Yalnız Mesajı Göster

Domenico Di Bartolomeo da Venezia / Rönesans Ressamı.

Eski 09-20-2012   #1
Şengül Şirin
Varsayılan

Domenico Di Bartolomeo da Venezia / Rönesans Ressamı.



Domenico di Bartolomeo da Venezia





Domenico VENEZİANO,tam adı DOMENİCO Dİ BARTOLOMEO DA VENEZİA ( ü1438-ö15 Mayıs 1461,Floransa)15yüzyıl Floransa okulunun kurucularından erken Rönesans ressamı


Eğitimini Venedik'te ,uluslararası gotik üslubun yaygın olduğu bir dönemde yaptığı,orada Kuzey Avrupalı ressamların yapıtlarını da ilk kez gördüğü sanılmaktadır1439'da Floransa'ya yerleşti ve yaşamının sonuna değin ,bazı kısa aralıklar dışında çalışmalarını hep orada sürdürdü



Günümüze imzalı iki yapıtı ulaşmıştırBunlardan Carnesecchi Tabernaculumu'nun bir parçası olan ve tahtta oturan Meryem'in Çocuk İsa'nın ve iki azizin betimlendiği,bugün çok harap durumda bulunan fresk ( Ulusal Müze,Londra),büyük bir olasılıkla Domenico'nun Floransa'da gerçekleştirdiği ilk üründürResimdeki kusursuz perspektif kullanımı ve figürlerdeki heykelsi hava Massacchio'nun etkilerini gösterirİkinci yapıt StaLucia dei Magnoli Kilisesi için yaklaşık 1445'te yapıldığı sanılan bir altar panosudurGenellikle Magnoli ya da StaLucia Altar Panosu adıyla anılan bu yapıtın Meryem'le Çocuk İsa'nın dört azizin ortasında betimlendiği orta parçası( Uffizi Galerisi,Floransa) o dönemde Flaronsa'da yapılmış en önemli resimlerden biri sayılır ve figürlerinin yumuşak dış çizgileri canlı ve tatlı renkleri ,ustalıkla ışık kullanımı,kesin ve incelikli mekan kuruluşuyla dikkati çekerBu altar panosunun beş parçasından öbür üçü bugün Cambridge,Washington ,DC ve Berlin'deki müzelerdedirAma Beşinci ve en ünlü parça,Domenico'nun gün ışığına betimleme deneylerinin en başarılı ve yektin örneği olan " Meryem 'e Müjde''dir( Fitzwilliam Müzesi,Cambridge )Resimde avluyu bütünüyle dolduran soluk sabah ışığı mekanı belirlemekte,beyaz duvarın geniş yüzeyine düşen soğuk ışık da canlandırılan iki figürün içinde bulundukları anın önemini ve yalnızlık duygusunu artırmaktadır


" Müneccim Krallarının Tapınması" (Prusya Kültür Varlıkları Devlet Müzesi,Batı Berlin)adlı tondo'nun ( yuvarlak resim ) hangi tarihte yapıldığı belli değildirÖlçülü bir gerçekçiliğin canlı renklerle birleştirildiği resim fonunda özenli bir manzaraya yer verilmiştir


Domenico'nun Matteo ( Ulusal Sanat Galerisi,Washington ,D C ) ve Michele Olivieri'yi ( Rockefeller Koleksiyonu,New York ) konu aldığı iki portresi de,Pisanello'nun geleneğini sürdüren resimlerdir


Kaynak;AnaBritannica cilt 10 frmsinsinet için derlenmiştir

__________________
Arkadaşlar, efendiler ve ey millet, iyi biliniz ki, Türkiye Cumhuriyeti şeyhler, dervişler, müritler, meczuplar memleketi olamaz En doğru, en hakiki tarikat, medeniyet tarikatıdır
Alıntı Yaparak Cevapla