![]() |
Îslam`Da Namaz'ın Terkinin Hükmü |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Îslam`Da Namaz'ın Terkinin HükmüNAMAZI TERKEDENİN MÜŞRİK OLDUĞU BABI Bu mevzuda delil olan Âyet'i Kerime'lerin zikri "Hep Allah'a dönüp itaat edin, O'ndan korkun ve namaz'ı kılın'da müşriklerden olmayın ![]() Rum Sûresi: 31 "Haram olan aylar "Zilhicce, Muharrem, Saf er ve Rebiu'l-evvel" çıktığı zaman, artık o "müşrikleri" nerede bulursanız öldürün: Onları yakalayıp esir edin, onları hapsedin ve geçit yerlerini tutun, "eğer tevbe" ederler, namaz'ı kılıp zekât'larını verirlerse, kendilerini serbest bırakın ![]() ![]() Tevbe Suresi: 5 Subhânehu ve Teâlâ Resulüne ve mü'minlere hitaben, haram olan aylar çıktıktan sonra müşriklerle mukatele ederek onları öldürmelerini emrediyor ![]() ![]() ![]() l- Şirkden avdet ederek tevbe etmek ![]() ![]() 2- Namaz kılarak tevbe ettiğini amelle tasdik etmesi ![]() 3- Zekat'ı eda etmesi ![]() Bu üç şartı yerine getirdikleri an malları ve canları müslümanlara haram olur, zira müslüman olmuşlardır ![]() Namazı terkedenin müşrik olduğunu beyan eden Hadis'i Şeriflerin zikri ![]() Ebu Süfyandan, dedi ki: Ben Câbir'den duydum şöyle diyordu: Ben Nebiyyu (S ![]() ![]() ![]() ![]() Bu Hadis'i Müslim (82) Ebû Davud (4678) Tirmizi (2619) Nesei (465) ve İbnu Mâce (1078) rivayet etmişlerdir ![]() Cabir (R ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu Hadis'i Abdurrezzak Musannaf da (5009) "' Muhammed İbnu Nasr Kitabu's-Salat da (888) Hibetullah'ıt-Taberi Usulu's-Sünne de (1513) ve Âcurri Şeria da (133) sahih bir senedle rivayet etmişlerdir ![]() Enes (R ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu Hadis'i İbnu Mâce (1080) ve Muhammed İbnu Nasr Kitabu's-Salat da (897) rivayet etmişlerdir ![]() ![]() Resûlullah (S ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Yukarıdaki zikredilen Âyet ve Hadis'i Şerifler, "namaz'ı terk edenin Alleh'a şirk (ortak) koştuğunu ya'ni müşrik olduğunu isbat eden münakaşa götürmeyen açık delillerdir ![]() Subhânehu ve Teâlâ ise, kendisine şirk ya'ni ortak koşanları affetmeyeceğini haber veriyor ![]() Muhakkak ki "Allah kendine ortak koşanları bağışlamaz ![]() ![]() ![]() Nisa: 116 Başka bir Âyet'i Celile'de de kendisine ortak koşanların ebedi Cehennem'de kalacaklarını haber veriyor ![]() "Şüphesiz ki, kim Allah'a ortak koşarsa Allah ona Cennet'i haram kılmıştır ![]() ![]() ![]() Mâide: 72 Bu bab'da ki Âyet ve Hadis'lerden çıkan hükümlerin hülasası ![]() 1- Namazı terk edenin Allah'a şirk ya'ni ortak koştuğu ![]() 2- Allah'a ortak koşanın'da hiç mağfiret olunmayacağı ![]() 3- Mağfiret olunmayan müşrik'in de ebedi Cehennem'de kalacağı ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Îslam`Da Namaz'ın Terkinin Hükmü |
![]() |
![]() |
#2 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Îslam`Da Namaz'ın Terkinin HükmüNAMAZI TERKEDENİN KÂFİR OLDUĞU BABI Bu mevzuda Allah Resulü (S ![]() ![]() ![]() ![]() Ebû Süfyan'dan, dedi ki: Ben Câbir'den duydum şöyle diyordu: Ben Nebiyyu (S ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu Hadis'i Müslim (82) Ebû Davut (4678) Tirmizi (2619) Nesei (465) ve ibnu Mâce (1078) rivayet etmişlerdir ![]() Câbir (Ibnu Abdillah) (R ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu Hadis'i Tirmizi (2618) Muhammed İbnu Nasr Kitabus-Salat da (887) ve İbnu Ebi Şeybe İman da (44) sahih olarak rivayet etmişlerdir ![]() Bureyde (R ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() (ya'ni münafıkların) arasındaki ahd (ya'ni onlarla mukatele etmemize mani olan) "namaz"dır ![]() ![]() Bu Hadis'i Tirmizi (2623) Nesei (1/231) İbnu Mâce (1079) ve Ahmed (5/346) sahih olarak rivayet etmişlerdir ![]() ![]() Enes İbnu Malik (R ![]() ![]() Nebiyyu (S ![]() ![]() ![]() ![]() Bu Hadis'i Taberâni Evsat'ta rivayet etmiştir ![]() ![]() Enes (R ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu Hadis'i Muhammed İbnu Nasr Kitabus-Salat'ta (899) rivayet etmiştir ![]() Bu mevzuda Allah Resulü (S ![]() ![]() ![]() ![]() İbnu Mes'ud (R ![]() ![]() ![]() Bu Eser'i Taberâni Kebir de (8939) ve Âcurri Şeria da (133) sahih olarak rivayet etmişlerdir ![]() Câbir İbnu Abdillah (R ![]() ![]() ![]() Bu Eser'i Ibnu Abdu'1-Ber Temhid'de (4/225) sahih bir senedle rivayet etmiştir ![]() İbnu Abbas (R ![]() ![]() ![]() Bu Eser'i Muhammed İbnu ![]() ![]() Ali İbnu Ebi Talib (R ![]() ![]() ![]() Bu Eser'i Muhammed İbnu Nasr Kitabus-Salat'ta (933) Acurri Şeria'da (135) İbnu Ebi Şeybe Musannaf da (10485) ve İman'da (126) Beyhaki Şuabul' İman'da (41) ve Buhâri Tarihul' Kebir'de sahih olarak rivayet etmişlerdir ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Îslam`Da Namaz'ın Terkinin Hükmü |
![]() |
![]() |
#3 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Îslam`Da Namaz'ın Terkinin HükmüRESÛLULLAH (S ![]() ![]() ![]() Ebû Hureyre (R ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu Eser'i Hâkim Müstedrek'te (1/7) Tirmizi Sünen'de (2624) İbnu Ebi Şeybe Musannaf da (10495) ve İman'da (137) ve Muhammed İbnu Nasr Kitab'us-Salat'da (948) sahih olarak rivayet etmişlerdir ![]() ![]() Mücahid îbnu Cebr (R ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu Eser'i Muhammed İbnu Nasr Kitab'us-Salat'da (892) ve Hibetullahit-Taberi Usulü' s-Sünne'de (1538) Hasen olarak rivayet etmişlerdir ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Îslam`Da Namaz'ın Terkinin Hükmü |
![]() |
![]() |
#4 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Îslam`Da Namaz'ın Terkinin HükmüNAMAZI TERKEDENİN DÎNİ OLMADIĞI BABI Bu mevzuda Allah Resûlü'nden varid olan Hadis'i Şeriflerin zikri ![]() İbnu Ömer (R ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu Hadis'i Tebarini Mu'cemus'Sağir da (60) hasen bir senedle rivayet etmiştir ![]() Ömer İbnu'l-Hattab (R ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu Hadis'i Beyhaki Şuabu'1-İman da rivayet etmiştir ![]() Bu mevzuda Allah Resulü'nün ashabından varid olan eser'lerin zikri ![]() İbnu Mes'ud (R ![]() ![]() ![]() Bu Eser'i İbnu Ebi Şeybe , Musannaf da (10446) ve İman da (47) Taberâni Mu'cemu'l-Kebir de (8942) Muhammed İbnu Nasr Kitabu's-Salat da (935) ve Beyhaki Şuabu'l-İman da (42) rivayet etmişlerdir ![]() ![]() Abdullah İbnu Amr (R ![]() ![]() ![]() Bu Eser'i Buhâri Tarihu'l-Kebir de (7/95) rivayet etmiştir ![]() Ebû'd-Derda (R ![]() ![]() "Namazı olmayanın iman'ı da yoktur ![]() Bu Eser'i Hibetu'llahi't-Taberi Usulu's-Sünne'de (1536) Muhammed İbnu Nasr el-Mervezi Kadru's-Salah da (945) İbnu Abdil-Ber Temhid de (4/225) hasen bir senedle rivayet etmişlerdir ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Îslam`Da Namaz'ın Terkinin Hükmü |
![]() |
![]() |
#5 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Îslam`Da Namaz'ın Terkinin HükmüNAMAZI TERK EDENİN İSLÂM'DAN NASİBİ OLMADIĞI BABI Ömer İbnu'l-Hattab (R ![]() ![]() ![]() Bu Eser'i imam Malik (1/40) Dâre Kutni Sünen'de (2/52) Abdurrezzak Musannef'da (5010) İbnu Ebi Şeybe Musannef'da (10410) ve İman'da (103) ve Âcurri Şaria'da (134) sahih bir sened'le rivayet etmişlerdir ![]() Ebû'l-Muleyh (R ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu Eser'i Muhammed İbnu Nasr el-Mervezi Kadru's-Salah da (930) sahih bir sened'le rivayet etmiştir ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Îslam`Da Namaz'ın Terkinin Hükmü |
![]() |
![]() |
#6 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Îslam`Da Namaz'ın Terkinin HükmüNAMAZI TERK EDENİN İSLÂM MİLLET'İNDEN ÇIKTIĞI BABI Ubade't-İbnu' es-Samit (R ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu hadis'i Muhammed Ibnu Nasr Kitabu's-Salat da (920) Hibetullah'i-Taberi Usulu's-Sünne de (1523) Abdurrahman İbnu Ebi Hatim Sünen'in de ve Taberâni Mu'cem'in de rivayet etmişlerdir ![]() Yezid İbnu Meryem'den, şöyle dedi: Ömer (R ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu Eser'i Taberi Tefsir'in de (21/40) ve Hibetullahi't-Taberi Usulu's-Sünne de (1530) rivayet etmişlerdir ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Îslam`Da Namaz'ın Terkinin Hükmü |
![]() |
![]() |
#7 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Îslam`Da Namaz'ın Terkinin HükmüNAMAZI TERKEDENlN ALLAH'IN ZlMMET'İNDEN BERİ OLUDUĞU BABI Ebu'd-Derda (R ![]() ![]() Dostum Muhammed (S ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu Hadis'i Ahmed (5/238) İbnu Mace (4034) Taberâni Mu'cemu'l-Kebir de (20/233) Hibetullahi't-Taberi Usulu's-Sünne de (1524) ve Muhammed İbnu Nasr Kitabu's-Salat da (911) hasen bir senedle rivayet etmişlerdir ![]() ![]() Ubeydu'l-Kelâi'den, şöyle dedi: Mekhul (R ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu Eser'i İbnu Ebi Şeybe iman da (129) ve Abdurrezzak Musannaf da (5008) sahih bir senedle rivayet etmişlerdir ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Îslam`Da Namaz'ın Terkinin Hükmü |
![]() |
![]() |
#8 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Îslam`Da Namaz'ın Terkinin HükmüNAMAZI TERK ETMENİN KİBİR OLDUĞU KİBİR EDENİN DE CENNETE GİREMİYECEĞİ BABI Bizim Ayet' lerimize öyle kimseler iman ederler ki, Âyetlerimizle kendilerine öğüt verildiği zaman, "secdeye kapanırlar ve Rab' lerine hamd ile teşbih ederlerde kibirlenmezler ![]() Secde Sûresi: 15 Subhânehu ve Teâlâ bu Âyet'i Kerime'de Âyet'lerine iman eden kişilerin, Kur'ân-ı Kerîm'deki Âyetlerle kendilerine öğüt verildiği zaman, ya'ni ![]() "Ey Resulüm! İman eden kullarıma de ki namaz kılsınlar": İbrahim sûresi:31 Bu ve bunun gibi Ayet'ler le Subhânehu ve Teâlâ kendisine inanan kullarına Kur'ân-ı Kerîm'de "namaz kılmaları için öğüt vermektedir" Allah'ın Âyet'lerine inananlar da bu Âyetler'le kendilerine öğüt verildiği zaman "kibir'lenmeden günde beş vakit Rab'lerinin önünde secdeye varıb ona hamd ve teşbih etmektedirler ![]() Kibirlenerek isyan edip Âyet'lerini yalanlayanlar için de şöyle buyurmaktadır ![]() Kendilerine Kur'an (ya'ni aqiimussalah ) "namaz kılın" emri okunduğu zaman, secde etmezler (ya'ni "namaz kılmaz'lar")Daha doğrusu ![]() ![]() İnşikak Sûresi: 21/22 Onlara Rükû edin ya'ni "namaz kılın" denildiği zaman "Îtaat edip Rükû etmezler ya'ni namaz kılmazlar" ![]() (Namaz kılmayarak, Allah'ın hükümlerini) yalanlayanların o gün vay haline ![]() Murselat Suresi: 48/49 Subhanehu ve Teâlâ Melekleri, Âdem'le imtihan etmek istediğinde, Melek'lere hitaben şöyle buyurdu: Biz, Melek'lere: Âdem'e secde edin, demiştik de bütün Melek'ler secde etmişlerdi ![]() ![]() Bakara Sûresi: 34 İblis'in bu isyanını insanların isyanına misal verilmesine şaşılmasın zira Allah Resulü (S ![]() ![]() ![]() ![]() Müslim İbnu Haccac (R ![]() ![]() ![]() Ebu Hureyre (R ![]() ![]() Resûlullah (S ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu Hadis'i Müslim (81) rivayet etmiştir ![]() Bana ibadet etmekten büyüklenib yüz çevirenler, muhakkak ki küçülmüş kimseler olarak Cehennem'e gireceklerdir ![]() Mu'min Sûresi: 60 Abdullah İbnu Mes'ûd (R ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu Hadis ı Müslim (91) rivayet etmiştir ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Îslam`Da Namaz'ın Terkinin Hükmü |
![]() |
![]() |
#9 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Îslam`Da Namaz'ın Terkinin HükmüNAMAZI TERK EDENİN KIYAMET GÜNÜNDE FİRAVN'LA, HÂMAN'LA, KARUN'LA VE UBEYY ÎBNU HALEP'LE BERABER OLACAĞI BABI Abdullah İbnu Amr İbn'l-As (R ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bir gün Resûlullah (S ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu Hadis'i Ahmed (2/169) Darimi (2/301) ve İbnu Hibban (1448) Âcurri Şeriada (135) Muhammed İbnu Nasr el-Mervezi Kitabû's-Salet'da (58) Taberani Kebirde Beyhaki Şuabû'1-iman da sahih bir senedle rivayet etmişlerdir ![]() İbnu Kayyım (R ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Îslam`Da Namaz'ın Terkinin Hükmü |
![]() |
![]() |
#10 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Îslam`Da Namaz'ın Terkinin HükmüNAMAZI TERK EDENİN KUR'ÂN-IN ÂYET'LERİNİVE AHİRETİ YALANLADIĞI BABI O halde, onlarda ne var ki, "iman etmezler" kendilerine "Kur'ân" ya'ni "namaz kılınız" " aqimussalah âyet-i okunduğu zaman, (Allah'ın emrine teslim olup da) "namaz kılmazlar" ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İnşikak Sûresi: 20/21/22/23/24/25 Bu Âyet'lerin hülasası şöyledir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İnsanlardan bir kısmı vardır ki, biz "Allah'a ve âhiret gününe inandık" derler ![]() ![]() Bakara sûresi: 8 İnşikak Sûresi'ndeki Âyet'te devam ederek diyor ki: "halbuki Allah içlerinde ne sakladıklarını en iyi bilendir" ![]() ![]() ![]() ![]() (İnsanlardan bir kısmı vardırki, biz Allah'a ve Âhiret gününe inandık derler ![]() ![]() ![]() ![]() Bakara Sûresi: 9 Onlara "namaz kılın denildiği zaman", itaat edib namaz kılmazlar ![]() ![]() ![]() Murselât Sûresi: 48/49/50 "Tasdik etmedi, namaz da kılmadı ![]() ![]() Kıyamet Sûresi: 31/32 |
![]() |
![]() |
![]() |
Îslam`Da Namaz'ın Terkinin Hükmü |
![]() |
![]() |
#11 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Îslam`Da Namaz'ın Terkinin HükmüNAMAZI TERK EDENİN ÂHİRET'TE ŞEFAAT EDENİ OLMAYACAĞI BABI "(Kitab'ları sağ ellerinden verilenler) Cennettedirler: "mücrim'lerden" sorarlar ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Müdessir sûresi: 40/41/42/43/44/45/46/47/48 Âyet'i Kerîme'deki zikredilen "mücrim'lerin" yanı Âhirette "şefaat'cıların şefaat'ından mahrum olmalarının sebebi" dört şey'e binaen'dir ![]() 1- Namaz kılanlardan olmadıkları için ![]() 2- Yoksula yedirmedikleri için ![]() 3- Kâfir'lerle oturup kalktıkları için ![]() 4- Hesab gününü yalanladıkları için ![]() Bu dört sıfat ile muttasıf olan "mücrim'ler" yarın Âhiret'te kendilerine hiç bir "şefaat'cı" bulamıyacaklardır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Enes İbnu Mâlik (R ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Resûlullah (S ![]() ![]() ![]() ![]() Bu Hadis'i Ebû Dâvud (4739) Tirmizi (2435) İbnu Mace (4310) ve Ahmet (3/213) sahih bir senedle rivayet etmişlerdir ![]() Mevzumuza daha da açıklık getiren başka bir Hadis'i Şerif de Resûlullah (S ![]() ![]() ![]() Ebu Said el-Hudri (R ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Taha Sûresi: 74/75 "Cehennem ehli olanlar, (ya'ni ebedi orada kalacak olanlar) oralıdırlar, ne ölürler ne de yaşarlar" ![]() ![]() ![]() ![]() Bu Hadis'i Ahmed (3/20) ve İbnu Mendeh Kitab'ul-İman'da (820) sahih bir senedle rivayet etmişlerdir ![]() "Ey Allah'ın kulu! Yukarıda da okuduğun gibi kim Rabbine "mücrim" olarak kavuşursa, ya'ni namaz kılmaz olarak ölürse" ona Cehennem vardır, orada ne ölecektir, ne de yaşayacaktır ![]() ![]() "Artık "müslüman'lara, mücrim'lere davrandığımız gibi mi davranacağız" O Kıyamet gününde Rabbul-İzzet'in "sâk'ı" açılacak da, bütün "mücrimler secde'ye çağrılacaklar; Fakat güçleri yetmeyecektir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Kalem Suresi 35/42/43/44/45 "Yiyin, zevk edin dünyada biraz; çünkü "mücrim'lersiniz" (nasıl olsa âhirette "sakar" Cehennem'ine gireceksiniz) ![]() ![]() ![]() Murselat Sûresi: 46/47/48/49 /50 "Muhakkak ki "mücrim'ler" şaşkınlık ve çılgın ateşler içindedirler ![]() ![]() Kamer Sûresi: 47/48 |
![]() |
![]() |
![]() |
Îslam`Da Namaz'ın Terkinin Hükmü |
![]() |
![]() |
#12 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Îslam`Da Namaz'ın Terkinin HükmüNAMAZIN İSLÂM'DAN OLDUĞU BABI Ömer İbnu'l-Hattâb (R ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Resûlullah (S ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Resûlullah (S ![]() ![]() ![]() Ebu Hureyre (R ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Cibril Hadis'i devam ederek, Resûlullah (S ![]() ![]() ![]() Ve "zekât'ı vermen", "ramazan orucunu tutman" yoluna gücün yeterse "Beyti hacc etmendir", buyurdu ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu Hadis'i Müslim (8/14) rivayet etmiştir ![]() Mihcan (R ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu Hadis'i Mâlik (1/132) Ahmed (4/34) Nesei (2/112) İbnu Hibban (433) ve Hâkim (1/244) sahih bir senedle rivayet etmişlerdir ![]() ![]() Ömer İbnu'l-Hattâb (R ![]() ![]() ![]() Bu eseri Mâlik (1/40) Dâre Kutni (2/52) Abdurrezzak (5010) İbnu Ebi Şeybe Musanef'de (10410) İman'da (103) ve Ahmed Ahkam'un-Nisâ'da (225) sahih bir senedle rivayet etmişlerdir ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Îslam`Da Namaz'ın Terkinin Hükmü |
![]() |
![]() |
#13 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Îslam`Da Namaz'ın Terkinin HükmüNAMAZ'IN ALLAH'A İMAN ETMEKTEN OLDUĞU BABI Ebu Cemre'den, şöyle dedi: Ben İbnu Abbas (R ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu Hadis'i Buhâri (53) ve Müslim (17) rivayet etmişlerdir ![]() Ey Allah'ın kulu! Yukarıdaki zikretmiş olduğumuz Hadis'i Şerif'de bir çok sağır kulakların duyup istifâde edeceği faideler vardır ![]() ![]() ![]() 1- İslâm'ı öğrenmek isteyene ilk emredilecek şey'in "tek olan Allah'a iman etmek" olduğu ![]() 2- "Tek olan Allah'a iman etmenin" ne demek olduğunu öğretiyor ![]() 3- "Tek olan Allah'a iman'ın" sadece dil ile ikrar ve kalb ile tasdik olmayıp, cevarih ile amel etmenin'de bu ta'rife dahil olduğu ![]() 4- Hasseten mevzumuz ile alakalı "namaz'ın Allah'a iman etmekten olduğu" ![]() Böylelikle bizde, "amel iman'dan cüz değildir kaidesiyle yürüyen, "namaz iman'dan" değildir diyen mürciiyye" taifesinin ve zamanımızdaki avanelerinin en sesine bir şamar indirir, bize kitab ve sünnet'e uymayı nasib eden Rabbimize hamdederiz ![]() İşte bu adları geçenler, Allah'ın kendilerine ni'met ihsan ettiği peygamberlerden, Âdem soyundan ve gemide Nuh ile beraber taşıdıklarımızın neslinden, İbrahim ve İsrail neslinden, hidayete erdirdiğimiz ve seçtiğimiz kimselerdendir ![]() ![]() Sonra, bu peygamberlerle, salih kimselerin arkalarından (kötü) bir nesil geldi ki, "namazı terk ettiler", şehvetlerine uydular; bunlar da Cehennemdeki "gayya" vadisini boylayacaklar ![]() Ancak "tevbe edip iman eden ve salih amel" işleyenler müstesna; çünkü bunlar, zerre kadar zulme uğratılmayacaklar, Cennete gireceklerdir ![]() Meryem Sûresi: 58/59/60 Ey Allah'ın kulu! Görüyorsun ki peygamberler ve salih kimselerden sonra gelen kötü neslin terk etmiş oldukları şey sadece namaz'dır ![]() ![]() Şehvetlerine uymaya gelince, artık "namaz'ı terk ettikten" sonra onları kötülükten koruyan kalkanları elden düşmüştür ![]() ![]() Ey Resulüm! namaz'ı kıl ![]() ![]() Ankbut sûresi: 45 Taberi (R ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ata İbnu Rabah'da diyor ki: "Bu kötü nesil Ümmet'i Muhammed'dendir ![]() Mucâhid (R ![]() ![]() ![]() Taberi Tefsiri 16/99 Ey Allah'ın kulu! Subhanehu ve Teâlâ'nın Âyet'i Kerime'de zikretmiş olduğu o kötü nesli tanıyabildiysen dünya ve Ahirette felah'a erdin demektir ![]() İşte o kötü nesil namazı inkâr ederek değil sadece şehvetlerine uyarak terkettiklerinden "ğayya vadisini" boylayacaklardır ![]() O halde, onlarda ne var ki, "iman etmezler" kendilerine "Kur'ân" ya'ni "namaz kılınız" Âyet'i okunduğu zaman, (Allah'ın emrine teslim olup da) "namaz kılmazlar" ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İnşikak Sûresi 20/21/22 Ey Allah'ın kulu! Yukarıdaki Âyet'i Kerime'de de görüyorsun ki ![]() ![]() Ey Allah'ın kulu! Zannetme ki bu bizim anlayışımızdır ![]() ![]() Ebu'd-Derdâ (R ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu Eser'i abdul-Ber Temhidde (4/225) sahih bir senedle rivayet etmiştir ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Îslam`Da Namaz'ın Terkinin Hükmü |
![]() |
![]() |
#14 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Îslam`Da Namaz'ın Terkinin HükmüBİR VAKİT NAMAZI TERKEDENİN YAPMAKTA OLDUĞU AMELLERİNİN BATIL OLDUĞU BABI Gerçekten sana ve senden öncekilere şöyle vahy olundu: Eğer (sen bile) Allah'a ortak koşarsan, muhakkak amelin boşa gider ![]() ![]() Zümer Sûresi: 65 Kim küfrederse (ya'ni iman'ın mucibi olan amelleri yapmaz kâfir olursa) bütün yaptıkları batıl olmuştur: Ve o, Âhirette hüsrana uğrayanlardandır ![]() Maide Sûresi: 5 Ebû'd-Derda (R ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu Hadis'i Ahmed Müsned'in de rivayet etmiştir ![]() ![]() ![]() Yukarıdaki zikredilen Âyet'i Kerimelerde, Allah'a şirk koşanın ve iman'ın mucibiyle amel etmeyip kâfir olanların, yapmakta oldukları amellerinin hepsinin batıl olduğunu ifâde etmektedirler ![]() Ey Allah'ın kulu iyi bilki geçen bablarda "namaz'ı terk edenen müşrik ve kâfir olduğunu" delilleriyle isbat etmiştik, tekrarına lüzum olmasa gerek ![]() ![]() Umumi ma'na da Allah'a ve Resulüne isyan edenlerin amellerinin batıl olduğuna delâlet eden daha bir çok Âyet'i Kerime vardır ki bizim da'vâmızı te'yid eder ![]() Gerçekten kâfir olub da Allah yolundan yüz çevirenler, hak kendilerine belli olduktan sonra peygambere karşı gelenler; Allah'a hiç bir şeyle zarar veremezler ![]() ![]() Muhammed Sûresi: 32 Ey Allah'ın kulu "namazı terk ederek kafir olur" Allah'ın yolundan ayrılanlar ![]() ![]() Mevzumuza daha da açıklık getiren bir Ayet'i Kerime'de Subhanehu ve Teâlâ şöyle buyuruyor ![]() Onlara: "namaz kılın, denildiği zaman,kılmazlar" ![]() ![]() Murselat Sûresi: 48/49 Allah'ın en azim emirlerinden olan namaz emri kendisine ulaştığı halde Allah'a itaat edip'de namaz kılmayanlar bu isyanları ile yapmakta oldukları sair amellerimde batıl etmektedirler ![]() ![]() ![]() "Ey iman edenler Allah'a ve Resulüne itaat edin de amellerinizi ibtal etmeyin ![]() Muhammedi Sûresi: 33 Yukarıdan beri zikredile gelen Âyetlerin hepsinin ma'nası umumidir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ebu'l-Meliyh'den, şöyle dedi: Biz Bureyde (R ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu Hadis'i Buhari (553) rivayet etmiştir ![]() Ey Allah'ın kulu! Görüyorsun ki sadece bir ikindi namazını terk edenin bütün amelleri batıl oluyor da bütün ömür boyu hergünkü beş vakit namazını terk edenin hali ne olur, düşünebiliyor musun? |
![]() |
![]() |
![]() |
Îslam`Da Namaz'ın Terkinin Hükmü |
![]() |
![]() |
#15 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Îslam`Da Namaz'ın Terkinin HükmüNAMAZI TERK EDENİN ALLAH'DAN KORKMADIĞI BABI Hep Allah'a dönüp itaat edin ![]() ![]() Rum Sûresi: 31 Ey Allah'ın kulu! Görüyorsun ki, Subhanehu ve Teâlâ kendisine iman eden kullarına "rablerinden korkarak namaz kılmalarını emrediyor" ![]() ![]() ![]() Ukbet' İbnu Amir (R ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu Hadis'i Ebu Dâvud (1203) ve Nesei (2/20) Ahmed (4/145) İbnu Hıbban (260) ve Taberâni Kebir de (17/833) sahih bir senedle rivayet etmişlerdir ![]() ![]() Ey Allah'ın kulu! Görüyorsun ki, Allah'u Azze ve Celle "namaz kılan kulu için" kendisinden korktuğunu söylüyor ![]() ![]() ![]() ![]() Bunu izah eden bir Âyet'i Kerime'de Subhanehu ve Teâlâ şöyle buyuruyor ![]() "Ben'den başka hiç bir ilah yoktur ![]() ![]() Nahl Sûresi: 2 |
![]() |
![]() |
|