Yalnız Mesajı Göster

''Biz Namaz Kılarız, Namaz Bizi İnsan Kılar&Quot;

Eski 08-11-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

''Biz Namaz Kılarız, Namaz Bizi İnsan Kılar&Quot;



''Biz namaz kılarız, namaz bizi insan kılar"
« :»

--------------------------------------------------------------------------------
Namazın manası; ’ı “Sübhanallah” diyerek O’na yakışmayan her şeyden ve yaratılmışların alâmetlerinden ve yok olmaktan tenzîh ve takdîs etmek, “Elhamdülillah” diyerek ihsan ettiği dünya ve ahiret ni’metlerine şükretmek ve “Allahu Ekber” diyerek bütün isim ve sıfatlarıyla her şeyden üstün olduğunu ilân etmekle hürmet göstermektir Kâinatta îmandan sonra en büyük hakikat olan namaz Kur’an’da 70 kez emredilmiş bir şeâir-i İslâmiyedir

Ve Resûlullah (asm)’ın “İslam dininin direği” dediği namaz; çok kıymettar ve mühim olmasıyla beraber ucuz ve az bir masraf ile kazanılabilen ve bütün ibâdetlerin fihristi hükmünde küllî bir ibâdettir

, şu kâinat sarayını kendisini tanıttırmak için inşâ etmiştir
Namaz, O’nu tanımaktır
, âlemi kendisini sevdirmek için nihâyetsiz zînetler ile süslemiştir
Namaz, O’nu sevmektir
, gördüğümüz hârika ihsanlarıyla bize olan muhabbetini gösterir
Namaz, O’na muhabbet ve itaattir
, görünen nîmet ve ikramlarıyla bize olan şefkatini ilân eder Nihâyetsiz bir şefkat ise elbette nihâyetsiz bir hürmete layıktır
Namaz, O’na hürmettir
, yaptığı mükemmel san’atlarla bize gizli güzelliğini gösterir
Namaz, O güzele iştiyaktır
, benzersiz san’atlarıyla her şeyin kendisine has oluşunu ve kendi kudret eseri olduğunu i’lan eder
Namaz, O’nu tek, benzersiz ve ortağının olmayışını kabul etmektir
Namaz, yaratılışın asıl vazifesi ve kulluğun esasıdır
Namaz insanı yokluk karanlılarından varlık âlemlerine getiren ve onu câmit bir taş, ruhsuz bir ot veya şuursuz bir hayvan değil de eşref-i mahlûkat ve halîfe-i zemin olarak yaratan ’a, şükür ve O’nu en üstün bir şekilde övmektir
Namaz, bütün mahlûkatın ibâdetlerine işâret eden kudsî bir haritadır
Namaz, yaratılmış olmayı, abd oluşu, âciz, fakir, kusurlu ve fâni oluşu ve elbette ki yaratana muhtaç oluşu kabul ve izhardır Yani namaz, kulluğun ilânıdır
Namaz, haddini bilmektir
Namaz, ibâdetlerin her çeşidini içeren nûrânî bir fihristedir
Namaz, ’ın belirli vakitlerde manevî huzuruna yapılan davettir
Namaz, mi’raçtır Her Allahu Ekber bir basamağıdır
Namaz, ’ın kullarına
Namaz, kul ile arasında yüksek bir bağlılık ve yakınlık, ulvî bir münâsebettir
Namaz sevgiliyle yapılan kudsî bir sohbettir
Namaz, her bir ruh ve vicdanın lakayt kalamayıp iştiyak ile yapmak istediği ulvî ve nezih bir hizmettir
Namaz, fânilere tenezzül ve minnet zilletinden kurtulup Bâki’ye müteveccih olmaktır
Namaz, bizi unutan ve elimize geçmeyen dünyayı, “Allâhu Ekber” diyerek elimizle arkamıza atıp vefasız dünyaya onu unutmakla ceza vermek ve dertlerimizi kalbin ağlamasıyla rahmet dergâhına döküp, ’ın Rahmet kucağına sığınmaktır
Namaz, Kalp, ruh ve duyguların gıdasıdır
Namaz, kabrin arkasında devam etmekte olan beşer yolculuğunda bir bilettir
Namaz, dünyada manevî kuvvet, kabirde gıda ve ziya, mahşerde kurtuluş senedi, sırat köprüsünde Burak’tırNamaz, îmanı ışıklandırıp inkişaf ettirendir
Namaz, ’ın büyüklüğünü kalplere yerleştirendir
Namaz, akılları ’a yönelten ve ilahî adalet kanunlarına itaat ettirendir
Namaz, kâinattaki ’a âit nizamı i’landır
Namaz, kâinat ile ahenktir
Namazsızlık ise; ilahî düzenden çıkmak, ahengi bozmak ve ’ın va’dini ve rahmetini suçlamaktır
alıntı

Alıntı Yaparak Cevapla