Yalnız Mesajı Göster

Ağızdan Ağıza Pazarlamanın Sırları

Eski 10-21-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Ağızdan Ağıza Pazarlamanın Sırları




Ağızdan Ağıza Pazarlamanın Sırları

Ağızdan ağıza pazarlamanın sırları, pazarlama topluluğu arasında genelde bilinmeyen, kabul görmeyen, unutulan ya da göz ardı edilen ilkelerdir Büyük olasılıkla bunlar, rakiplerinizin kullanmadıkları ilkelerdir; bu nedenle de rekabette size müthiş güçlü bir araç sağlayabilir

Pazarlamanın Beş Sırrı

1 Sır: Yaygın kanının tersine, pazarlama bütün mesleklerin en soylularından biridir Pazarlamanın, adi ve basit bir şey olduğu fikrini kabul etmeyin

Müşterilerinize, onların yaşamlarını güzelleştiren ve kolaylaştıran ürünler ve hizmetler sunduğunuzun farkında olun

Ürününüzün, müşteriye sunduğu özel değeri aklınızdan hiç çıkarmayın İnsanlara sizin ürününüzden söz ettirecek nedenleri bulup çıkarmakta size yardım edecek olan şey o ürünün değerinin yaratacağı heyecandır

Müşterinin, sizin ürününüze sahip olmakla çok şanslı olduğunu, ona bir değer sunduğunuzu, ürününüzü satmakla müşteriye bir iyilikte bulunduğunuzu, müşterinin de o ürünü satın almakla (size değil) kendisine bir iyilikte bulunduğunu sürekli anımsayın

Ürününüzde, insanları gerçekten ondan söz etmeye götürecek ilginçliğin ne olduğunu düşünün Ağızdan ağıza iletişimi hızlandıracak bu gibi uyarıcılardan elinizde bol bol

bulunmasını sağlayın

2 Sır: Pazarlama, sizin hedefinize (müşterinize) yaptığınız bir şey değildir; müşteriye sunulan bir hizmettir

Pazarlamaya, müşteriye yaptığınız bir şeymiş gibi yaklaşmayın Bu, sizin müşteriniz için yaptığınız bir şeydir

"Hedefler ve çok satanlar" açısından düşünmeyin Bu tutum, olsa olsa gürültünün düzeyini bir iki çentik yükseltir ama büyük ölçüde örseleyici, müdahaleci ve bağırgan kampanyalara yol açar

Pazarlamanın ürün(ler) satmak olmadığını anlayın Pazarlama, sizin ürününüzü satın alması için müşterinize hizmet sunma yoluyla müşteriler kazanma ve onları elinizde tutma işidir

Ürününüzü kolay ve yalın bir seçim durumuna getirerek müşterilerin onu almalarını sağlayın

Kendinize hizmet eden özellikleri vurgulamayın; bunun yerine, gerçekten fark yaratan gerçek üstünlükleri – insanların söz edecekleri yararları – vurgulayın

Yalnızca ucuzluk kampanyası değil, ucuzluk yapın Daha da iyisi, bir ilişki bağı kurun

3 Sır: Müşterinizin en iyi kararı vermesine yardım etmek demek, o müşteri için elinizde en iyi ürünün bulunması demektir

Ürününüzü bu kadar harika kılan şeyle duygusal ilişkiye girin Müşterinizin, başkalarıyla konuşma ve o ürünü alma arzusu duyması gerekir Siz kendiniz şevk duymuyorsanız, arzu ve heves yaratacak kıvılcımı yakamazsınız İnsanlar, başkalarıyla her şeyden çok,

bir tür duygusal ilişki kurdukları şeyler hakkında konuşurlar

4 Sır: Dürüst pazarlama, yalnızca olanaklı olmakla kalmaz, aynı zamanda pazarda üstünlüğü sürdürebilmenin tek yoludur

Ürününüzün, gerçekten üstün olan yanlarını en çok göze batacak biçimde – ama dürüstçe – büyütün, boyutlandırın ve vurgulayın

Düşük düzeyde – hatta "Ben de aynıyım" eşdeğerliğinde – bir ürüne razı olmayın Ürününüzü, en çok sayıda insana, açık seçik bir avantaj getirecek biçimde tanıtın

Herhangi bir şey, herhangi bir zaman, herhangi bir yer konusunda – özellikle de ürününüzle ilgili olarak – "gerçeği gölgelemeyin" Ürününüz hakkında – gerçeğin üstünü birazcık örterek bile olsa – yalan söylediğinizde, düzmece dünyasına girmiş olursunuz Zihniniz, verilere bağlı kalmak yerine birtakım şeyler uydurmaya başlar Ağızdan ağıza pazarlama zincirinin sürdürülebilir olması için ürününüzün söylendiği gibi – hatta söylendiğinden daha da iyi – sonuç vermesi gerekir

5 Sır: İster inanın, ister inanmayın, aslında sizin ürününüzü doğru insanlar satın almak istemektedir

İşe insanları ikna etmeye çalışmakla başlamayın Direneceklerdir

Çok değerli bir fırsat sunma tutumundan yola çıkın Bunu başarmak için birtakım zihin oyunları yapmak zorunda kalıyorsanız, büyük olasılıkla ürününüz ve o ürünü sunuşunuz üzerinde biraz daha çalışmanız gerekecektir

İnsanlar, ürününüzün sağlayacağı yararı gerçekten istiyorlarsa, sizin yapmanız gereken şeyin, yalnızca onların bunu görmelerine yardım etmek olduğunu anlayın

Kaynak: George Silverman, The Secrets of Word-of-Mouth Marketing



Alıntı Yaparak Cevapla