Konu
:
Üzeyir Garih'ten Yöneticilere Hitaben Yazılmış Çok Güzel Bir Konu...
Yalnız Mesajı Göster
Üzeyir Garih'ten Yöneticilere Hitaben Yazılmış Çok Güzel Bir Konu...
12-23-2012
#
1
Prof. Dr. Sinsi
Üzeyir Garih'ten Yöneticilere Hitaben Yazılmış Çok Güzel Bir Konu...
“Doğru olan işi yapmak* işleri doğru yapmaktan daha önemlidir”
(Üzeyir Garih’in yazısından alınmıştır
)
Değerli dostlarım*
Özellikle yöneticiler ve yönetici adaylarında ve hatta kendimde zaman zaman tecrübe ettiğim bazı davranışları yararlı olacaktır düşüncesiyle bu yazımda dile getirmeyi yararlı gördüm
1- Altınızdakilerle konuşurken ses tonunuzu yükseltmeyiniz
Bu onları tedirgin eder* sizinle tartışma zeminini yok eder
Sonuçta yanlış karar alma olasılığınızı artırır
2- Münakaşaları uzatmayınız
İkna olamadığınız veya edemediğiniz hallerde* görüşmeyi erteleyiniz
3- Kızma hakkınızı* karşınızdaki bu hakkını kullanmasını müteakip derhal uygulamayınız
Kızma hakkı soğuk yenmesi gerekli bir yemektir
Aksi halde durum kavgaya dönüşür
4- Taltifi aleni* cezalandırma veya haklı dahi olsa tenkiti ilgili ile teke tek yapınız
5- Gülümseyiniz* gülünüz veya muhatabınızı gülümsemeye ve gülmeye teşvik ediniz
6- Kim olsa selamlamayı ve mümkünse el sıkmayı ihmal etmeyiniz
Kimseyi görmezlikten gelmeyiniz
7- Karşınızdakine hakkını her durumda teslim ediniz
8- Yanlış bir hareketiniz olursa duruma göre gerekirse aleni özür dilemekten çekinmeyiniz
Bu sizi yüceltir
9- Aşırıya kaçmadan ve istihza izlenimi vermeden karşınızdakine zaman zaman kompliman yapmaktan geri durmayınız
Sempatiyi artırır
10- Her gelen mektup ve yazıya bekletmeden aldığınızı belirten bir cevabı mutlaka ve derhal yazınız
Ciddiyetinizin bir ifadesidir
11- Lüzumsuz münakaşalardan sakınınız ve bunlardan kaçınınız
Zaman ve prestij kaybetmeyiniz
12- Muhatabınızla karşılıklı olarak birbirinizi ikna edemiyorsanız* ısrar etmeyiniz
Güvendiğiniz uzman bir danışmanla istişare ediniz
13- Uzmanı olmadığınız konularda kesinlikle ısrarcı olmayınız
Mümkünse bu konularda dinleyici olmayı yeğleyiniz
14- Karşınızdakini durum ne olursa olsun hele alenen aşağılamayınız
15- Bir konunun size izahi halinde* konuyu anlamış olsanız bile karşınızdakinin sözünü kesmeyiniz
En kötü halde o sırada zihnen başka bir sorununuza çözüm arayın
Muhatabınızın içini boşaltmasına izin veriniz
16- Kesinlikle astlarınıza talimat vermeyiniz
Gerekçeli kararlarını talep ederken aynen tashihen veya tadilen görüşerek onaylamaya çalışınız veya reddediniz
17- Muhatabınızı huzura kavuşturmaya gayret ediniz
Oturma telkini örnek olarak rahatlatınız
18- Birini karşılarken ayağa kalkıp rahat bir köşeye karşılıklı oturtmaya bakınız
19- Muhatabınızı biliyor iseniz karakterine ve eğilimlerine uygun şekilde motive etmeye çalışınız
20- Konuşma arasında konuya uyumlu bir fıkra anlatmak durumu yumuşatır
Kişiye dokunacak veya kaba esprili nükte ve anekdotlardan kaçınınız
21- Psikolojik davranıp* karşınızdakinin görüşmeden* sonuç ne olursa olsun rencide olmadan memnun ayrılmasını sağlamaya bakınız
22- Nihayet dış görünümünüze dikkat ediniz
Görünüm bir oranda tahsiyeti belirler
Burada söylediklerimizi uygulamanın çok zor olduğu bilincindeyim
Ancak biraz gayretle mükemmele yaklaşmanın mümkün olacağına inananlardanım
Arada bir bu sütunlarda buluşabilmek ümidiyle
Üzeyir Garih
Prof. Dr. Sinsi
Kullanıcının Profilini Göster
Prof. Dr. Sinsi Kullanıcısının Web Sitesi
Prof. Dr. Sinsi tarafından gönderilmiş daha fazla mesaj bul