Konu
:
Pist Sürüş Tekniği Motosiklet Dünyası
Yalnız Mesajı Göster
Pist Sürüş Tekniği Motosiklet Dünyası
10-21-2012
#
1
Prof. Dr. Sinsi
Pist Sürüş Tekniği Motosiklet Dünyası
TEMEL PİST SÜRÜŞ TEKNİKLERİ…
Motosiklet Dünyası
1
Süratinizi çoğaltarak artırın
2
Dönüş için, frenleme için ve apeks noktası olarak kullanmak için referans noktalarınız olsun
3
Görüşünüzü öne giden bir yola odaklayın
4
Çıkışlarda kırmızı motor devir göstergesi hattını %60-80 oranında kullanacak bir vites seçin
5
Motorla ve gidonla gevşek olun
Sert olmayın
6
Dönüşler için beden pozisyonunuzu erken alın
7
Köşelerde hafifçe ve rahatça sarkın
8
Motorun etrafındaki hareketleriniz bacaklarınız vasıtasıyla olsun, kollarınız vasıtasıyla değil
9
Yeni bir pisti öğrenirken yavaş gidin
Önce akışı kavrayın
10
Islak zeminde kumandalarla süper hassas olun
11
Daima pedallara ayaklarınızın ayaları ile basın
12
Virajlara girerken iç pedala ağırlık verin
13
Apekste ve çıkarken dış pedala ağırlık verin
14
Mükemmel tatbikatlar mükemmelin kaslarınızın hafızasına yerleşmesi demektir
15
Arka freni ihmal edin
16
Pistte mümkünse önceden yürüyüşler yapın
17
Erken apekslemeden kaçının mümkün olan her yerde geiktirilmiş apeksleme yapın
18
Apekse yaklaşırken mümkün olan en kısa zamanda gazın boşluğunu alın
19
Viraj çıkışlarında düzenli ama güçlü bir pozitif gazlama yapın
20
Dönüşlerde beden hareketlerini küçük ve düzgün olmalıdır
21
Hızlandıkça duruş mesafeleri katlanarak artar
22
Kalçalarınız, elleriniz ve ayaklarınız vasıtasıyla şasenin verilerini dinleyiniz
23
Motoru dönüşe yatırdığınızda frenleri sıkmayı hafifletiniz
24
Bölümler halinde frenleme yapınız; ilk olarak %10(şasenin yerleşmesi için), sonra %75(sert frenleme), sonra %15(apekse doğru düzenli gevşetme)
25
Sert frenlemenin öbür yaşama geçip Tanrının huzuruna çıkılmadan yapılması gereklidir
26
Sollama ipucu: Frenleri erken bırakın ve dönüşün içine biraz fazla hız taşıyın
27
Frenleri esas olarak sıktığınızdan daha yavaş bir tempoda bırakın
28
Bacak ve karın kaslarınızı kuvvetlenmesi için bisiklet kullanın
Bu sizi daha iyi bir motor sürücüsü yapacaktır
29
Her durumda kontrolü elinizde tutarak paniklemeleri kontrol altına alın; kendinizin rahatlıkla yapabilme sınırlarınızın ötesine geçme eğilimlerinize karşı koyun
30
Ortalık çok ısınırsa gitmek istediğiniz yere bakın, gevşeyin ve dönüşü yapmaya yönelin
31
Çok fazla kapanma eğilimleriniz olursa buna karşı koyun; daha ileriyi görmeniz için daha dik oturmanız gerekir; bu frenleme ve dönüş noktalarınızı tespit etmenizi sağlar
32
Çarparsanız açılın
Motorun sizi fırlatma direncini azaltır
33
Vites kaçırırsanız önce üst vitese atın, sonra tekrar azaltmaya başlayın
34
Bu teknikleri pist dışında ve yeterli koruyucu donanımlar olmadan asla denemeye kalkmayın
Prof. Dr. Sinsi
Kullanıcının Profilini Göster
Prof. Dr. Sinsi Kullanıcısının Web Sitesi
Prof. Dr. Sinsi tarafından gönderilmiş daha fazla mesaj bul