Prof. Dr. Sinsi
|
Rüzgarla Mücadele
RUZGARLA MUCADELE
Yazar: Donald_Duck "Motorcunun karsilasacagi baslica sorunlardan biri ruzgardir  Bocekler motorun on camina degilde yanina yapismaya baslamissa hava ruzgarlidir denilebilir saka  
Ruzgarin etkisi her motor turune gore degisik olacaktir, o yuzden kendi deneyimleriniz cok onemli  ben sadece kelimenin tam anlamiyla "ipucu" verebilecegim  o da tecrubesizlere sadece  tecrubeli olanlar kendi bildikleri ile katilirsa bu bilgi alisverisi daha neseli ve faydali olabilir
Aciklik bir yerde tek basina gidiyor da bir yonden sabit hizda ruzger esiyorsa (boyle bir olay nadir dir ya, diyelim "ise" ) yapacaginiz sey kontra viraj teknigini uygulamaktan ibarettir Evet bu teknik nasil bize viraj dondururyor, kivirmaca ile hayatimizi kurtariyorsa, buradada ruzgardan kurtaracaktir Ruzger ne yandan esiyorsa o yandaki elcigi ileri itin
Mekanizmayi biliyorsunuz artik  motor o yana devrilir, ruzgar kaldirir, denge kurulur ve siz dumduz, hicbir mucadeleye girismeden, egilip bukulup, gidonla, agirliginizi kaydirmakla filan ugrasmadan gayet "kool" bir sekilde yolunuza devam edersiniz
Normalde bu ruzgar illeti sizi umulmadik, aslinda umulduk ! zamanlarda bulur  
Tunel cikislari   en tipik ruzgarla bulusma yeridir Kopru ayaklari gecisleri, buyuk agir araclari sollama sirasinda, tepe ustleri, acik yuksek kopru sirtlari hep ruzgarla bulusma, cebellesme noktalaridir
Yapacaginiz tek sey 1- Sakin olmak, 2-kontra viraj teknigini uygulamaktir Ruzgar gum diye vurdugunda yapilacak sey o yondeki elcigi orantili bir hizla ileri itmektir
********* Altin kural *********
Ruzgar denilen namerdin en buyuk silahi SESidir Evet  Kulakliginiz her zaman takiliysa ruzgar sizi eskisi kadar korkutamaz Kuvvetli bir ruzgar sesi motorcuyu urkutur, kasar, gulumsemenizi yuzunuzden siler Endise ile suren motora hakim olamaz, bu durumda kullanmayin!
Kulakliginiz hep kulaginizda olsun, unutmayin kirilan kemik kaynar, yirtilan deri-kas yerine gelir ama kaybolan isitme duyusu tamir olmaz  ilerde altin yillarinizi duvar gibi sagir gecirirsiniz
************************* *********
Uzun yolculuklara daima sabah erken cikin  tecrubeli uzun yol motorculari hic bir zaman ogleden sonra uzun yol yapmak, acik duzluklere cikmak istemezler Ogleden sonra isinip yukselen havanin yerini doldurmaya calisan serin hava (meltem, lodos, kesisleme mesela) siddetli yuzey ruzgarlarina sebep olur Ciftciler, balikcilar bunu iyi bilir  
Turbulans denilen nam kefere bozguna ugramis havadir ve tehlikeli olabilir Genellikle otobuslerin, kamyonlarin, TIR larin arkasinda ve yan arkalarinda olusur Bunlara yaklasmayin Bu tur araclari sollarken sol seridin en acigina gidin Bu araclarin bir tehlikesi de yandan (sag yada sol farketmez) gelen ruzgari (varsa) kesmeleri dir Yani diyelim sagdan ruzger esiyor, siz sag elcigi motoru saga yatirmaya yarayacak sekilde ileri itmis, ruzgarin basinci ile dengeyi bulmus, dumduz gidiyorsunuz  solladigin iz otobus o ruzgari kesecegi icin sizi dengede tutan basinc ortadan kalkar ve doogru otobusun gobegine dogru dalisa gecersiniz Dikkat
Bir diger turbulans/basinc tehlikesi de karsi seritten hizla gelen otobus vb devasa mahlukatin sizin seridinize tokat gibi vurdugu hava dalgasidir Bu tur iki yonlu yollarda sakin ha sol seridin en solundan gitmeyin Bu basinc bazen hafif bir motora serit degistirtecek kadar kuvvetli olabilir
Yolcunuz varsa iki misli dikkatli olmaniz lazim, cunku yolcu gemiye cekilmis ikinci bir yelken gibidir Motor ruzgara karsi cok daha hassaslasacaktir
Butun bunlara ragmen  korkmayin, her zaman kulaklik takin, ruzgarda hizi dusurun  
Hizi dusurmek ne ise yarar?
HAYALi DENEY 
Diyelim bir kosu bandi var, ozel yapilmis  uzerinde bir 350kg lik devasa bir motosiklet duruyor, siz yaninda ve yerdesiniz, ve sistem calismiyor su anda yanina gidin, ve motoru YANDAN obur yana dogru itin bakalim kimildatabiliyormusunuz Mumkun degil  bir milim bile kimildamaz Simdi sistemi calistirin  motor saatte 5 km ile gidiyor olsun  itin, aaa motor yana kaymaya basladi  50km/h e cikarin hoop cok daha hafif bir basincla motorun yana dogru gittigini gorursunuz saatte 120 ye cikarin, kucuk parmaginizla itin motor yana dogru gidiverir
Sonuc, hiz arttikca motor yandan gelen basinca karsi daha duyarli olmaya baslamistir Motoru yolda duz tutan sizin marifetiniz ve motorun aerodinamik yapisidir  Hiz arttikca tekerleklerde birim alana dusen basinc da azalir unutmayin, motor hafifler, cunku hava sizi kaldirmaktadir (Yaris otomobillerindeki kanatlari, spoilerleri gozunuzun onune getirin  altlarina hava girmesin diye ne kadar alcak yapildiklarina bakin, bunlarin buyuk kismi otomobili yola bastirmak icin dizayn edilmistir)
Hizi guvenli bir seviyeye dusurun, (cok yavaslamak trafikte tehlikelidir) kontra viraj teknigini iyice pisirin, ogrenin, UYGULAYIN  Ruzgar sizden korksun   
Kalin saglicakla  
DD
Motorlu Maarif Takvimi   :
Lastiklerin basincina her hafta bakiyorsunuz DEGILMI?
Lastikleriniz tubles ise, yaninizda tubles lastik tamir seti varmi?
   bu CO2 tuplerinin genellikle ise yaramadigi gozleniyor, unutmayin, yaniniza bir bisiklet pompasi alin Dusuk lastik basinciyla kullanmayin motoru  sagliginiza aykiridir "
alıntıdır 
|