11-29-2012
|
#1
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Euro Ncap

1997 yılında İngiltere'de kurulan Yeni Arabaları Değerlendirme Programı (European New Car Assessment Programme, Euro NCAP) şu anda Almanya, Fransa, İsveç, İspanya gibi bir çok ülke tarafından da destekleniyor
Bu organizasyon yeni çıkan arabalara ön, yan ve yaya çarpışmaları sonucunda elde ettiği performansına göre yıldız veriyor Yeni çıkan otomobillerin aldığı yıldızlar otomobil üreticileri ve alıcıları tarafından titizlikle takip ediliyor
Çarpışmalar hangi hızlarda gerçekleşiyor?
*Önden çarpma testi: Otomobil saatte 64 kilometre hızla duvara çarptırılıyor Bu sayede, 55 kilometre hızla giden iki otomobilin çarpışma etkisi belirleniyor
*Yandan çarpma testi: Araç duran otomobile çarptırılıyor Bu deneme 50 km/h'lik hızla sürücü kapısını kapsayacak şekilde otomobile çarpması anlamına geliyor
*Yaya koruma testi: Euro NCAP’in çarpışma testlerinde sadece araç içindeki yolcuların güvenliği değil yayalarında güvenliği araştırılıyor Bunun içinde 40 km/h hızla giden otomobil bir mankene çarptırılıyor ve yayanın ne kadar yara alacağı tespit ediliyor
*Direk testi: Sabit duran direğe otomobil yanal açıdan çarptırılıyor
Bu belirtmiş olduğumuz testlerdeki başarı durumu baz alınarak araçlara yıldız veriliyor Yapılan bu testler sonucunda otomobillerin aldığı puanlar yolcu güvenliği için 5 yıldız, yaya güvenliği için 4 yıldız üzerinden değerlendiriliyor 1 yıldız çok kötü, 5 yıldızsa (yaya için 4 yıldız) mükemmel güvenliği belirtiyor
Euro Ncap organizasyonu kurulduktan sonra Otomobil üreticileri çok daha sağlam ve güvenli araçlar üretmeye başladılar Euro Ncap testleri otomobil alıcılarını da büyük oranda etkiliyor Bu konuda çok açık örnekler mevcut Sadece alıcıları değil üreticilerin de büyük kararlar vermesinde etkili oluyor Örneğin 1998'de Rover 100 marka otomobilin bir yıldız alması bu aracın üretiminin durdurmasına sebep oldu
Belirli aralıklarla, Avrupa ülkelerinde satılan araçların çarpışma testlerini gerçekleştiren Avrupa bağımsız yeni araç değerlendirme programı EuroNCAP, 8 yeni modelin çarpışma testini gerçekleştirerek bu araçlara ait raporunu yayınladı
Diğer kurumlardan bağımsız olarak yolcu, çocuk ve yaya güvenliği konularında çarpışma testleri ve değerlendirme yapan EuroNCAP, Daihatsu Terios, BMW X3, Renault Kangoo, Citroen C5, Suzuki Splash, Nissan Navara, Mitsubishi L200 ve Isuzu D-MAX'in çarpışma testlerini gerçekleştirerek sonuç raporunu yayınladı deneme edilen modeller arasından bazıları beklenen güvenlik notunu alırken, bazı modeller ise güvenlik açıklarıyla hayal kırıklığı yarrattı
|
|
|