Konu
:
Daha İyi Bir Sürücü Olmak - Bölüm 2
Yalnız Mesajı Göster
Daha İyi Bir Sürücü Olmak - Bölüm 2
08-24-2012
#
1
Prof. Dr. Sinsi
Daha İyi Bir Sürücü Olmak - Bölüm 2
Nasıl daha iyi bir sürücü olunurun 2
bölümü
1
bölümde sizi daha iyi birer sürücü yapmayı hedeflemiş çeşitli tavsiyeleri ele aldık
Bölüm 2??de ise gaza daha hızlı basma, virajları daha hızlı alma ve daha etkin fren yapma ile ilgili teknik detayları ele alacağız
Fren yapma
Sürücülük yaparken en çok gözden kaçan unsur fren yapmadır
Herkes yanlış ya da kötü yapılmış bir freni gaza basarak ve iyi dönüşlerle telafi edilebilir
Aslında fren yapmaya yeteneğinizi geliştirmek gaza basma yeteneğini geliştirmekten çok daha kolaydır
İyi bir sürücü olabilmek için frenlerin arabanızın en güçlü öğesi olduğunu aklınızda tutmanız gerekmektedir
Ne sürdüğünüzün bakılmaksızın, her zaman hızlanma sürenizden daha kısa bir zamanda yavaşlayabileceksiniz
Fren ayrıca yaptığınız her dönüşü ayarlayan öğe olup, doğru şekilde anlaşılması önemlidir
Yanlış fren
Son saniyeye kadar gaza bastıktan sonra birden iki ayakla çılgınca frene basarak arabanın yavaşlamasını sağlamaktır
Pürüzsüzlük etkili fren yapmanın anahtarıdır
Yavaşça gazı azaltıp freni azdan çoğa doğru ilerleyen bir kuvvetle sıkın
Yeniden gaza basma zamanınız geldiğinde freni yine nazikçe bırakmanız gerekir
Bağlantılar arasındaki yapılan ani manevralar istenmeyen ağırlık değişimlerine ve dengenizde bozulmalara sebep olur
İş dengeye geldiğinde ağır parçalar ve motor oradan oraya gelişi güzel şekilde savrulmamalıdır
Tekerlek dinamikleri ile ilgili olarak söz edilmesi gereken bir konu vardır: Fren yapıldığında ağırlık öne doğru artarken tekerleklerin yer ile temas eden noktalarını ön kısımda arttırıp ön tekerleğin çekim kuvvetini yükseltir
Gazı arttırdığınızda ise ağırlık arkaya doğru hareketlenir, ön kısımda yeri kavrama kuvvetinin azaldığı gözlenir
Bir dönüş yapıldığında kavramanın en iyi olduğu nokta lastiklerin dış kısmıdır
(örneğin; sola döndüğünüzde en iyi kavrama lastiklerin sağ dış kısımda olur
) Eğer dönüş sırasında ani bir fren yaparsanız lastikler garip bir biçimde sürtünme kuvvetlerini yitireceklerdir
Eğer dönüş sırasında fren yapmayı sürdürürseniz ağırlık öne ve de dışa doğru hareket etmeye başlayacaktır
Bu sebeple yer kavrama ön dış tekerlekte en yüksek seviyede olacaktır
Bu sebeple fren ve gaz sırasında naziklik, ağırlık dengelemede temel öğe olduğu açıktır
Yeni arabaların tümünde bulunan ABS fren sistemine sahipseniz fren pedalın titrediğini ya da belirli bir ritimle hareket ettiğini hissedebilirsiniz
Bu normaldir böylece frene ayağınızı koyup ileri doğru itmeye başlayın
Eğer çekiş gücü azsa frene basmaya çalışmayın
ABS nin sizin için bunu sizin yapabileceğinizden çok daha hızlı bir şekilde halletmesine izin verin
Arabanızı yavaşlatmak için vites küçültmeyin
Eğer doğru şekilde dönmeyi planlayabilirseniz vites küçültmenize de gerek kalmayacaktır
Vites küçültme dönüş sırasında yalnızca size doğru çıkışı sağlayabilmesi için kullanılmalıdır
Gerekli olan doğru RPM yi bulmak arabanızın gücüne göre değişmektedir ve bu güç miktarı arabadan arabaya değişecektir
Acemi sürücülerin yaptığı en büyük hata viraja çok hızlı giriş yapıp hızı azaltmaya çok geç başlamalarıdır
Bu durumda virajdan çıkışları gecikecektir
Bunu yaparsanız diğerleri tarafından geçileceğiniz garantidir
Öncelikli olarak fren yapmaya ya da hızı arttırmaya başlamak ikisini birbirine karıştırarak hareket etmekten daha iyidir
Yavaş girdiğiniz bir virajdaki kaybı telafi etmek hızlı bir şekilde girdiğiniz virajdakinden ok daha kolaydır
Özet olarak fren yaparken; viraja hız azaltarak girmeniz, hız azaltma ya da hız arttırma başarı noktası olmadığı gibi
(Ortalama miktarda bir gaz verme gereklidir
)hız azaltmanın nazikçe ve artan bir şekilde yapılması gerekir
Prof. Dr. Sinsi
Kullanıcının Profilini Göster
Prof. Dr. Sinsi Kullanıcısının Web Sitesi
Prof. Dr. Sinsi tarafından gönderilmiş daha fazla mesaj bul