Yalnız Mesajı Göster

Tekstil "Promosyon"unda En Güvenli Liman

Eski 07-20-2015   #1
dean534
Varsayılan

Tekstil "Promosyon"unda En Güvenli Liman





promosyon eyleminin bu gelismesi nedenlerini analize etmege çalisirsak, görürüz ki, esasinda, bu yeni
akimi dogurmus ve desteklemis olan unsur, serbest rekabettir

a) Rekabetin artmasi :

Daha önce anlatmis oldugumuz üzere, rekabetin ele avuca sigmaz sekilde gelismesi, promosyon
eylemlerinin çogalmasi sonucunu dogurmaktadir

Faal bir rekabete karsi tesebbüsler, durumlarini muhafaza etmek için, savunma ve karsi koyma
teknikleri uygulamak zorunda kalmislardir Yeni ticaret stratejisi, rakip markalari, geleneksel
savunma araçlariyla degil, olaganüstü vurucu kabiliyette silahlarin kullanilmasiyla karsilamayi gerektirir

Dolayisiyla, rekabet ekonomisinin yeni verileri, kaçinilmaz olarak, yeni bir ticaret mücadelesini
sart kosarlar Bunda, satis promosyonu, günümüzün en etkili ve vurucu silahi durumundadir

b) Yeni mamullerin sürülmesi :

Bu rekabetin her sahadaki dolayli sonuçlarindan biri, her anda yeni mamûllerin belirmesidir
Bu arada, süratle hareket, rakipten evvel davranmak, sarttir Çagimiz, teknolojik yarisma çagidir
Kitle tarafindan kabul edildigi anda, mamulün, tüketicinin degisen zevk ve ihtiyaçlarina uydurulmasi, onlara göre degistirilmesi sözkonusudur

Tesebbüsler, çok az zaman içinde yeniliklerini tanitma zorundadirlar Böylece , mamûllerin provasini
saglayan promosyon teknikleri meydana gelmektedir Kupon, esantiyon dagitimlari, bunlardandir



Özellikle Birlesik Devletlerde yapilmis olan bazi tesebbüs etüdlerinden anlasilmis olduguna göre, reklâm
maliyetinin gittikçe artma egiliminde olmasi, promosyona halen baglanmakta olan önemi izah edici niteliktedir
Her gün mamullerini sürmege alisik olan tesebbüsler, sene boyunca, önemli meblâglari görkemli reklâmlara yatirmaktan kaçinmaktadirlar
Daha mülâyim, daha çikarti (ekonomik), ve hiç olmazsa, beklenen sonuçlarla oranlanabilen ve kisa vadeli olarak rantabl olan imkânlari kullanabilmek istemektedirler

d) Yeni dagitim sekillerinin yayilmasi :

Çagdas dagitim usullerinin yayilmasiyla, promosyon tekniklerinin kendiliginden meydana gelmeleri de bir ihtimaldir
Geleneksel satista, satici, tavsiyeleriyle, gizli müsteriyi etkilemege çalisirdi Günümüzde, saticisiz, serbest
satisli dükkânlarda, veyahut da üstün pazarlarda (süpermarket) saticinin bulunmayisi, tesebbüsleri, halka baski
yapmanin yeni yollarini bulmaga itelemektedir Bu nedenle, pazarlama satis yerinde reklâm (SYR) paketleme (packaging) ve özel
satislar belirmistir Bunlar, dagitimdaki çesitlemeye uyan promosyon teknikleridirler

Site adresi : wwwpgmpromosyoncom

Alıntı Yaparak Cevapla