yenilikler bilginin nitelik ve nicelik açısından sürekli gelişmesine neden olmuştur

İlkel çağlarda insanlar sadece yaşamlarını devam ettirebilecek düzeyde bilgiye ihtiyaç duyarken, günümüzde insanın ihtiyaç duyduğu bilgi tahmin edilemeyecek kadar çoktur

Bu da bilginin aşırı ve hızlı bir biçimde artmasına neden olmaktadır
Geçmişte geleneksel ve tarıma dayalı yaşayan toplumlar, günümüzde sanayi ve bilgiye dayalı hale gelmiştir ve toplumların gelişmişlik düzeyleri demir-çelik üretimi ile ölçülürken, günümüzde bilgi toplumlarında bu ölçüt bilgisayar olmuştur
Bilgi toplumunda iş kollarının paylaşımı %15 hizmet sektörü, %5-10 sanayi sektörü, %5-10 tarım sektörü,%65-67 bilgi sektörü şeklinde sıralanmıştır
Bilgi teknolojisi Wellington (3) tarafından “Bilginin üretilmesi, toplanması,
işlenmesi, yeniden elde edilmesi, yayılması ve korunması” olarak tanımlanmakta ve telefon, kablolu yayınlar, uydu aracılığı ile yayın, video diskler, bilgisayarlar ve yazılısözlü her türlü iletişimi içermektedir

Bilgi teknolojisinin kullanımı ile; bilginin işlenme hızı, kullanılabilirliği artmış, bilginin kullanım alanları çeşitlenmiş ve bilgi etkin bir şekilde işlenerek bilgiye dönüştürülecek veri miktarı artmıştır

Toplumlardaki,hareketlilik, hızlı değişme, bilimselliğin ve teknolojinin önemini daha da artırmaktadır

Bilgi toplumlarında insanın bilgiyi üreten ve tüketen olmak üzere temelde iki rolü vardır

Üreten olarak, bilgi insandan onun etrafındaki çevreye doğru akarken, tüketen olarak ise bilgi çevreden insana doğru akar (2)

Bilgi toplumunda insan, bilgiye ulaşma yollarını, bilgiyi sınıflayabilmeyi, üretebilmeyi, paylaşabilmeyi, değişen ortamlara uyum sağlayabilmeyi öğrenmek zorundadır

Bilgi teknolojilerini rahatlıkla ve verimli bir biçimde kullanabilen, girişimci, üretken, yenilikçi, bireysel sorumluluk sahibi, kendini gerçekleştirmiş, sürekli kendini yenileyen insanlar başarılı olacaktır
Günümüzün eğitim sistemleri öğrenci merkezli bir eğitimi savunmaktadır
Bu eğitim sisteminde öğretmen rehber durumundadır
Öğrenciler pek çok kaynaktan bilgiye ulaşabilir, öğretmen bu durumda öğrencilere bilgiye ulaşma yolarını göstermekle görevlidir
Günümüzde bilgisayarlar bilgiye ulaşmada, paylaşmada ve bilgiyi depolamada en önemli araçları oluşturmaktadır
Bu nedenle bilgisayarın eğitim ortamında kullanılması daha etkili bir öğretimin gerçekleşmesine neden olabilir
Bilgisayarlar eğitim alanında; eğitim araştırmalarında, rehberlik ve psikolojik
danışma hizmetlerinde, ölçme ve değerlendirmede, eğitim hizmetlerinin yönetiminde ve öğretim alanında öğretme-öğrenme süreçlerinde kullanılmaktadır (5, 6, 7, 8, 9)

Bilgisayarın son yıllarda hızlı bir şekilde gelişimi eğitim sistemimizi de etkileyerek sistemde bir takım değişikliklerin yapılması mecburiyetini doğurmuştur

Eğitimde yeni teknolojileri kullanmak geleneksel yönteme göre daha fazla duyu organına hitap etmeyi beraberinde getirir

Bu da öğrenci ilgisini arttırdığı gibi öğretimi kolaylaştırıp, zevkli hale getirerek öğrenmenin hızlanmasını sağlar (10)

Ayrıca eğitimde bilgisayarların kullanılmasının; öğrenci sayısının ve eğitime olan talebin hızla artması, bilgi miktarının çoğalması, içeriğin karmaşık hale gelmesi, bireysel farklılıklar, yeteneklerin giderek daha fazla önem kazanması, öğretmen yetersizliği gibi nedenlerden dolayı önemli bir gereklilik olduğu düşünülebilir

Öte yandan bilgisayarların eğitim ortamında kullanımı ile ilgili birçok eğitimci tarafından yapılan araştırmaların sonuçları, eğitimde bilgisayar kullanımının okullarda öğrenme çevresini zenginleştirdiği ve eğitimin niteliğinde de önemli değişiklikler oluşturabileceğini ortaya koymaktadır
Bilgisayarla çalışan öğrencilerin hemen hemen hepsinde büyük ve uzun dönemli bir ilgi gözlenmekte, öğrencilerin bilgisayarla çalışmaktan hoşlandıkları, zevk duydukları,yüksek güdülenme ile güç ve yorucu problemleri çözdükleri, çabuk öğrendikleri görülmektedir (11)

Ayrıca çoklu ortam ile desteklenmiş eğitim programları ile hem etkili ve eğlenceli bir eğitim yaşantısı oluşturabilir, hem de öğrenim süresini normal yollara oranla önemli ölçülerde kısaltabilir, başarı oranını da arttırabilir
Bilgisayarla öğretim, psikologlar tarafından geliştirilmiş yeni öğretme-öğrenme ilkelerinin eğitimciler tarafından programlı öğretim yöntemleriyle, elektronik araçlarla uygulanması esasına dayanmakta (13) ve öğretim sürecinde değişik uygulama biçimleribulunmaktadır
Bir eğitim aracı olarak bilgisayarların eğitim açısından üstün yönleri şunlardır
1

Etkileşimli bir araçtır, öğrenci bilgisayar karşısında denetim yetkisini kullanmayı öğrenir

2

Büyük bir esnekliğe sahiptir, etkin bir pekiştiricidir, sabrı sonsuzdur

3

Yazı tahtası, ders kitabı kadar geneldir

Yazı, çizim, grafik, sayı, renk, ses vb

çok çeşitli bildirim simgesini durgun yada hareketli olarak kullanabilir ve çeşitli kaynaklardan yararlanabilir

4

Uygun biçimde hazırlanmış her çeşit programı kullanabilir

5

Ders yazılımlarında çok değişik sürprizlere yer verilerek eğitimi zevkli ve ilgi çekici hale getirebilir

6

Bireysel öğretimde ve grup öğretiminde kullanılabilir

7

Programlı öğretimin dayandığı ilkelerin uygulanmasına hizmet edebilir

8

Öğrencinin sorulara verdiği cevapları kaydeden istenildiği an sonuçları
bildirebilen eşsiz bir sınav aracıdır ve soruda üretebilir

Bilgisayarların eğitim alanında öğretim sürecinde kullanılma biçimleri şu başlıklaraltında gruplandırılabilir (14):
• Bilgisayar Yönetimli Öğretim (Computer-Managed Instruction)
• Bilgisayara Dayalı Öğretim (Computer-Based Instruction)
• Bilgisayar Destekli Öğretim (Computer-Assisted Instruction)
Bilgisayar Yönetimli Öğretim:
Bilgisayarın, öğretimi planlama sınavları hazırlama, öğrencilere not verme ve değerlendirme gibi öğretimde doğrudan değil,ancak öğretimi ilgilendiren etkinliklerde kullanılmasıdır (10)
Bu terim, hem bilgisayar destekli öğretimdeki faaliyetleri hem de bilgisayarla düzenlenmiş öğretimdeki faaliyetleri içine alan ve bilgisayarın öğretimde kullanılmasını ifade eden genel bir terimdir