08-16-2012
|
#1
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Alkollü İçkilerle İlgili Yeni Düzenlemelerin Nasıl Karşılandığını Araştırdı
Türkiye'nin İlk Online Araştırma Şirketi Dorinsight "Alkollü İçkilerin Satışına ve Sunumuna İlişkin Usul Ve Esaslar Hakkında Yönetmelik"İn Halk Tarafından Nasıl Karşılandığını Araştırdı
Şirket bu kapsamda, tüketicilerin yeni düzenlemelere yaklaşımını ve yönetmeliğin alkollü içecek sektörüne etkilerini ülke çapında değerlendirdi Napolyon com veri tabanının kullanıldığı araştırmaya, 24-25 Ocak 2011 tarihlerinde, 81 ildeki tüm sosyoekonomik sınıflardan, 18 yaş ve üzeri 1 104 kişi katıldı
DORinsight, araştırmaya katılanların %30'unun alkol kullanmadığını, %17'sinin alkolü sık tükettiğini, %21'inin ayda birkaç kez içtiğini, %31'inin ise sadece özel günlerde alkollü içki kullandığını açıkladı
Halkın %56'sı alkol yasağına olumsuz bakıyor 
DORinsight'ın araştırmasına göre, halkın yarısından fazlası içki yasaklarını olumsuz karşılıyor Alkol kullananların %69'u yasağa tepki gösteriyor Alkolü sık tüketenlerde (her gün ya da haftada birkaç gün) ise yasağa tepki gösterenlerin oranı %82 düzeyinde Alkol kullanmayanlar arasında yasağa tepkili %16'lık bir kesim bulunuyor, %20'si ise bu konuyla hiç ilgilenmediklerini söylüyor
Sunuş yaşının 24 olmasını olumlu bulunuyor 
Davet ve organizasyonlarda içki sunuş yaşının 24 olarak düzenlenmesini olumlu bulanların sayısı, olumsuz bulanlarla eşit durumda Alkol kullanmayanların %68'i 24 yaş düzenlemesini olumlu, %16'sı olumsuz buluyor; % 16'sı konuyla ilgilenmiyor Alkol kullananlarda ise durum tam tersi %33'ü 24 yaş düzenlemesini olumlu, %56'sı olumsuz buluyor, % 10'u konuyla ilgilenmiyor İçki tüketim sıklığına paralel olarak, yasağa bakış açısı da değişiyor Sık içenlerin %77'si 24 yaş düzenlemesine olumsuz bakarken, sadece özel günlerde alkol kullananlarda bu oran %43'e geriliyor
Alkol yasağı içki tüketimini etkilemeyecek 
Alkollü içecek tüketenlerin %78'lik çoğunluğu, yeni düzenlemelerin içki satışına herhangi bir etkisinin olmayacağını öne sürüyor Bununla birlikte içki alımının artacağını söyleyenler, azalacağını söyleyenlerden daha fazla Alkolü sık tüketen kesim ise tepkisini "içki tüketimini artırarak" gösterme eğiliminde
Promosyon yasakları satışları azaltacak 
Promosyon yasaklarının satışa etkisi konusunda alkol tüketen ve tüketmeyen kesimin hemfikir olduğu görülüyor Her 3 kişiden biri, içki markalarına uygulanan reklam yasaklarının ardından gelen promosyon yasaklarının, alkol sektörünü olumsuz yönde etkileyeceği görüşünde Halkın yarısı ise promosyon yasaklarının alkol satışlarını etkilemeyeceğini düşünüyor
Alkol firmalarının, kültür, sanat, spor sponsorluklarında sakınca yok 
Araştırmaya katılanların %69'u, alkol firmalarının festival, konser gibi kültür sanat aktivitelerine ya da spor takımlarına sponsor olmasında hiçbir sakınca görmüyor Alkol tüketen kesimde sponsorluk konusunda sakınca görmeyenlerin oranı %83'e çıkıyor Alkol kullanmayanların yarısı ise sponsor olmamaları gerektiğini düşünüyor
Kaynak: haberler com
|
|
|