Konu
:
Yamaha Fazer S2
Yalnız Mesajı Göster
Yamaha Fazer S2
10-21-2012
#
1
Prof. Dr. Sinsi
Yamaha Fazer S2
Yamaha Fazer S2
Yeni S2 yi 250 km civarında kullandım
İlk İzlenimlerim : Motosiklete ilk bindiğimde hiç öyle yabancılık çekmedim
İlk dikkatimi çeken gösterge paneli oldu
Ve gösterge panelinin sağ ve sol taraflarının ne kadar boş ve plastiğinin kalitesiz görünüşü oldu
Gösterge paneli olan kısmın bu kadar boş olması beni rahatsız etti
Neyse bu konuya sonra geri döneceğim zaten
Marşa bastım motor çalıştı
Eeee bu benim bildiğim Fazer işte dedim içimden
Tek tek sunlar bunlar farklı diye yazmaktansa sizlere aklımda olan ve hissettiklerimi yazacağım
Zaten S2 nin mevcut Fazer lardan farklarını bu
linkten
okuyabilirsiniz
Bir Fazer kullanıcısı iseniz öncelikle baştan belirtmek isterim ki "fazla bir beklentiniz var ise bir kenara bırakın"
Bu S2 bizim bildiğimiz Fazer
S2 de ilk denemek istediğim şey bir çok Fazer kullanıcısının da rahatsız olduğu gaz koluna verdiği aşırı tepkilerin düzelip düzelmediği idi
S2 ile yola çıkıp gaz kolunu eskiden kullandığım gibi kullanmaya başladım
Eeee aynıı
yine gaz koluna verdiği tepkiler rahatısız edici idi
Yine gazı kapatınca ve sonrasında yavaşça açmaya çalışsanızda hop diye atlıyor motor
Yani değişen hiçbir şey yok
Aksine üst devirlerde (8000 ve üstü) gaz koluna verdiği hassasiyet daha da abartı hal almış
On-Off düğmesi gibi çalışıyor üst devirlerde gaz kolu
Motosiklette farklı olan birşeyler vardı ama kısa sürede pek bir şey anlamamakla birlikte sesin farklı olduğunu fark ettim
Ozellikle kalkışlarda biraz
hızlı
ivmelenme gerçekleştirdiğinizde türbün gibi bir ses geliyor eksozdan
Hoş bir ses
Sonrasında incelediğim de ; ses oranlarının mevcut Fazer lar ile farklı olduğunu gördüm
Şöyle ki ;
Standart Fazerlarımız da ses gürültü miktarı 93 db
iken, Yeni S2 de 91 Db e düşürülmüş
Sanırım Avrupa normları ile ilgili bir değişiklikten dolayı
Gidonun sağında kı kısımda bu etiketi siz de gorebilirsiniz
Fazer :
Fazer S2
Hissettiğim en iyi değişikliklerden birisi FREN ler idi
Mevcut Fazer larımızda ki fren kaliperlerin de 2 piston var iken yeni Fazer S2 de 4 piston bulunmaktaydı
şöyle ki ;
04-05-06 Fazer larda ön kaliperlere iç taraftan baktığınız da 2 piston yuvasının boş olduğunu göreceksiniz
Fazer S2 lerde ise kaliperlerde 4 piston olduğunu ve bizde o boş olan kısmın dolu olduğunu görebilirsiniz
Gelelim bu 4 pistonun farkına
Kesinlikle 2 pistona gore 4 pistonlu kaliplerlerin farkını anında hissediyorsunuz
Kaliperlerin daha güçlü disklere tutunduğunu bilmek insanı güvende hissettiriyor
Nedense bana acaip güven verdi
Frenlerin iyileştirilmiş olması cok iyi
Bir enteresan izlenimde arka frenden edindim
Acaip bir şekilde iyi tutuyordu arka fren oysa bir değişiklik yoktu arka frende
Güçlü arka frene alışmak biraz zor diyebilirim
Çunku eski Fazer da bile çabuk kitlenme sorunu yaşayan kullanıcılar S2 de daha da dikkatli davranmak zorunda kalacaklardır
Ama alışılabilecek bir durum
Frenler için özetlersek; güzel değişiklikler olmuş
Unutmadan bu fren kaliplerlerini birebir eski Fazer larınıza monte edebiliyorsunuz
Sorunsuz çalışıyor mevcut Fazer larda da
Sürüş İzlenimlerim : S2 ye binmeden önce dıştan baktığımda önden daha alçak olduğunu gözle fark edebiliyorsunuz
Bu bir göz yanılması mı yoksa gerçekten alçak mı diye düşünerek üstüne binince bir fark olmadığını anlıyorsunuz
Sanırım yeni kafa karenajı bu şekilde bir izlenim edinmemize neden oluyor
Teknik olarak bir bilgi edinemedim bu konu ile ilgili
Ama dediğim gibi bir farklılık göremedim
S2 nin sürüş karakteri bildiğimiz Fazer ile aynı
Ama motorun yolda ki stabilitesi sanki daha iyi gibi idi
Özellikle gidonun hafifliği etkileyici idi
Tepkileri gayet stabil
Fakat yine eski problemimiz olan yuksek hızlarda ki ön tarafın hafiflemesi sorunu mevcut Fazer lar kadar olmasa da devam etmekte
190-200 km/h ın ustunde yine ön taraf tepkileri korkutucu düzeylere çıkıyor
Biraz iyileşmesinin nedeni de ön çamurluğun dizaynına bağlıyorum
Önden gelen rüzgarı lastiğin yere daha fazla basması için dizayn edilmiş şekilde olması
Değişen ön camın etkisini ise çok fazla göremedim
1
81 olan boyuma göre, önden gelen rüzgar yine kaskımın alt tarafında patlıyordu
Cam ın yuksekligi cok az daha fazla S2 de
0
5 cm kadar daha yuksek
Bu da pek bir şey değiştirmemiş
En önemli değişiklerden birisi de yolcu peg lerinin konumu ve dizaynı
Mevcut Fazer a göre yolcu pegleri 3,5 cm
kadar daha aşşağı alınmış ve pegin üstü titreşimleri azaltma da yardımcı olacak lastikle kaplanmış
Artcılarının eski Fazer a göre daha rahat edeceği kesin
Bu arka peg kısmını komnple değiştirmek gerekiyor
Sadece Peg leri tutan demiri değiştirelim le olmuyor
Neden derseniz
bizim Fazer larımızda o kısım kaynaklı iken S2 de civatalı
Bu nedenle civataların bağlı olduğu dikey metal ile birlikte değiştirilmesi gerekiyor
Sürücü Peg konumunda hiçbir değişiklik yok
Gösterge panelinden de bahsedelim
Gösterge paneli yazının ilk başında da soylediğim gibi bir garip olmuş yerleşimi
Gösterge panelinin sağı ve solunun çok boş olması hoş durmamış
İşlevsilliğe gelince ise
Devir saatinin analog olması harika
Digital ekranında okunması gayet başarılı her türlü bilgiye ulaşabiliyorsunuz
Motor sıcaklığı göstergesi ise digital olarak net motor sıcaklığını gösterecek şekilde tasarlanmış
(Örnek 72 derece gibi )
Ama devir göstergesi ibresinin ilk konumunun tam dik aşşağı olması daha hoş olacağı kanaatindeyim
S2 nin gösterge paneli görüntüsü şöyle :
Prof. Dr. Sinsi
Kullanıcının Profilini Göster
Prof. Dr. Sinsi Kullanıcısının Web Sitesi
Prof. Dr. Sinsi tarafından gönderilmiş daha fazla mesaj bul