Konu
:
İyi Bir Gelecek İçin Doğru Mastırı Seçin
Yalnız Mesajı Göster
İyi Bir Gelecek İçin Doğru Mastırı Seçin
12-23-2012
#
1
Prof. Dr. Sinsi
İyi Bir Gelecek İçin Doğru Mastırı Seçin
Hangi sektör
hangi mastırı tercih ediyor?
Birçok şirket
çalışanlarına mastır yapacakları alanlarda danışmanlığın yanı sıra maddi destek de veriyor
En yoğun talep MBA ve bilişim teknolojilerine yönelik
İş yaşamında gittikçe artan rekabet ortamı
şirket içi hiyerarşik yapıların ve klasik çalışma yöntemlerinin de kurallarını değiştirmeye başladı
Başarı kazanmak
günümüzde ancak değişimi yönetmek ve farklılık yaratmakla mümkün olabiliyor
Kariyeri bir üst noktaya taşımak için şart olan bilgi yatırımlarının ise çalışma hayatının ilk yıllarında yapılması kişinin geleceğini de şekillendiriyor
Lisans eğitiminde kazanılan bilgi birikiminin artık yeterli olmadığı bu dönemde herkes
kariyerini yüksek lisans programlarıyla parlatmaya başladı
Araştırmalar yüksek lisans yapanların elde ettikleri avantajları çarpıcı rakamlarla gözler önüne seriyor
Türkiye'de yüksek lisansını tamamlamış kişilerin yüzde 21'i üst düzey yönetici veya şirket sahibi olarak görev yaparken bu rakam orta düzey yöneticilerde yüzde 38'e kadar yükseliyor
Mastırlı uzmanların oranı yüzde 27 ile üçüncü sırada yer alıyor
Ancak işin kritik aşaması
doğru mastır programını seçmekten geçiyor
Büyük emek
zaman harcanan ve bazen de finanssal yatırım gerektiren bu süreçten en iyi karşılığı almak için 'cazip mastır konuları'nı bilmek şart
Uzmanlar mastır programını seçmeden önce kariyer hedefinin net olarak belirlenmesi gerektiği konusunda uyarıyor
Sektörlerde yaşanan gelişmeleri yakından takip etmek ve meslek dalında doğacak yeni ihtiyaçları iyi analiz etmek dikkat gerektiren konuların başında geliyor
Nitekim birçok şirket
yüksek öğrenimli çalışanlarına hangi alanda mastır yapmaları gerektiği konusunda danışmanlık hizmeti veriyor
Üniversiteler ortak çalıştıkları danışmanlık şirketleriyle endüstrilerin ihtiyaç duyduğu yeni yüksek lisans içerikleri hazırlıyor
Mesleki teorilerin yanı sıra pratik uygulamalara da yer verilen programlara gelen talepler her geçen gün artıyor
Farklı içerikleriyle her sektörden çalışana kariyer umudu olan yüksek lisans programları
kültürel incelemelerden bilişim sistemlerine
MBA programlarından sigortacılığa kadar uzananan farklı başlıklar içeriyor
Özellikle çalışan kesim tarafından tercih edilen bu programlar
eğitim saatlerine yönelik sağladıkları esneklikle de kişileri cezbediyor
Yüksek lisans programlarıyla rakipleri arasından sıyrılmak için çaba sarf eden profesyonellere şirketler de önemli fırsatlar sunuyor
Örneğin Anadolu Grubu
Executive MBA programına katılması uygun görülen çalışanların tüm eğitim masraflarını karşılıyor
Her yıl Mayıs ayında grup şirketleri tarafından aday gösterilen çalışanlar mastır
programlarına katılmaya hak kazanabiliyor
Otomotiv sektöründen VDF Group da çalışanlarına yüksek lisans için şans tanıyan şirketler arasında
İnsan kaynakları yönetmeliğinde belirtilen kriterler çerçevesinde
her yıl iki kişi yüksek lisans yapabiliyor
Microsoft ise çalışanlarına dünya çapında yüksek lisans destekleme programları sunuyor
Türkiye Microsoft ve HP ise mastır yapmak isteyen personele izin politikalarındaki düzenlemelerle destek veriyor
En çok MBA tercih ediliyor
Şirketlerin ve yöneticilerin en çok tercih ettiği yüksek lisans programlarının başında MBA geliyor
Ancak MBA tercihinin yanı sıra Yönetimde Bilişim Teknolojileri
Sanayi Liderleri Programları
Sigortacılık ve Sermaye Piyasası ve Borsa yüksek lisans programları da son yıllarda öne çıkan mastır bölümleri arasında
Sektörlere göre yapılan araştırmalarda MBA en çok danışmanlık ve finans ağırlıklı mesleklerde tercih edilirken
MBA programlarının kabul gördüğü diğer sektörler arasında yüzde 13 ile bilişim ve perakende geliyor
İlaç ve sağlık sektöründe ise MBA yüksek lisansı yapanların oranı yüzde 5'e kadar düşüyor
Pek çok sektörün ortak ihtiyacı MBA'e yönelik olsa da şirketler
eleman seçerken farklı alanlarda mastır yapan kişilere de öncelik tanımaya özen gösteriyor
Mastırlı yöneticiler
Yüksek lisans programlarının en çok tercih edildiği sektörlerin başında finans bulunuyor
Finans alanında yapılan yüksek lisans oranı yüzde 19'luk payla birinci sırada geliyor
Finans sektöründe MBA'in yanı sıra sanayi liderleri programı
sigortacılık
sermaye piyasası ve borsa
küresel siyaset ve uluslararası ilişkiler
uluslararası ekonomi ve kalkınma ve genel işletmecilik programları öne çıkıyor
Yüzde 13'lük oranla ikinci sırayı alan bilişim sektöründe ise BT tabanlı teknolojinin kullanım süreçlerini iyileştirilip daha karlı iş modellerinin yaratılmasını amaçlayan programlar cazip seçenekler arasında
Yönetimde bilişim teknolojileri (YBT)
MBA
mühendislik
matematik ve teknoloji yönetimi parlayan diğer master konuları
Yaklaşık 25 bin kişilik istihdam yaratmaya hazırlanan perakende sektöründe ise iletişim ağırlıklı programlar katılımcılara kariyerlerinde yükselmeye zemin hazırlıyor
Yaklaşık yüzde 13'ü yüksek lisansını tamamlamış çalışanlardan oluşan sektör; pazarlama iletişimi ve halkla ilişkiler
MBA
küresel işletmecilik ve pazarlama bölümlerini tercih ediyor
Otomotiv sektöründe ise çalışanların kariyerine ise en çok mühendislik alanlarındaki yüksek lisansları konuları katkı sağlıyor
Akademik içerik önemli
Akademisyenler yüksek lisans yapmadan önce mesleki ihtiyaçlar kadar akademik konulara olan ilgiye de dikkat edilmesi gerektiğinin altını çiziyor
Sabancı Üniversitesi Yönetim Bilimleri Fakültesi Öğretim Üyesi ve MBA Programları Direktörü Can Akkan'a göre iş yaşamının içinde yer alındığı sürede şirkete katma değer yaratacak bir olguyu projelendirip çözüme ulaştırmak
mastır programlarının çalışanlara sağladığı avantajların başında geliyor
Akkan
"Çalışanlar başarı için iyi bir eğitim alarak rakiplerine karşı fark yaratmalı" diyor
İpek ALPKÖKİN
Akademisyenler ne tavsiye ediyor?
Can Akkan / Sabancı Üniversitesi Yönetim Bilimleri Fakültesi Öğretim Üyesi ve
MBA Programları Direktörü
"Gerçek projelere dayanmalı"
Sabancı MBA programına katılan öğrencilerin profili; ODTÜ yüzde 23
Sabancı yüzde 19
Koç ve Bilkent yüzde 9
Boğaziçi yüzde 7 şeklinde
Aralarında İTÜ ve Marmara'nın da olduğu Türkiye'nin en iyi üniversitelerinden mezun mühendislik
işletme - ekonomi
fen ve sosyal bilimler okumuş öğrenciler geliyor
Programımızdan mezun olan öğrenciler
CAP ve misafir konuşmacılar sayesinde hangi sektörde
nasıl bir işin kendisi için en iyisi olacağını anlamış olmanın bilinciyle iş arıyor ve bu özellikleriyle şirketlerin daha çok ilgisini çekiyor
Yrd
Doç
Dr
İpek Altınbaşak / Bahçeşehir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Müdürü
"Marka yönetimi büyük ilgi görüyor"
Bireylerin sadece genel konularda veya belli alanlarda bilgi sahibi olması değil
bunları disiplinlerarası eğitimlerle geliştirerek farklı konularda karmaşık sorunları çözebilme yeteneği kazanması da önemli
Dünyadaki eğilimleri ve uluslararası alandaki iş uygulamalarını izleyerek oluşturulan bu programlar
Türkiye'nin içinde bulunduğu şartlara ve ihtiyaçlara en iyi şekilde cevap vermek üzere tasarlandı
Bahçeşehir Sosyal Bilimler Enstitüsü'nde en çok talep gören yüksek lisans programları arasında "Stratejik Pazarlama ve Marka Yönetimi"
"Sermaye Piyasaları ve Finans"
"Genel İşletmecilik"
ve "Pazarlama İletişimi ve Halkla İlişkiler" programları sayılabilir
Prof
Dr
Beyza Oba / Bilgi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Müdürü
"Uzmanlaşmaya olanak sağlamalı"
Enstitüde dersler
alanlarında uzman bir akademik kadro ve deneyimli eğitimciler tarafından yürütülüyor
Öğrencilere
alanlarında proje hazırlama ya da tez yazma seçeneğinin verildiği programlarda
ufuklarını genişletmelerine ve uzmanlaşmalarına olanak sağlamak amacıyla seçmeli derslerin sayıca fazla olmasına özen gösteriyoruz
Prof
Dr
Mesut Razbonyalı / Maltepe Üniversitesi Rektörü Sosyal Bilimler Enstitüsü
"Küreselleşme konusu kritik"
Yüksek lisans programlarıyla küreselleşme
yoğun rekabet koşulları
çeşitli müşteri talepleri ve teknolojik yenilikler gibi etkiler altında olan sektörlere uzmanlaşmış insan gücü yetiştiriliyor
konularında uzmanlaşmak isteyen profesyoneller geleceğe hazırlanıp yönlendiriliyor
Yüksek lisans programlarından mezun olanların
uzman ve yönetici olarak çok önemli görevler almaları enstitünün başarı göstergelerinden biri
Doç
Dr
İrini Dimitriyadis / Bahçeşehir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Müdürü
"Mühendislik yönetimi ilk sırada"
Mühendislik yönetimi programımız
endüstri mühendisliği dışındaki tüm mühendislik alanlarından mezun olanlara açık ve büyük ilgi görüyor
Bilgi teknolojileri programımız da değişim yaratabilmek için gerekli temel yaklaşımı sağlaması ve çok farklı altyapıya sahip öğrenci gruplarını kabul etmesi nedeniyle talebi yüksek programlarımızdan biri
Tedarik zinciri ve lojistik yönetimi programımız
ilgili sektörlerde çalışmakta olanlar
tarafından tercih ediliyor
Yrd
Doç
Dr
Metehan Sekban / Bilgi MBA Direktörü
"Kavramlarla düşünen bireyler" Öğrenmenin kolaylaştığı iş ortamında 'bilmek' yeterli değil
Farklılık yaratmak; bilgiye erişebilmenin yanı sıra bilgiyi anlamak
içselleştirmek
dönüştürmek ve uygulayabilmekle mümkün
Kurumların bir bölümü
günümüzde yaşanan bu hızlı değişime ve küresel rekabete ayak uyduramadıkları için kısa ömürlü oluyor
Diğerleri ise karar mekanizmalarını hızlandırarak bireysel sorumluluk ve yükümlülüğü artıran yalın organizasyonlara geçiyor
Dolayısıyla
sorumluluk alan
hızlı ve doğru karar veren
becerilerden çok yetkinliklere yatırım yapanlar rekabet avantajı yakalayabiliyor
Prof. Dr. Sinsi
Kullanıcının Profilini Göster
Prof. Dr. Sinsi Kullanıcısının Web Sitesi
Prof. Dr. Sinsi tarafından gönderilmiş daha fazla mesaj bul