Konu
:
Triumph Daytona 675
Yalnız Mesajı Göster
Triumph Daytona 675
11-29-2012
#
1
Prof. Dr. Sinsi
Triumph Daytona 675
Triumph Daytona 675
100 yılı
aşk
ın süredir hala bir İngiliz'e ait özel sermayeli bir kuruluştur
Dünyanın en gelişmiş teknolojilerine sahip fabrikalarından birine sahiptir ve Büyük Britanya'nın kalbi olarak adlandırdıkları Hinckley'dedir
Triumph
kendilerinin de özellikle üzerinde durduğu gibi ilk üretilen 60'lı yılların Bonneville ile doğan ve son harikaları Rocket III ve müthiş Speed Triple'a kadar süregelen dokunaklı ilhamı ve mühendislik tutkusunu asla kaybetmemiştir ve felsefelerinin ana fikrini gerek performans
gerekse görünüş açısından gerçekten farklı
özel motosiklet üretmek oluşturmaktadır
Triumph hiç bir zaman 4 silindirli bir motor yapmanın yanından dahi geçmezken ve hatta hala modern klasik olarak adlandırdığı motor grubunda ters tarafta konumlandırılmış vites ve arka freni ile radikalliğini devam ettirmekte iken 2006 yılında piyasaya sürülen bu muzur görünüşlü sportmen gencin önemi çok büyüktür
Triumph yıllardır Japon rakipleriyle yarışabilmek için 4 silindirli bir Daytona yapmak için uğraş vermişti
Daytona 675 ile birlikte son kararları olarak ticari markaları haline gelen üç silindir ile devam etmekten yana kullandılar
600 ve 650 cc hacmindeki Daytona modelleri hiç bir zaman kötü motosikletler olmadılar ama Japon rakipleri ile aralarında ciddi farklar bulunmaktaydı
Yeni 675'in tanıtımıyla birlikte Triumph yeniden oyuna dahil oldu
675 sadece bir tek şeyi iyi yapmıyor
gerçekten komple bir paket gibi
Stili ile ağzınızı sulandırmaya yeten 675
üzerine binildiğinde aşikar bir biçimde üzerinde eğlenebileceğiniz bir motosiklet olduğunu gösteriyor
Doğru özelliklerle birlikte geliyor ve motor inanılmaz bir biçimde devir 14000rpm'e yaklaşırken hala torku hissedebiliyorsunuz
Motor
üç silindirli güç ünitesinden kaynaklanan fantastik bir sese sahip
Standart egzozu ile bile çalıştırınca tüylerinizi diken diken etmeye yetecek ve b
aşk
a hiç bir 600cc lik motorda bulunmayan sese sahiptir
Ancak
safkan bir SS olmasından dolayı kesinlikle rahat bir makine olduğu söylenemez
Dünyanın ilk 3 silindirli
orta siklet super spor makinesi Daytona 675'in 675cc'lik su soğutmalı
3 silindirli
12 valfli güç ünitesi
Keihin kapalı devre benzin enjeksiyon sistemi ve yakın aralıklı 6 vitesli bir şanzıman ile donatılmıştır
Maksimum gücü olan 123 hp'yi 12500rpm'de
72Nm torku da 11750 rpm'de hizmete sunmaktadır
Koltuk altından çıkan egzozunda ikinci bir valfe ile torkudaha verimli kullanır
Daytona 675'in motoru tasarlanırken üç silindir(the triple)'in doğuştan gelen karakteristik yapısı tipik Triumph düşüncesi ve mühendisliği ile her parçasında hissedilir hala getirilmiştir
Daytona 675'in motor üzerinden dolanan alüminyum şasesi dar 3 silindirli tasarımın avantajlarından faydalanmak amacıyla tasarlanmıştır
Ön arka süspansiyon tamamiyle ayarlanabilir
Önde
merkezi bağlantılı 4 pistonlu 2 adet kaliper 308mm'lik diskler üzerinde çalışırken arkada 220mm lik disk ve tek pistonlu kaliper eşlik etmektedir
Jantlar
hafif 5 kollu tasarıma sahiptir ve Pirelli Super Corsa lastikleri ile donatılmıştır
Dijital gösterge konsolu alışılageldik trip fonksiyonları yanında yakıt ekonomi göstergesine de sahiptir
Ayrıca
tur zamanlarını ve her turdaki maksimum sürati karşılaştırabileceğiniz sofistike bir tur zamanlayıcısını da içermektedir
Programlanabilir vites değiştirme işareti
7 adet LED'i yakarak maksimum performans için optimum vites değiştirme noktasını bilmenizi sağlar: Motor hızı ve ışığın yanma periyodunun her ikisi de programlanabilir
LCD panel ayrıca hangi viteste olduğunuzu da gösterir
Daytona 675
tasarımı performansı ve özellikleri ile gerçekten çok farklı bir noktada bulunuyor ve kazandığı ödüllerle de bulunduğu noktayı hakettiğini kanıtlıyor sanırım
Özellikleri:
Motor Tipi:
Sıvı soğutmalı
DOHC
sıralı 3 silindir
Hacim:
675cc
Çap/Strok:
74
0 x 52
3mm
Sıkıştırma:
12
65:1
Yakıt Sistemi:
Çok noktalı
basınçlı hava emişli elektronik yakıt enjeksiyonu
Ateşleme:
Dijital – endüktif tip – elektronik motor yönetim sistemi aracılığıyla
Aktarım:
O ring chain
Debriyaj:
Islak
çok diskli
Vites kutusu:
6-vites
yakın aralıklı
Şase:
Alüminyum çift kiriş
Salıncak kolu:
Ayarlanabilir mil pozisyonlu birbirine tutturulmuş çift taraflı alüminyum alaşım
Ön Jant:
Alaşım
5-kollu
17 x 3
5in
Arka Jant:
Alloy 5-kollu
17 x 5
5in
Ön Lastik:
120/70 ZR 17
Arka Lastik:
180/55 ZR 17
Ön Süspansiyon:
41mm ayarlı USD
Arka Süspansiyon:
Sırt rezervuarlı ayarlı monoshock
Ön Fren:
Çift 308mm disk
merkezi yönetim silindirli 4 piston merkezi kaliper
Arka Fren:
Tek 220mm disk
tek piston kaliper
Ölçüler:
Uzunluk:
2010mm (79
1in)
Genişlik:
(gidon) 710mm (28in)
Yükseklik:
1109mm (43
7in)
Sele yüksekliği:
825mm (32
5in)
Dingil mesafesi:
1392mm (54
8in)
Rake/Trail:
23
5º/86
8mm
Yakıt tankı kapasitesi:
17
4 litre
Performans:
Max Güç:
125PS (123bhp) @ 12
500 rpm
Max Tork:
72Nm @ 11
750 rpm
Renkler:
Yanık Sarı
Tornado Kırmızısı
Grafit
Prof. Dr. Sinsi
Kullanıcının Profilini Göster
Prof. Dr. Sinsi Kullanıcısının Web Sitesi
Prof. Dr. Sinsi tarafından gönderilmiş daha fazla mesaj bul