07-10-2012
|
#1
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Öğretmenim Dedim Önümü İlikledim
Öğretmenim dedim,önümü ilikledim
Neye Yanarım
Ağrı'daki o harabe okulda ögrencilerini kurtarmak
uğruna yanan yirmili yaşlardaki iki genç kadın
ögretmenin haberleri medyada ilgi görmedı
Ne katil pop star yarışmacısı kadar  
Ne Hülya Avşar'ın yırtmacı kadar Ne taş fırın
erkeğinin bıyıkları kadar  
O okulu bir televizyon kanalında, arka sıralardaki
haberde gördüm
Daha çok bir ağılı andırıyordu Sıvası dökülmüş
duvarlar, tahta bir kapı, camsız pencereler, akan bir
tavan, sefıl-perişan bir geleneksel küçük Anadolu okulu liberaller özel okullara-kolejlere önem verdiklerı
için, gelen dinciler tarikat okulları ve Kuran kurslarına yöneldiklerı için, hiçbir zaman sahip bulamamış
bir zavallı okul
Öyle okullarda okudum, ders sırasında soğuktan
sızlamaya başlayan ayak parmaklarını ben bilirim
Çocuklar üşümemek için sobayı yakmaya kalktılar,
soba patladı
iki öğretmen Aysun ile Burçin, çocuklar yanmasın diye
sobayı dışarı atmak üzere kucakladılar ve yandılar
Önceki gün Burçin öğretmen hastanede öldü, bu yazı yazıldığı sırada Aysun öğretmen ölüme direniyordu
Böyle bir sıradan (!) olay Çocuklarınız koleje, bakımlı okullara gidebilir
Yine de soğuk bir bakımsız sınıfı  Orada ayak
parmakları soğuktan sızlayan çocukları  
Ve bir gün çocuklar yanmasın diye sobayı kucaklayacak kadar yüreğinde görev sevdası, analık duygusu ve en çok da yiğitlik olan o genç öğretmenleri eminim hissettiniz Duyarlı bir ülkede olsaydı onlar ''ulusal kahraman''
ilan edilir, niçin yandıkları tartışılırdı Ne yapacaksınız ki, değerlerini-duygularını ve kendini yitirmiş bir ülkede bu söz konusu değil Bunun hesabını gelmiş geçmiş, o otuz yıla damgasını
vuranlardan,o dört yol çatına anıtmezarı yapılanlardan, o tarikat kolejlerine umut bağlayanlardan sormak bir yana  İki öğretmen, topuğundan vurulan o İstanbul züppesi kadar bile yer almadı medyada
Ne kim kimi becerdi haberleri kadar  Ne yılbaşında en iyi nerede zıplanır haberleri kadar  Çocukların ayak parmakları kadar sızlamıyor yürekleri  
CAN DÜNDAR
|
|
|