12-20-2012
|
#1
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Autocad 2007`Nin Yeni Komutlarından Bazıları
3DALIGN: ALIGN komutunun, MOVE, COPY komutlarında olduğu gibi, ne yaptığınızı gerçek zamanlı gösteren yeni düzenlemesi
-3DCONFIG: AutoCAD?in yeni 3 boyutlu grafik sisteminin komut satırından ayarlanmasına yarar
3DDWF: 3 boyutlu olarak DWF dosyası kaydetmek için diyalog penceresi açar
3DFLY: Autocad ekranını Fly-through konumuna getirir ve XY planında istediğiniz doğrultuda hareket etmenizi sağlar
3DFORBIT: Eski ORBIT komutunun kısıtlanmamış hali
3DMOVE: Bu komutla ?@x,y,z? kombinasyonunu kullanmaksızın, Z yönünde taşıma yapabilirsiniz
3DROTATE: Eski 3DROTATE komutundan farklı olarak, eksenleri görsel olarak seçebilirsiniz
3DWALK: Bakış açısını etkileşimli olarak değiştirerek çizim içerisinde yürümenizi sağlar
AECTOACAD: Tüm Architectural Desktop çizim nesnelerini patlatarak, Autocad çizimine dönüştürür
ANIPATH: 3 boyutlu modeliniz içinde, gösterdiğiniz bir patika boyunca kamera dolaştırarak bir animasyon kaydeder
BREP: 3 boyutlu model nesnelerinin üzerinde yaptığınız işlem tarihçesini silerek daha hafif bir çizime kavuşmanızı sağlar
CHSPACE: Çizim nesnelerini model boşluğundan kağıt düzlemine aktarır ya da tam tersini yapar
CONVERTOLDLIGHTS: Eski tip ışıkları ACAD2007 ışığına çevirir
CONVERTOLDMATERIALS: Eski Autocad çizimlerindeki RENDER malzemelerini ACAD2007 malzeme formatına çevirir
CONVTOSOLID: Kalınlık verilmiş POLYLINE ve CIRCLE nesnelerini katı objelere çevirir
CONVTOSURFACE: Seçilen nesneleri yüzeye çevirir
COPYTOLAYER: Herhangi bir katmandaki nesne ya da nesneleri yeni bir katmana kopyalar
DASHBOARD, DASHBOARDCLOSE: 3 Boyutlu grafik sistemin tüm ayarlarını barındıran araç paletini açar/kapatır
DISTANTLIGHT: Yeni bir uzak (DISTANT) ışık kaynağı yaratır (RENDER)
DWFADJUST: DWF ayarları
DWFATTACH: Çizime bir DWF resmi koymak için
DWFCLIP: Herhangi bir DWF altlığının gösterim sınırlarını belirler
EXTERNALREFERENCES, EX REFERENCESCLOSE: Harici blok (XREF) yerleştirmek için araç paletini açar/kapatır
FLATSHOT: Bakış açınıza göre, ekrandaki 3 boyutlu modelinizin, 2 boyutlu kontür çizimini hazırlar
GEOGRAPHICLOCATION: Ortam ışığı için coğrafi bir bölge seçilir Buna göre gün ışığı değerleri atanır
HELIX: 2 boyutlu spiral ya da 3 boyutlu helezon çizmek için kullanılır
IMPRINT: 3 boyutlu bir objenin damga izdüşümünü çıkarır
JOGSECTION: Kesit nesnesine, sürüklenebilir bir parça ekler
LAYCUR: Seçilen nesnelerin katmanını çalışma katmanına çevirir
LAYDEL: Seçilen bir katmandaki tüm nesneleri siler ve katmanı çizimden çıkarır
LAYFRZ: Seçilen nesnelerin, ait oldukları katmanları dondurur
LAYISO: Seçilen nesnelerin katmanları dışındaki tüm katmanlar kapatılır
LAYLCK: Seçilen nesnelerin katmanları kilitlenir
LAYMCH: Seçilen nesnenin katmanını, hedef katmana çevirir
LAYMCUR: Çalışma katmanı, seçilen nesnenin katmanına çevrilir
LAYMRG: Seçilen katmanlardaki tüm nesneleri, yeni seçilen bir katmana aktarır
LAYOFF: Seçilen nesnenin katmanını kapatır
LAYON: Tüm katmanları açar
LAYTHW: Tüm katmanları çözer (THAW)
LAYULK: Seçilen nesnenin katmanının kilidini açar
LAYUNISO: Son LAYISO ile kapatılan katmanları açar
LAYVPI: Seçilen nesnenin katmanı dışındaki tüm katmanları, sadece içinde bulunduğunuz VIEWPORT ta kapatır
LAYWALK: Mevcut tüm katmanları çizimde sırayla gösterir
LIGTHLIST, LIGHTLISTCLOSE: Model boşluğundaki tüm ışıkları listelemek için bir palet açar/kapatır
LIVESECTION: Seçilen kesit nesnesi üzerinde canlı kesit alma özelliğini açar
LOFT: Seçilen 2 kontür ile bir hat boyunca uzatılan bir 3 boyutlu katı oluşturur
MATERIALATTACH: Katmanlara RENDER malzemesi atar
MATERIALMAP: Seçilen yüzeyde, render malzemesi düzlemsel ayarları için araç tutamakları açar
MATERIALS, MATERIALSCLOSE: Render malzemesi kütüphane yöneticisi
PLANESURF: Düzlemsel yüzey yaratır
POINTLIGHT: Lamba ışığı
POLYSOLID: 3 boyutlu çoklu katı yaratır
PRESSPULL: Katıların çevre yüzeylerini çekmeye ya da itmeye yarar
PYRAMID: 3 boyutlu piramit çizmek için
RENDERCROP: Render için bir alan seçtirir ve sadece o alanı render yapar
RENDERENVIRONMENT: Render ayarları Ön ve arka bölgelerin ayarları
RENDERPRESETS, RPREFCLOSE: Render işlem ayarları
RENDERWIN: Render yapmadan render penceresini açar
SECTIONPLANE: 3 boyutlu bir katı için, seçilen düzlemden geçen bir kesit oluşturur
SPOTLIGTH: Spot ışık
SUNPROPERTIES, SUNPROPERTIESCLOSE: Güneş özellikleri ayarı (RENDER)
SWEEP: Bir hat doğrultusunda, bir profili tarayarak yeni bir katı oluşturur
THICKEN: 2 boyutlu bir yüzeye kalınlık vererek 3 boyutlu bir katı oluşturur
VISUALSTYLES, VISUALSTYLESCLOSE: Autocad 2007?nin yeni grafik özelliklerini kullanarak, isim verilmiş ön ayarlar oluşturur
VSCURRENT: Açık olan VIEWPORT?ta görsel tarz ayarı yapar
VSSAVE: Görsel tarz ayarı saklar
WALKFLYSETTINGS: 3DFLY ve 3DWALK komutları için ayarlar
XEDGES: 3 boyutlu katıların ayrıtlatından yeni tel kafes nesneler oluşturur
|
|
|