08-02-2012
|
#5
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Hz. Adem (A.S.)
Bir eser müessirinden (yaratıcısından) üstün olamaz Bir eserde yapıcısında bulunmayan vasıflar bulunamaz Netice sebebinden üstün olamaz Taş sebep olursa, parçacıkları taşın eseri (neticesi) olur Maddede can yoktur; insanî ruh ve bunun özellikleri olan şuur ve akıl hiç yoktur: vicdan ve bunun özellikleri olan sevgi, nefret ve üzüntü de yoktur Bir maddenin, pek çok mükemmel makina sistemi olan bir canlının vücudunu meydana getirmesi ve ona kendisinde hiç bulunmayan canı, hele akıl, irade ve vicdanın kaynağı olan ruhu vermesi ne kadar muhal ve imkansızdır Can enerji değildir Can, canlının duymasını ve gayeli hareket etmesini sağlayan, vücudunu tamir etme, kendisini koruma ve neslini devam ettirme vazifesini üstlenen manevî bir cevherdir Bir canlı sisteminin meydana gelebilmesi için mutlaka şu şartlar gereklidir;
1- Sistemin gelişigüzel değil, enerji ve besinleri dönüştürecek mükemmel mekanizması ve makina sistemi olmalıdır
2- Otomobilin çalışması için nasıl petrol lazımsa, bunun da kullanılabileceği bir enerji kaynağı yani besinler bulunmalıdır Canlıların besinleri, bitki ve hayvan organizmalarıdır
3- Bu enerjinin dönüşüm mekanizmalarını idare edip devam ettirmek ve çoğaltmak için bir kontrolcü bulunmalıdır Çünkü Termodinamiğin ikinci kanunu olarak ifade edilen ve kainatta geçerli kanuna göre sistemlerin düzensizliğe doğru tabii bir kaymaları vardır Otomobilde bu kontrolcü şoför, elektronik beyinde kontrol mühendisidir Otomobilin şoförü veya elektronik beyinin kontrolcüsü ölmüşse bunlar kendi kendilerine gayeli ve düzenli çalışamazlar Kendilerinin benzerlerini meydana getiremezler ve kendilerini tamir edemezler Az bir zaman sonra çürür, dağılır ve saçılıp giderler Canlıların mekanizma ve makinalarının kontrolcü ve idarecisi candır Canlının canı çıkmışsa, bunca muazzam zekasına rağmen insan dahi ona canı veremez
4- Canlı bir sistemin mutlaka akıllı alim ve bir yaratıcısı olmalıdır O da Allah'tır Otomobilin yapıcısı akıllı bir insandır Öyle ise canlıların organizmalarını, o akıllara durgunluk verecek çok muazzam makina sistemlerini, oksijen, hidrojen (yani su), fosfor, kükürt, azot, karbon, kalsiyumdan yaratan ve bunlara canı veren Allah'tır
İnsanla hayvan arasında mahiyet farkı vardır İnsanlarda akıl, irade ve vicdan vardır Hayvanlarda bunlar yoktur Bunların kaynağı da Allah'ın insana verdiği ruhtur Bu insanî ruh hayvanda yoktur
Buna göre tekamül nazariyesi (Darwinizm) muhaldir (imkansızdır)
Darwinizme inananların, insanın maddeden kendiliğinden tekamül ederek meydana gelişini "Akılları mı emrediyor, yoksa bunlar azgın kimseler midir?" (et-Tûr, 52/32) KAYNAK: BAĞÇECİ, Muhittin; Şamil İslam Ansiklopedisi, C I, S 72-77
|
|
|