Konu
:
Konaklama İşletmelerinde Halkla İlişkiler
Yalnız Mesajı Göster
Konaklama İşletmelerinde Halkla İlişkiler
10-21-2012
#
1
Prof. Dr. Sinsi
Konaklama İşletmelerinde Halkla İlişkiler
Konaklama İşletmelerinde Halkla İlişkiler
Bir yöneticilik sanatı olarak halkla ilişkiler (public relations) yüzyıllardır uygulanmakla birlikte; yeni bir ilgi alanı olarak ele alınıp incelenmesi, öbür di¬siplin ve uğraşılardan ayrıldığı noktaların belirlenmesi ve birtakım genelleme¬lere gidilmeye çalışılması oldukça yenidir
Halkla ilişkiler terim olarak ilk kez 1882'de Yale Üniversitesi'nde "Halkla İlişkiler ve Hukukçuların Yükümlülükleri" adlı bir konferansta geçmekte idi
1897 yılında Amerikan demiryolları ile ilgili olarak çıkarılan "Demiryolu Yıllığı'nda kullanılmıştı
Thomas Jefferson ise 1807'de Birleşik Devletlerin dış ilişkileri ile ilgili olarak, halkla ilişkiler terimini 10
Kongreye gönderdiği mesajda kullanmıştı
Görüldüğü gibi halkla ilişkiler Amerika'da doğmuş, gelişmesi de yine bu ülkede olmuştur
Bugün Amerika Birleşik Devletleri'nde halkla ilişkileri bir uğraşı alanı olarak seçenlerin sayısı 100
000'i geçmiştir
Ayrıca 6000 halkla ilişkiler hizmeti yapan firma vardır
Büyük firmaların çoğu kendi halkla ilişkiler bölümlerine sahiptir ve genellikle bu bölümün yönetimi bir başkan yardımcısının sorumluluğuna verilmiştir
Diğer birtakım daha ufak çapta firmalar ise halkla ilişkiler danışmanları çalış¬tırmaktadırlar
Turizm endüstrisi, XIX
yüzyılın sonlarında ve XX
yüzyıl başlarında, turizm işletmelerindeki artışın yanında, müşterilere sunulan hizmetlerin niteliğinde de önemli gelişmeler oldu
Bu dö¬nemde, turizm endüstrisindeki pazarlama anlayışı da değişmeye başladı
Yakın zamana ka¬dar turizm işletmelerinin kendilerini tanıtmak için yaptıkları tek çaba müşterilere tanıtıcı bro¬şürler göndermekti
Günümüzde bu durum tamamıyla değişikliğe uğramıştır
Turizm işletmeleri hedef pazardaki turistlerin ihtiyaç ve isteklerine uygun turistik ürünler üretir, müşterilerin gelirlerine uygun fiyat¬lar belirler
Müşteriler en kısa yoldan ve en düşük maliyetle turizm işletmelerine taşınırlar
He¬def pazarı bilgili kılmak için turizm işletmeleri satış çabalarına başvurur
Satış çabaları turizm işletmelerinin ürettiği mal ve hizmetlerin varlığını turistlere duyuran ve işletmelerin yasaması gelişmesini sağlayan bir pazarlama aracıdır
İşte ünitemizde, günümüzdeki turizm işletmelerin sunduğu ana hizmetleri ve yan hizmetleri müşterilerine tanıtmak ve onlarla iyi ilişkiler kurmak için yaptıkları ve uyguladıkları satış çaba¬larından biri olan halkla ilişkiler faaliyetlerini açıklamaktır
Amaca göre hedef kitle değişmektedir
Hedef kitle ulus kavramına dayalı değil küçük yada büyük ortak yararı olan kitledir
Burada karşımızdaki obje insandır
Farklı düzey ve yapıdaki insanlardır
H
I amacı belirli düşünce ve davranışa yöneltmek ancak bu da zor bir olaydır
Önemlisi amacımıza uygun hedef kitleyi belirlemektir
Bu kitleye ait özellikleri öğrenmek gerekir
Bu olmasa H
I amacını gerçekleştiremez
Hedef kitleyi tanımamız için araştırmak gerekir
Araştırmamız çeşitli tekniklerden yararlanabiliriz
Gözlem yapılabilir
Önder kişilerle görüşürüz anket yaparız
Önceden yapılmış araştırmalardan yararlanırız
Bazen de belli varsayımlardan yola çıkarız
Prof. Dr. Sinsi
Kullanıcının Profilini Göster
Prof. Dr. Sinsi Kullanıcısının Web Sitesi
Prof. Dr. Sinsi tarafından gönderilmiş daha fazla mesaj bul