Hz. İsa (A.S)'İn Soyu: |
|
|
#1 |
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Hz. İsa (A.S)'İn Soyu:Hz İsa (a s)'ın Soyu: Hz İsa (a s)'ın soyu şu şekildedir: Mesih Isa, Hz Meryem'in oğludur Allah'ın salât ve selâmı onun üzerine olsun![]() Hz İsa (a s), İsrailoğullan peygamberlerinin sonuncusudur![]() İsmi, İsa'dır Lakabı ise Mesih'tir [2]Annesi Hz Meryem'e nispetten dolayı "İbn Meryem" (Meryem oğlu)" diye künyelenmiştir Çünkü babasız olarak doğmuştur [3] Hz İsa, İbranice'de, "Yeşû' " diye bilinir Manası ise "Kurtuluş" (veya arı, duru) demektir İncil'de ise -noktalı Şın harfinin yerine noktasız "Sin" harfi ile- "Yesû"' diye geçer![]() Hz İsa (a s), Allah'ın kulu ve peygamberi olup temiz, iffetli, kötülüklerden uzak, Aîlah'a gönül veren bakire Meryem'e Allah'ın attığı bir kelimesidir![]() Nitekim Yüce Allah, Hz Meryem ile ilgili bu özellikleri şöyle anlatmaktadır: "(Yine Allah, müminlere) îmrân 'in kız Meryem 'i de örnek verdi ki o, "ırzım korudu " Bizde, o(nun rahmin)e, ruhumuzdan üfledik O, Rabbinin sözlerini ve kitaplarını tasdik etti ve gönülden (Allah 'a) itaat edenlerden oldu "[4]Hz Muhammed (s a v) bütün peygamberlerin sonuncusu olduğu gibi, Hz İsa (a s)'da İsrailoğullan içerisindeki peygamberlerin sonuncusudur Çünkü Hz Muhammed (s a v ), hem nebilerin ve hem de resullerin sonuncusudur [5] Allah'ın salât ve selâmı onların hepsinin üzerine olsun [6][2] Hz İsa (a s)'a, "Mesih" denilmesinin bazı sebepleri şunlardır: Yeryüzünde çok seyahat etmesi ve hiçbir yeri vatan edinmemesi, dinini zamanın fitnelerden kurta-ması, Yahudilerin ona ve annesine türlü iftiralar atmaları ve onu yalanlamaları, düz tabanlı olduğu için, herhangi bir hastalık üzerine elini meshedip sürdüğü zaman o kişinin şifa bulması sebebiyle, Ibranice "mübarek" anlamına geldiği için![]() ![]() (ç)![]() [3] B k z: Âî-i îmrân: 3/45 (ç)![]() [4] Tahrim: 66/12 ![]() [5] Bazı çevreler, Ahzab: 33/40'da geçen ayete dayanarak; Hz Peygamber (s a v )'den sonra da resulün gelebileceğini iddia etmektedirler Zira AhzabSûre-sinde Hz Peygamber (s a v )'in, "nebilerin sonuncusu" olduğu bildirimektedir Fakat bu kimselerin bu iddiaları birçok yönden çürütülmektedir Örneğin:a Lügat manası itibariyle nübüvvet, risalet kelimesinden daha geneldir Çünkü resul, verilen haberi götürme manasmdadır Nebi -ise; haber + yükselme = risalet şeklindedir![]() b Peygamberlerin sayısını bildiren hadisi şerifle; (Müsned, 5/178, Heysemi, Mecmau'z-Zevâhid, 8/210, Beyhâki, Sünen, 9/4) risalet, nebilerin sayısı içerisinde yer almaktadır Buna göre nübüvvet, risaletten daha geneldir![]() c Hz Peygamber (s a v )'in birçok hadisi şeriflerinde nübüvvet ve risaletin sona erdiği bildirilmektedir Bu hadisler için b k z; Buharı, Menâkib İ8, Tefsirü Sure-i İsrâ 5; Müslim, Fezâil 22, İman 327; Ebu Davûd, Fiten 1; Tİrmizî, Menâkıb 8, Fiten 43, Kıyamet 10; Dârimi, Mukaddime 8,3; Müsned, 2/398,412,436, 3/79,248, 4/81,84,127,128, 5/278; İbn Mace, İkame 25![]() d Hz Peygamber (s a v ) birçok hadisi şeriflerinde, kendisinden sonra eğer bir nebi ve resul gelseydi bunun, Hz Ömer ya da Hz Ebu Bekr olacağı bildirilmektedir Buna göre bu hadisler, Hz Peygamber (s a v )'den sonra bir nebinin ve resulün gelmeyeceğini belirtmektedir![]() e Üstelik Hz Peygamber (s a v ), kendi zamanında peygamberliğiniilan eden yalancı Müseylime ile mücadele etmiştir Daha sonrada Müseylime, Müslümanlar tarafından Öldürülmüştür Çünkü Müseylime için geçerli olan şey, risaletini ilan eden herkes içinde geçerlidir![]() f Hz Peygamber (s a v ), bazı hadisi şeritlerinde kendisinden sonra birçokyabancı nebi ve resulün çıkacağını belirtmiştir![]() g Üstelik bugün risaletini ilan eden kimseler, böyle yapmakla; Hz Peygamber (s a v )'in getirmiş olduğu hak dine gölge düşürmektedirler Bö/e bir şey, en ǰk İslam düşmanlarım sevindirir, (ç)[6] Muhammed Ali Sâbûnî, Peygamberler Tarihî, Ahsen Yayınları: 444-445 ![]() |
|
|
|