Yalnız Mesajı Göster

Görünüşüm Çok Bozuk, Aşağılık Duygusuna Kapılıyorum. Ne Yapmalıyım?

Eski 11-04-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Görünüşüm Çok Bozuk, Aşağılık Duygusuna Kapılıyorum. Ne Yapmalıyım?



Görünüşüm çok bozuk, aşağılık duygusuna kapılıyorum Ne yapmalıyım?

Sıhhat, afiyet, zenginlik, asalet, güzellik gibi nimetlere sahip olmak ve bunları yaratılış gayesine uygun kullanmak çok iyidir Fakat bunlar maksatları dışında kullanılırsa çok kötü olur Bunlar bir bıçak gibidir İyi iş de yapılır, kötü iş de yapılır İnsana verilen nimet çok olunca şükrü o nispette zorlaşır Rabbimiz size iki göz vermiştir Sağır ve dilsiz değilsiniz Eliniz kolunuz sağlam En mühimi deli değilsiniz, aklınız vardır Hepsinden daha mühimi de imanlısınız Daha bizim bilmediğimiz ne nimetlere sahipsinizdir Kur'an-ı kerimde mealen buyuruldu ki:

(Allahın nimetlerini saymaya kalksanız, bitiremezsiniz) [Nahl 18]

Bunca nimetlere acaba hakkıyla şükrediyor muyuz? Sizin durumunuzda olmayan çok insan vardır Acaba bu hallerine şükrediyorlar mı? Sizde ise, başkalarında bulunan sakatlık yoktur Bunun için şükrediyor musunuz? İnsanlar şükür yönünden gafildir O nimet gitmeyince kıymetini bilemez Nimet içinde yüzen şükrü kolay hatırlayamaz Kur'an-ı kerimde mealen buyuruldu ki:

(Kullarım içinde hakkıyla şükreden azdır) [Sebe 13]

İnsanlar zayıf, aciz yaratıldığı için sabrı da şükrü de azdır Binlerce nimete şükretmez, fakat bir bela gelince feryat ve figan eder Hasta olup gece uyuyamazsa, hep Allahı anar Fakat sağlam iken hiç Onu hatırlamaz Müslüman Allahü teâlânın dostudur Dostluğun alameti, dostun belalarına sabretmektir Kur'an-ı kerimde mealen buyuruluyor ki:

(Kimi çeşitli nimete kavuşunca, Allahı anmaktan yüz çevirir, [hastalık, fakirlik gibi] bir şer dokununca da [Allahın rahmetinden] ümidini keser) [İsra 83]

(Sabredenlere, mükafatlar hesapsız verilir) [Zümer 10]

(Sabredenlerle beraberim) [Bekara 153]

(Sabredenlerin mükafatını, yaptıklarının daha güzeliyle vereceğiz) [Nahl 96]

(Andolsun sizi biraz korku, biraz açlık, mal, can ve mahsulün eksilmesiyle imtihan edeceğiz Ey Habibim, sabredenlere [lütfumu, ihsanımı] müjdele!) [Bekara 155]

Bu âyet-i kerimedeki (korku) Allah korkusu, gazada düşman korkusu; (açlık) ramazan orucu, kıtlık (malın eksilmesi) zekat ve malın zararı, (canın eksilmesi) hastalık, (mahsulün eksilmesi) ise, çeşitli afetler yüzünden mahsulün azalması veya mahsul denilen evlatların ölmesi olarak açıklanmıştır

İmtihanı kazanmak için sabretmek gerekir Sabreden büyük nimetlere kavuşacaktır Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki:

(Allah sabredeni sever) [Taberani]

(Haline sabredeni çok severim) Gazali]

(Sabır, Cennet hazinesidir) [İGazali]

(Sabır imanın yarısıdır) [Beyheki]

(Hoşlanılmayan şeye sabretmekte büyük hayır vardır) [Tirmizi]

İnsan arzusunun sonu yoktur
İnsan arzusunun sonu yoktur Her istediğine kavuşmak ister Her istenilene kavuşmak, muhakkak insana mutluluk getirmez Onun için hakkımızda hayırlı olanı istemek gerekir

Zenginlik çok iyi olmasına rağmen bazılarının felaketine sebep olmaktadır Sırf parası için öldürülebilir

En lüks bir arabaya sahip olan, çoluk-çocuğuyla bir uçurumdan aşağı yuvarlanabilir Çok zeki olan bir kimse zekasının kurbanı olabilir Vücudumuzdaki bütün organlar bize emanettir Yaratılış gayesine uygun kullanmak gerekir Mesela harama bakan kimse, gözünün şükrünü yerine getirmediği gibi, üstelik günah da işlemiş olur Güzel sohbet edenin maksadı, dinleyicilerin teveccühünü kazanmak ise dilini hayra değil, şerre kullanmış, kendini dili ile felakete sürüklemiş olur Her uzvu hayra kullanmak büyük saadet olur Hazret-i Ebu Bekir, boş bir şey konuşmamak için mübarek ağzına taş koymuştur Onun için (Ya hayır konuş, ya da sus) buyurulmuştur Hep şer konuşan için dili bir afettir

Her erkek yakışıklı, her kız da güzel olmak ister Herkes için güzellik faydalı olmayabilir Mesela güzelliğine güvenip artist olmak için İstanbula gelen birçok kızın ne felaketlere maruz kaldığını gazetelerde okuyoruz Güzellik muhakkak nimet değildir Kimini mutlu ettiği gibi, kimini de felakete sürüklemektedir

Kul, Allahtan nasıl razı olur?
Müslümanın itikadı şöyledir ki, her hayır ve şer Allahtandır Her işi yaptıran Allahü teâlâdır Bu iş Allahtan geldiğine göre, bir müslüman olarak bu işe rıza göstermek gerekir Çünkü Müminin başına gelen her iş, müminin hayrınadır Onun için vaki olanda hayır vardır buyurulmuştur Vaki olan bir işle karşı karşıya olan, ne kadar zor olursa olsun buna rıza göstermesi gerekir

Kavmi, Musa aleyhisselama, (Allahü teâlâdan öğren, neden razı ise, onu yapalım) dedi Vahiy geldi Allahü teâlâ şöyle buyurdu

(Kaza ve kaderime rıza gösterirseniz, sizden razı olurum Benim rızam, sizin rızanıza bağlıdır Benden razı olursanız, sizden razı olurum)

Bir hadis-i şerifte buyuruldu ki:

(Allahü teâlâ buyuruyor ki, ben kaza ve kaderime razı olandan razı olurum Razı olmayandan razı olmam ve ona gazap ederim)

Yine Allahü teâlâ buyuruyor ki:

(Kaza ve kaderime razı olmayan, beğenmeyen ve gönderdiğim belalara sabretmeyen, benden başka Rab arasın! Yer yüzünde kulum olarak bulunmasın!) [Taberani]
Allahü teâlâ, benim yaptığım işe razı olmayan kendine başka Rab arasın buyuruyor Başka Rab olmadığına göre, yapılacak iş, Allahü teâlânın her işine razı olmaktır Onun gönderdiği belalara sabretmek şarttır Peygamber efendimiz buyurdu ki:

(Allahü teâlâ buyurdu ki: "Bedenine, evladına veya malına bir musibet gelen, sabr-ı cemille karşılarsa, [yani güzel sabrederse] kıyamette ona hesap sormaya haya ederim) [Hakim]

Güzel sabır, gelen belaya razı olup, herkese açıklamamak ve şikayette bulunmamak demektir Güzel sabreden, dünya ve ahirette kurtuluşa kavuşur Hadis-i şerifte buyuruluyor ki:

(Derdini açıklayan sabretmiş olmaz) Maverdi]

Allahü teâlâ, (Benden razı olandan razı olurum) buyuruyor Allahü teâlânın kaza ve kaderine razı isek, Onun da bizden razı olduğu anlaşılır Allahü teâlâdan gelenlerden razı değilsek, şikayetçi isek, Ona asi isek, O da bizden razı değildir

Bir âbid zata, gece rüyasında, (Senin Cennetteki komşun şu çobandır) denir Âbid merak eder, çobanı bulur Çobanın evinde üç gün misafir kalır Âbid, gece ibadet ederken çoban uyur Âbid, çobana der ki:

- Senin ibadetin bu kadar mı?
- Evet bu kadar
- İyi düşün, başka hasletin yok mu?
- Benim ibadetlerim bu kadardır Fakat benim küçük bir özelliğim var Darlıkta, sıkıntıda olsam hâlimden razı olur hiç kimseye şikayette bulunmam, hatta bu hâlimden kurtulmayı da istemem Hasta olsam, yine hâlimden memnun olurum
Âbid, elini başına koyarak der ki:

- Buna mı küçük özellik diyorsun? Her babayiğit bu haslete sahip olmaz

Bir Âbidin de, (Ya Rabbi, benden razı ol) diye dua ettiğini duyan Rabia-i Adviyye hazretleri, (Kendisi Allahtan razı olmadığı halde, Allahın kendisinden razı olmasını nasıl ister) buyurdu (Kul, Allahtan nasıl razı olur?) diye sordular (Allahtan gelen nimet ve belayı aynı gördüğü vakit) buyurdu Bela gelince de, nimetteki gibi hâli değişmemişse, Rabbinden razı sayılır

Sual: Bir kadın, (Ya Rabbi, beni niye erkekle aynı haklara haiz yaratmadın) dese, küfre girer mi?

CEVAP
Yaratığın, Yaradana itiraz etmesi, Onun işini beğenmemesi asla caiz olmaz Birkaç örnek:

1- Biri, ya Rabbi beni niye dünyada yarattın da, göklerde, gezegenlerde yaratmadın diyemez

2- Zenci, beni niye beyaz yaratmadın diyemez Esmer, beni niye sarışın yaratmadın, sarışın, beni niye buğday tenli yaratmadın diyemez

3- Çirkin, beni niye güzel yaratmadın, güzel de, beni niye daha güzel yaratmadın diyemez

4- Cüce veya kısa kimse, beni niye uzun yaratmadın diyemez Çok uzun birisi de, beni niye normal yaratmadın diyemez

5- Sakat doğan, beni niye sakat yarattın diyemez (Kel, kör, sağır, dilsiz, felçli, çolak gibi)

6- Hasta doğan, beni niye hastalıklı yarattın diyemez (Deli, geri zekalı, hiper aktif gibi)

7- Bir kimse, beni niye daha zeki, daha akıllı, daha kabiliyetli [yetenekli] yaratmadın diyemez

8- Erkek, beni niye kadın yaratmadın, kadın da beni niye erkek yaratmadın diyemez Bir insan, beni niye melek veya cin yaratmadın diyemez Cin de beni niye insan yaratmadın diyemez

9- Bir insan, beni niye bir hayvan, mesela aslan, köpek, eşek, yılan yaratmadın diyemez Bir hayvan da beni niye insan yaratmadın diyemez Yılan, beni niye ayaksız yarattın, beni niye bir aslan olarak yaratmadın diyemez

10- Bir insan veya hayvan, beni niye, gül, lale gibi bir çiçek veya çam, kavak gibi bir ağaç olarak yaratmadın diyemez

Bunlar doğuştan yaratılan durumlardır Hiç kimsenin yaratılışı için bir şey demeye hakkı yoktur

Müslüman, hayrın ve şerrin de Allah tarafından yaratıldığını bilir Birkaç örnek de buna verelim:

1- Fakir bir kimse, beni niye zenginleştirmiyorsun, zengin kimse de, beni niye daha çok zengin yapmıyorsun diyemez

2- Bir memur, beni niye âmir yapmıyorsun, âmir de, beni niye müdür, genel müdür, bakan, başbakan, cumhurbaşkanı yapmıyorsun diyemez

3- Avukat, beni niye doktor yapmadın, doktor, beni niye tüccar yapmadın, köylü, beni niye şehirli yapmadın diyemez Bir şoför, beni niye pilot ve kaptan yapmadın diyemez

4- Bir kimse, beni niye evliya veya peygamber yapmadın diyemez

Ne erkek, diğer erkeklerle eşit yaratılmıştır, ne de kadın, diğer kadınlarla eşit yaratılmıştır Allahü teâlâ her canlıyı farklı yaratmış ve her birine bir vazife vermiştir Herkes haline ve hakkına razı olmalı, razı olmayan büyük isyan içinde olur

Belki bir insanın kadın veya erkek olarak yaratılması, onun hakkında daha iyidir Bir âyet meali:
(Hoşlanmadığınız şey sizin iyiliğinize; sevdiğiniz şey de, kötülüğünüze olabilir Siz bilmezsiniz, Allah bilir) [Bekara 216]

Her halimize razı olmalıyız Çünkü Allahü teâlâ kudsi hadislerde buyuruyor ki:
(Mümin başına gelen işten, hoşlansa da, hoşlanmasa da, o iş, onun için iyidir) [İbni Şahin]

(Kimisinin imanı ancak zenginlikle salah bulur Eğer o fakir olsaydı, küfre girerdi Kimi de, ancak fakirlikle salah bulur, [doğru, iyi yolda olur], eğer zengin olsaydı, küfre düşerdi Kiminin imanı da, ancak sıhhatte olması ile tamam olur Eğer hastalansa, küfre girerdi Kiminin imanı hastalıkla olgunlaşır Eğer sıhhatte olsaydı küfre sürüklenirdi) [Hatib]
Ne yaparsak Allah bizden razı olur

Sual: Bilhassa ne yaparsak Allah bizden razı olur?

CEVAP
İsrailoğulları benzer bir suali Musa aleyhisselama sual etmişlerdir Allahü teâlâ, (Onlar benden razı olurlarsa, ben de onlardan razı olurum) buyurdu Yani başına gelen belalara katlanmak, ona buna şikayet etmemek, Allahtan gelen her şeye razı olmaktır

Musa aleyhisselam, (Ya Rabbi en çok buğzettiğin kimdir?) diye sual etti Allahü teâlâ, (Bir kul, benden hayırlısını isteyip ben de ona hakkındaki hükmü gönderince ona rıza göstermeyendir) buyurdu Allahü teâlânın takdirine razı olmalıdır! Hadis-i kudside buyuruldu ki:

(Kaza ve kaderime razı olmayan, beğenmeyen, verdiğim nimetlere şükretmeyen benden başka Rab arasın!) [Taberani]

Alıntı Yaparak Cevapla