Konu
:
Rekabet Gücü İçin 12 Öneri
Yalnız Mesajı Göster
Rekabet Gücü İçin 12 Öneri
12-23-2012
#
1
Prof. Dr. Sinsi
Rekabet Gücü İçin 12 Öneri
Yalnız işten değil dişten de artırdığınız birikimlerinizi yatırdığınız
gecenizi gündüzünüzü verdiğiniz firmanızı çocuğunuz gibi seviyor
onun üstüne titriyorsunuz
Ama nedense işe aldığınız yöneticilere pek güvenmiyor
onların işleri sizin kadar kavrayamayacağını düşünüyorsunuz
Büyüme döneminde de kriz döneminde de önemli önemsiz tüm kararları siz almak istiyorsunuz
Sizde birazda mülkiyet kıskançlığı var sanki
Yeni dönemde
bu tutum ve davranışlarınızı ister istemez değiştireceksiniz
Çünkü iç pazar genişlemesini sürdürüyor
Bir bakkal bile artık küreselleşmenin ve dış rekabetin nefesini ve dış rekabetin nefesini ensesinde hissediyor
İçinde yaşadığımız yıllar; yönetim tarzınızı değiştirmenin
gözbebeğiniz KOBİ’nizi yeniden yapılandırmanın tam zamanı…
Yeni dönemde
bir “gizli şampiyon” olup dünya pazarlarına bayrağınızı dikmek istiyorsanız şu öneriler işinize yarayabilir:
Mikro yönetimi bırakın: Rutin işleri bir sisteme bağladıktan sonra ilgi alanınızdan çıkarın
Yarı rutin işleri de vaktinizi en az çalacak şekilde yeniden örgütleyin
Şu fırtınalı ve değişken havalarda sizin yeriniz daha çok kaptan köşkü
Birisinin değişimi izlemesi
rotayı düzeltmesi
yeni ufuklara bakması şart! Bunun için biraz zor da olsa özellikle rutin işlerdeki yetkilerinizi astlarınıza devredin
Kurumsallaşın: 1
kuşağın dişini tırnağına takarak kurup büyüttüğü firmalar artık oğullarının ve kızların yönetimine geçiyor
Kuşak değişimini bir kurumsal yönetim ve yeniden yapılanma fırsatı olarak kullanın
Ama babanızın birikim ve deneyiminden de son noktasına kadar yararlanmaya bakın
Tutumluluk
dürüstlük ve planlı çalışma gibi her dönemde geçer olan niteliklere siz de önceki kuşak gibi önem verin
Pazarı okuyun: Arada bir günlük yoğun iş trafiğinin dışına çıkıp
tablonun bütününü görmeye gayret edin
Pazarın yönünü ve trendlerini çözmeye çalışın
Bugünkü istekleri karşılamakla birlikte
gelecekte ortaya çıkacak tabloyu da zihninizde canlandırın
Bırakın rakipleriniz
sabit hedeflere nişan alsın
Siz zihninizi ve yeteneklerinizi uçar-kaçar hedefleri tam 12’den vuracak şekilde örgütleyin
Böylece değişimin arkasında değil önünde olabilirsiniz
Bilgi stokunuz büyüklerle yarışsın: İşçi sayınız
sermayeniz ve makine parkınız büyük firmaların çok altında olabilir
Ama bilgi stoğu açısından büyüklerle yarışacak
iş ilişkilerinde onlarla aynı dilden konuşacak ve aynı frekansı tutturacaksınız
Geçen yüzyılda bilgi eksikliği bugünkü kadar önemli değildi
Bilgi çağında bırakın büyümeyi
mevcut durumu korumak için bile ürün tasarımından satış sonrası servise kadar her alanda firmanızın bilgi stoğunu büyütmeniz şart
Aksi taktirde ekonominin değer zincirinde “en zayıf halka” olarak kalırsınız
Siparişi değil
ihtiyacı karşılayın: Siparişi üzerine üretim yaptığınızda elde edeceğiniz gelir
ekonomik duruma göre bir azalır
bir çoğalır
Alıcıların ihtiyaçlarını etüt ederek
bu ihtiyacı en iyi şekilde karşılayacak mal ve hizmeti ürettiğinizde
kriz dönemlerinde bile fazla zorlanmazsınız
Ürüne değil yenilikçi çözüme odaklanın: Tasarımını önceden belirlediğiniz ürünü seri halde üretmek ve bu ürüne müşteri aramak yerine
mevcut sorunlarını çözecek ürünlerini geliştirmeye bakın
İşinizin her alanında
küçüklü büyüklü yenilikler içi araştırma yapın
Diğer ülke ve sektörlerdeki yenilikleri
kendi işinize uyarlamaya
hatta geliştirmeye çabalayın
Hatalarınızdan ders aldığınız sürece yenilikler sizi hedefinize biraz daha yaklaştıracak
Ürün farklılaştırmasına gidin: Herkese birden aynı ürünü satmak isteyen artık alıcı bulamıyor
Bu nedenle farklı hedef kitlelere ve alıcı segmentlerine göre ürününüzü farklılaştırın
Örneğin bisküvi firmaları
tüketici talebindeki farklılaşmayı karşılamak için 150 dolayında farklı ürünü piyasaya sunuyor
Siz de alıcılarınızın istemlerini derinlemesine etüt ederek mümkün olan en geniş ürün yelpazesine ulaşmaya gayret edin
Müşteri ilişkilerini iyi analiz edin: Büyük firmalar müşterilerinin kimlik ve nitelikleri hakkında araştırma yapmak için büyük paralar harcıyor
Siz bu tür CRM ( Customer Relationship Managment = Müşteri İlişkileri Yönetimi) çalışmalarını çok daha az masrafla ve çok daha etkin bir şekilde yürütebilirsiniz
İş yaptığınız kişileri ortağınız gibi gördüğünüzde daha hızlı büyüdüğünüzü fark edeceksiniz
Yalın üretim avantajınızı kullanın: Büyük firmaların çoğunluğu
ne kadar gayret ederlerse etsinler
aşırı kilolarından bir türlü kurtulamıyor
Maliyetleri düşürmek aldıkları önlemler
işler rayına oturunca anlamını kaybediyor ve verdikleri kiloları tekrar alıyorlar
Siz ise minimum stokla üretim yapmaya imkan veren zamanında üretim
toplam kalite yönetimi ve 6 sigma yönetimi gibi teknikleri daha başarılı şekilde uygulayabilirsiniz
Siz bunlar için komisyonlar
komiteler ve odak grupları kurmak
sıkıcı toplantılar düzenlemek zorunda değilsiniz
Yönetimin kalitesini yükselttiğinizde
krizlere karşı bağışıklık kazanır ve kırılganlığınızı azaltabilirsiniz
Kıyaslama yapın: Eskiden Türkiye’de
hatta Ortadoğu’da yaptığınız işin erbabı firmanızı tanıyordu
Siz bu klasmanda kendinizin ve rakiplerinizin yerini biliyordunuz
Küreselleşme döneminde artık isteseniz de istemeseniz de dünya ligindesiniz
Bu ligde yerinizi bilmek için kıyaslama (benchmarking) yöntemini kullanacaksınız
İmal ettiğiniz ürünün dünyadaki tüm örneklerini toplayacak
söküp takacak ve analiz edeceksiniz
Sonra
en iyi ile sizin ürününüz arasındaki farkları tespit edecek
aradaki farkı her ne yapıp kapamaya çalışacaksınız
Bunu yapmadığınızda mahalli ligde bile tutunmanız zor olacak
Gözünüz maliyetlerde olsun: Bir ürünü sınırlı ve kıt kaynaklarla “üretmek”
ilk toplu iğne fabrikası daha 50 yıl önce kurulan bir ülkede on yıllar boyu büyük bir başarı sayıldı
Bugün ise her ne pahasına olursa olsun üretmek yetmiyor
En düşük maliyetle üretim yapamayan bir firmada en üst düzey teknik bilgi ve mühendislik becerileri
rekabet gücünü arttırmıyor
Günümüzde finansal açıdan sağlam olmayan bir firmanın yaşaması artık çok zor
Bu nedenle teknik ve finansal konuları eşit ağırlıklı olarak tartan bir maliyet mühendisinin bakış açısına sahip olmaya gayret edin
“Küçük dükkancı” olmayın: Şirketiniz ne kadar küçük ve yeni olursa olsun
sektörde
ülkede ve hatta dünyada hep en iyi olmayı hedefleyin
Vasat ürün ve kaliteye hiç razı olmayın
Prof. Dr. Sinsi
Kullanıcının Profilini Göster
Prof. Dr. Sinsi Kullanıcısının Web Sitesi
Prof. Dr. Sinsi tarafından gönderilmiş daha fazla mesaj bul