaştırıyorlardı ![]() ![]() ![]() Bu sırada bu milletin bağrından çıkan büyük Üstad Bediüzzaman'ın şöyle haykırdığını işitiyoruz: “Ey Türk kardeş! Bilhassa sen dikkat et ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() O günkü fitnenin bir başkası şimdi sahneleniyor ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Irkçılık dendi mi hemen akla iki millet gelir: Yahudi ve Alman ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Irkçılığın bu iki temsilcisinden daha ön sırada biri var ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Şimdi ise, hepsi topraktan yaratılanlar arasında yine aynı şeytan mantığının hüküm sürdüğünü görüyor ve üzülüyoruz ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() [Linki sadece üyelerimiz Görebilir ![]() ![]() ![]() ![]() [Linki sadece üyelerimiz Görebilir ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
İrkçılığı İlk Dâvâ Eden Kimdir Ve Bu Davranış, Kimin Özelliğidir? |
![]() |
![]() |
#2 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() İrkçılığı İlk Dâvâ Eden Kimdir Ve Bu Davranış, Kimin Özelliğidir?Öncelikle Teşekkur ederim ![]() Güzel ve ehemmiyetli olduğunu düşündüğüm bir mesele, unsuriyetler meselesi ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ( Bunlarda amaç kavramlarda, kelimelerde yapılagelen tahrifata rağmen ifadenin netliğine kendince katkıda bulunmaktır ![]() Bir de mesele ile uzaktan yakından ilgili, risale i nur dan bir alıntı : 29 ![]() Tahribatçı ehl-i bid'a iki kısımdır ![]() Bir kısmı, güya din hesabına, İslâmiyete sadakat namına, güya dini milliyetle takviye etmek için, "Zaafa düşmüş din şecere-i nuraniyesini milliyet toprağında dikmek, kuvvetleştirmek istiyoruz" diye, dine taraftar vaziyeti gösteriyorlar ![]() İkinci kısım, millet namına, milliyet hesabına, unsuriyete kuvvet vermek fikrine binaen, "Milleti İslâmiyetle aşılamak istiyoruz" diye, bid'aları icad ediyorlar ![]() Birinci kısma deriz ki: Ey "sadık ahmak" ıtlakına mâsadak biçare ulemâü's-sû' veya meczup, akılsız, cahil sufîler! Hakikat-i kâinat içinde kökü yerleşmiş ve hakaik-i kâinata kökler salmış olan şecere-i tûbâ-i İslâmiyet, mevhum, muvakkat, cüz'î, hususî, menfî, belki esassız, garazkâr, zulümkâr, zulmanî unsuriyet toprağına dikilmez ![]() ![]() İkinci kısım milliyetçilere deriz ki: Ey sarhoş hamiyetfuruşlar! Bir asır evvel milliyet asrı olabilirdi ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Evet, muvakkat aşılamakta bir zevk ve bir muvakkat kuvvet görünüyor; fakat pek muvakkat ve âkıbeti hatarlıdır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|